Sugemotor med høy effekt
Moderator: Styremedlemmer
Sugemotor med høy effekt
Noen som har tatt ut mye effekt av orginalmotoren som sugemotor,eller vet noe om dette? Tenker da på 150-200hk.
Mvh JG
Mvh JG
Mazda mx5 Rød 1991mod. NA 1.6 senket,17"momo corse.begi-s turbo. Solgt
Porsche 996 c4
Landrover freelander.
Porsche 996 c4
Landrover freelander.
Tror de fleste kjøper pustehjelp lenge før dette. Jeg har gjort det meste for å åpne luftgjennomstrømningen i motoren. Dette gir kanskje 10-15 hk og koster det samme som de billigste turbokitene.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
- Fred
- 7200 RPM
- Posts: 1902
- Joined: 01 Oct 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 518
- Location: Hønefoss
- Status: Offline
med en 323 topp hadde du nok kommet litt lenger enn orginal motoren. men hvorfor ikke spytte inn en turbo når du først hadde gått så langt?torehoien wrote:hadde det hjelpt mye på med med planslipte topp,økt kompresjon, air injection kit, grenrør + effektanlegg og kvassere kammer ?
finnes det chipper som ikke er hjemmelaga ? til na f.eks ?
Air injection kit+effektanlegg gir bare noen få hk.
kammer finnes det ikke noe av som er noe vits til mx5. Mener HKS hadde et?!? men var vist bare bortkasta penger. de er lagd så bra i utgangspunktet.
chip finner du masse av på ebay, men bare tull

x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
For å få ut effekt uten overlading er det to ting som gjelder. Høyere VE og høyere turtall. Begge deler koster skjorta på BP motoren i forhold til overlading.
Må innrømme at det hadde vært utrolig kult å sett hvor mye man får ut med porting, IRTB, strammere ventilfjører i en 2003+ topp + motorstyring.
Mest sansynlig har man havnet på det samme eller mindre enn en Honda ITR motor men til 3 ganger prisen
Må innrømme at det hadde vært utrolig kult å sett hvor mye man får ut med porting, IRTB, strammere ventilfjører i en 2003+ topp + motorstyring.
Mest sansynlig har man havnet på det samme eller mindre enn en Honda ITR motor men til 3 ganger prisen

Ja ,regner ikke med at det blir billig å trimme sugemotor. Har en fetter som har en flow-benk,mente han kunne få ut en del hester med porting,øke comp og nye ventiler. I tilegg setter man på gsx 750 gassere fra de ny modelene. Og så må man ha link for å styre tenning. (da fjerner man også lmm som er en flaskehals).
Mazda mx5 Rød 1991mod. NA 1.6 senket,17"momo corse.begi-s turbo. Solgt
Porsche 996 c4
Landrover freelander.
Porsche 996 c4
Landrover freelander.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Da må du ha gt toppen, den skal gi litt mere flow, men hvorfor ikkje bare slipe en mx5 topp i kanalene da, eneste så er gjort på 323 gt toppen er at det er slipt litt grader i kanalene for å få bedre flow.torehoien wrote:Fred: så viss jeg hadde kommet over en 323 topp, så kunne jeg bare sett på den, og fått litt mere ut av motoren ?
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
-
- Status: Offline
Skal sette meg ned å se hva man kan få for 35000,- Så for j vurdere hva jeg gjør. Har tilgang til flowbenk. Har siste åra vært vant til 300 hk+,så noe må iallefall gjøres. 160-180hk tror jeg blir "riktig" for bilen.
Mazda mx5 Rød 1991mod. NA 1.6 senket,17"momo corse.begi-s turbo. Solgt
Porsche 996 c4
Landrover freelander.
Porsche 996 c4
Landrover freelander.
Høres spennende ut
Hold oss oppdatert da. Trenger en 30-40 hk til jeg også...JG wrote:Skal sette meg ned å se hva man kan få for 35000,- Så for j vurdere hva jeg gjør. Har tilgang til flowbenk. Har siste åra vært vant til 300 hk+,så noe må iallefall gjøres. 160-180hk tror jeg blir "riktig" for bilen.
1996 1,8 brg,