Merkelig. På min norske NA (97) står det ingenting om dette i instruksjonsboka, og jeg har heller ikke varsellys.onenonly wrote:så dårlig bil vi har:) hehe...leste litt i manualen og der sto det at europeiske mx5 har varsel lys. men om den lyser for å varsle om lite bensin er en annen sak. hehe...
Bensinmåler. Hjelp
Moderator: Styremedlemmer
- KnutH
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 163
- Status: Offline
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
-
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 201
Fylte 41, et eller annet, liter, her om dagen. Var litt nervøs da jeg reiste fra Strømmen mot Jessheim med nåla på tom, men vet av erfaring at jeg har litt å gå på...
Husker en episode for noen år siden: En kompis og meg kjørte Jessheim-Arendal t/r med Polo`n han hadde da. Da vi passerte Arteid-brua ( for de som er kjent på E6 ) spurte Per om vi hadde bensin nok.
"Jaa da!"
Sier jeg kjekt.
30 meter ETTER avkjørselen til Shell på Kløfta lugger det i bilen
Vi lå seff. i venstre fil med tett ferietrafikk til høyre, og fikk ikke stoppa før vi var midt i mellom Kløfta og Jessheim
Så da er vel moralen at man ikke skal vente forlenge med å fylle bensin
Husker en episode for noen år siden: En kompis og meg kjørte Jessheim-Arendal t/r med Polo`n han hadde da. Da vi passerte Arteid-brua ( for de som er kjent på E6 ) spurte Per om vi hadde bensin nok.
"Jaa da!"

30 meter ETTER avkjørselen til Shell på Kløfta lugger det i bilen

Vi lå seff. i venstre fil med tett ferietrafikk til høyre, og fikk ikke stoppa før vi var midt i mellom Kløfta og Jessheim

Så da er vel moralen at man ikke skal vente forlenge med å fylle bensin