Interresse for å leie rudskogen ?
Moderator: Styremedlemmer
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Å ha med en og annen som ikke kjører MX-5/Miata er nok greit,
men jeg ser for meg at endel liker tanken på et rent MX-5/Miata treff...
Som det er blitt nevnt, ville nok mange synes det er kjekt å bruke en sånn dag til å bli mer kjent med de man chatter med her i forumet..
At det blir et "treff med banekjøring" og ikke kun banekjøring.
For min del er det greit med andre, om de har litt samme tankegang,
og ikke kommer i et vrak av en bil som de bryr seg fint lite om dulter borti her og der...
Jeg synes også det er bedre med litt for lite biler utpå, enn litt for mange,
men siden jeg ikke har vært der vet jeg ikke grensene for det..
men jeg ser for meg at endel liker tanken på et rent MX-5/Miata treff...
Som det er blitt nevnt, ville nok mange synes det er kjekt å bruke en sånn dag til å bli mer kjent med de man chatter med her i forumet..
At det blir et "treff med banekjøring" og ikke kun banekjøring.
For min del er det greit med andre, om de har litt samme tankegang,
og ikke kommer i et vrak av en bil som de bryr seg fint lite om dulter borti her og der...
Jeg synes også det er bedre med litt for lite biler utpå, enn litt for mange,
men siden jeg ikke har vært der vet jeg ikke grensene for det..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Jeg kan hjelpe til. Har kjørt masse på bane men faktisk aldri vært med å arrangere. Sånn ut i fra hjernebarken så trenger vi et par folk til teknisk, noen til å ta i mot penger, en som kan holde førermøte samt kurse flaggvakter, 5-6 stk som kan rulere på å stå flaggvakt, en bil til å trekke opp biler + kjøre ut flaggvakter. Et par stk ved utslipp som kan veive litt med svartflagg og slippe utpå biler. Flere av disse oppgavene kan jo gjøres av samme folkene vel og merke.
Om Cartman blir med på laget, i det minste som konsulent, så bør vi jo være forberedt da han har jobbet der noe år.
Jeg er 100% for å invitere Mazda klubben. Det er mye morsommere å kjøre med litt trafikk på banen og det skal en del til før det blir plagsomt. Som nevnt med trackday.no så er det god plass med 80 påmeldte. Det er typisk at alle skal kjøre fra starten av men etter et par timer blir det mer glissent på banen.
Om Cartman blir med på laget, i det minste som konsulent, så bør vi jo være forberedt da han har jobbet der noe år.
Jeg er 100% for å invitere Mazda klubben. Det er mye morsommere å kjøre med litt trafikk på banen og det skal en del til før det blir plagsomt. Som nevnt med trackday.no så er det god plass med 80 påmeldte. Det er typisk at alle skal kjøre fra starten av men etter et par timer blir det mer glissent på banen.
- Banzaibaggen
- 6500 RPM
- Posts: 576
- Joined: 28 Feb 2007, 01:00
- Medlemsnummer: 670
- Location: Solbergelva
- Status: Offline
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Posts: 1119
- Joined: 02 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 587
- Location: Sandefjord
- Contact:
- Status: Offline
så lenge dette blir til våren/neste sommer er jeg ganske sikkert med, så lenge bilen går
dette kan være morro, ettersom jeg aldri har prøvd meg på bane, men har lyst til å se hvordan det er. Har liksom ikke kjempelyst til å hive meg utpå foran x-antall tilskuere, men et lite treff med mx5/miata klubben + kanskje mazdaforumet virker ok på meg

dette kan være morro, ettersom jeg aldri har prøvd meg på bane, men har lyst til å se hvordan det er. Har liksom ikke kjempelyst til å hive meg utpå foran x-antall tilskuere, men et lite treff med mx5/miata klubben + kanskje mazdaforumet virker ok på meg

Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
-
- Status: Offline
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Har ikke sett denne tråden før nå. Har hatt litt for mye å gjøre på jobb.
Banen har de ikke lov til å leie ut i vintersesongen, dvs f.o.m. 1. november og til... 1. mars tror jeg det var.
Arrangere banetreff er egentlig ikke vanskelig, man må bare være godt forberedt.
Flaggposter som bør bemannes er 2, 5, 7, 10 og 11.
De færreste vet hvor disse er:
2 er på høyre side i slutten av langsiden.
5 er mitt i S-en (Sving nr 4 etter langsiden)
7 er inn i slakter'n
10 er i depot svingen
11 er i utslippet
I tillegg så er det greit å ha en mann i tårnet, som har den fulle oversikten, og som tar alle avgjørelser ang det på banen. En banesjef, rett og slett.
Med 4 flaggposter så bør det være minst 6 stk som rullerer på det. (Ja jeg vet det er 5 listet opp over men en er utslipp.)
Så er det en i sekretariatet, 2 på teknisk til å begynne med (holder med 1 når køen minker), samt 2 på flaggpost 11 som også er utslipp og berging.
Drar en på bergings oppdrag, så slippes det ikke nye biler ut på banen.
Totalt er det da 12 stk, men 11 går, da den ene som forsvinner fra teknisk kan gå over til utslipp når kjøringen begynner.
Det er selvfølgelig mulig å kjøre med færre flaggvakter, vi kjører jo etter veitrafikkloven, men det er kjedelig om det skjer noe som kunne vært unngått med flagg.
Til sammenligning, så er vi totalt 5 eller 6 stk som tar oss av ett arrangement, men der er det 5 som passer på banen, og ingen som tar teknisk eller penger mens kjøringen pågår. Kunden betaler sef på forskudd. Og så kjører vi maks 2 timer, så det går å stå på post så lenge.
Antall biler på banen bør settes til 10-15 stk, alt avhengig av erfaringen til førere og ikke minst flaggvakter. Erfarne vakter ser ofte problemene før de oppstår.
f.eks. i dag, så var det 1 avkjøring på 2 timer, men vi roer ned flere som blir for varme i hjelmen. Bra for oss som slipper å trekke dem ut av sandfella, bra for dem som slipper eventuelle utgifter til ødelagt bil og ikke minst ydmykelsen av å ikke klare å holde seg på banen.
Det meste ved å arrangere treff er allerede prøvd, så det er ikke vits å finne opp kruttet på nytt.
Banen har de ikke lov til å leie ut i vintersesongen, dvs f.o.m. 1. november og til... 1. mars tror jeg det var.
Arrangere banetreff er egentlig ikke vanskelig, man må bare være godt forberedt.
Flaggposter som bør bemannes er 2, 5, 7, 10 og 11.
De færreste vet hvor disse er:
2 er på høyre side i slutten av langsiden.
5 er mitt i S-en (Sving nr 4 etter langsiden)
7 er inn i slakter'n
10 er i depot svingen
11 er i utslippet
I tillegg så er det greit å ha en mann i tårnet, som har den fulle oversikten, og som tar alle avgjørelser ang det på banen. En banesjef, rett og slett.
Med 4 flaggposter så bør det være minst 6 stk som rullerer på det. (Ja jeg vet det er 5 listet opp over men en er utslipp.)
Så er det en i sekretariatet, 2 på teknisk til å begynne med (holder med 1 når køen minker), samt 2 på flaggpost 11 som også er utslipp og berging.
Drar en på bergings oppdrag, så slippes det ikke nye biler ut på banen.
Totalt er det da 12 stk, men 11 går, da den ene som forsvinner fra teknisk kan gå over til utslipp når kjøringen begynner.
Det er selvfølgelig mulig å kjøre med færre flaggvakter, vi kjører jo etter veitrafikkloven, men det er kjedelig om det skjer noe som kunne vært unngått med flagg.
Til sammenligning, så er vi totalt 5 eller 6 stk som tar oss av ett arrangement, men der er det 5 som passer på banen, og ingen som tar teknisk eller penger mens kjøringen pågår. Kunden betaler sef på forskudd. Og så kjører vi maks 2 timer, så det går å stå på post så lenge.
Antall biler på banen bør settes til 10-15 stk, alt avhengig av erfaringen til førere og ikke minst flaggvakter. Erfarne vakter ser ofte problemene før de oppstår.
f.eks. i dag, så var det 1 avkjøring på 2 timer, men vi roer ned flere som blir for varme i hjelmen. Bra for oss som slipper å trekke dem ut av sandfella, bra for dem som slipper eventuelle utgifter til ødelagt bil og ikke minst ydmykelsen av å ikke klare å holde seg på banen.
Det meste ved å arrangere treff er allerede prøvd, så det er ikke vits å finne opp kruttet på nytt.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Medlemsnr: 544
- uggla
- 7200 RPM
- Posts: 1350
- Joined: 03 Aug 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 595
- Location: Oppegård
- Status: Offline
Jeg ble interessert.
Kunne vært ufattelig gøy å prøve evnt. få sitte på med noen "proffe" først. Betaler selvfølgelig min del uansett.
Fy fele det hadde vært kult med bare MX-5er da...
Kunne vært ufattelig gøy å prøve evnt. få sitte på med noen "proffe" først. Betaler selvfølgelig min del uansett.
Fy fele det hadde vært kult med bare MX-5er da...
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Det synes jeg også, men spørs om det blir mange nok da...uggla wrote: Fy fele det hadde vært kult med bare MX-5er da...
Gjør ikke meg noe om det kommer noen andre Mazda sportsbiler på et slikt treff, men om det er mulig hadde det vært dritbra å få samlet kun en masse MX-5'er..
Tenker litt på tusenfryd-treffet, da kom det veldig mye biler,
å se så mange MX-5'er på en gang var artig,
men dumt at man ikke fikk bli kjent med hverandre litt bedre...
Om man får til banekjøring på en fredag og kanskje noe mer på lørdagen,
kolonnekjøring på artige veier til et spisested feks..
Da vil nok noen bli med på kun banekjøring mens andre kun kjøretur/spising, mens flesteparten på alt... forhåpentligvis

...bare noen tanker

edit: da har jeg laget en avstemming, men er veldig viktig at kun de som er på listen stemmer og det kun 1 gang...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata