Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Det kommer an på hva du ønsker. Hvis du vil ha en helt original bil blir det en del plast å skifte ut. Men hvis du vil ha en bil med dette bodykitet er den jo midt i blinken.
Jeg kjøpte ny topp fra http://www.cabrioworld.com. Kjapp service og bra produkt. Jeg kjøpte standard topp med plastikk glidelåsbakvindu, og betalte ca 2200 kr med transport og moms.
Tok en drøy lang dag å skifte, men gikk egentlig overraskende greit. Jeg burde nok tatt meg tid til å ta stativet av bilen, det ville nok gått fortere da kanskje.
Jeg anbefaler deg å få tak i en hardtop hvis du ikke skal sette godbilen bort hele vinteren. Omsettes her på forumet. De skal visst være billigere i Sverige. Alle hardtoper fra alle NA og NB (1989-2005) går om hverandre. Noe surr med varmetråder etc, men det fikser man..
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Du merker kulden like godt, eller like lite, med hardtoppen på, det er tross alt bare et tynt glassfiberskall vi snakker om. Varmeapparatet i en MX-5 fungerer godt og kupèen er liten, så det er godt og varmt helt til temperaturen ramler ned mot -20. Det er mange som anbefaler hardtop på vinteren, men jeg har ikke helt skjønt hvorfor. Kalesjen funker fint og holder seg godt både sommer og vinter den så lenge man passer på å behandle den regelmessig med egnet middel. ArmorAll vinylpleie fungerer bra på vinylkalesjen, hvis du ikke satser på de litt dyrere spesialmidlene som finnes.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
Jeg må bare hive meg på og si at jer er helt enig. Har aldrig forstått hvorfor man MÅ ha hardtopp på vintern. Har altid brukt mx5ene mine på vintern og det har alltid fungert godt. Bare husk at man ikke skal skrape is fra plast rute .
Man må selvfølgelig ikke ha hardtop om vinteren, men det er deilig. Bedre utsyn til høyre side bakover, og man kan skrape av is av bakvinduet uten å være redd for at det skal gå istykker.
Thorvald
'A' package
Rød, original hardtop.
En av fordelene med hardtop er vel at man slipper å få det saltslapset på / nedunder / inni / overalt på softtoppen. Ikke blir det saltslaps nedi dreneringskanalene heller - siden hardtoppen dekker over disse. Unngår også slaps som tiner/fryser til i nevnte kanaler.
Klart, bilen detter ikke fra hverandre pga. bruk av kun softtop på vinteren. Opp til hver enkelt hvordan prioriterer. En softtop kan man bytte til en liten slant riksdaler, men tanken på saltlake nedi dreneringskanalene skremmer livskiten ut av meg ihvertfall.
Thorvald
'A' package
Rød, original hardtop.