
Interresse for å leie rudskogen ?
Moderator: Styremedlemmer
Ingen som er aktive på forumet heller? Hadde vært fett å bli med. En uke gammel i min varetekt, så hadde vært flott å få kjørt den litt ordentlig på bane, men som sagt, frister ikke så veldig å være eneste jente. Om noen kjenner så få de med 

1991 MX-5 BRG, skinninteriør, hardtop - Solgt!
Proud member of GirlsGoFast.
Car goes "psssht"
Proud member of GirlsGoFast.
Car goes "psssht"
Hei. Kjempe bra at jenter vil være med. Det er vel sånn statistisk sett litt få av de her på forumet men alle er jo hjertelig velkommen uansett.
Det er kanskje en ide å organisere et eventuelt treff slik at de som ikke har kjørt på bane før eller bare vil ta det med ro får et eget heat eller to i løpet av dagen. Gjerne med noen som kan vise spor i front og hvor de bakenforliggende bilene rullerer på å ligge bak førerbilen.
Jeg foreslår også at flaggvakter ordnes i god tid i forveien. Var på et treff i helga hvor arrangørene ikke hadde tenkt på dette i heletatt. En grei deal for begge parter er at flaggvakter står 2 timer og får kjøre gratis de resterende 2-3 timene.
Det er kanskje en ide å organisere et eventuelt treff slik at de som ikke har kjørt på bane før eller bare vil ta det med ro får et eget heat eller to i løpet av dagen. Gjerne med noen som kan vise spor i front og hvor de bakenforliggende bilene rullerer på å ligge bak førerbilen.
Jeg foreslår også at flaggvakter ordnes i god tid i forveien. Var på et treff i helga hvor arrangørene ikke hadde tenkt på dette i heletatt. En grei deal for begge parter er at flaggvakter står 2 timer og får kjøre gratis de resterende 2-3 timene.
Priser for å leie banen: (Dette er 2007 priser, kan øke med 500 - 1000 kr for neste år)
Dagtid hverdager 8-16: 22.000,- (25.000)
Kveld hverdager 17-21: 14.000,- (16.000)
Lørdag 8-18: 28.000,- (40.000)
Søndag 13-18: 20.000,- (25.000)
Dette forutsetter at det ikke innkreves inngangsbillett for besøkende. Da er det dyrere, dvs priser i parentes.
Og så er det jo visse regler som gjelder hva angår kjøring på banen:
1. Alle deltakere skal registreres med navn, førerkortnummer, adresse, biltype og registrerings-nummer. Brukes prøveskilter, bør eier av skiltene oppføres i info feltet i skjemaet. Se nedenforstående forslag til skjema som fritt kan brukes/endres.
2. Det skal gjennomføres teknisk kontroll, hvor følgende punkter må sjekkes:
• Støykontroll (Skal samsvare med vognkortet, men ikke over 100 dB). Åpen wastegate godtas ikke da disse ikke støyer før motoren belastes. Det kan brukes stålull for å dempe støyen på kjøretøyet, hvis det først overskrides, men denne må festes forsvarlig, slik at den ikke faller ut under kjøring på banen.
• Bremser/bremseveske
• Ingen lekkasje fra kjøretøyet
• Sikkerhetsbelter og stoler (innfestning/skader)
• Alle kjøretøy som er registrert skal samsvare med vognkort/kjøretøyforskriften.
• Uregistrerte kjøretøy skal inneha lisens utsted av Norges Bilsportforbund (NBF) eller Norsk Motorforbund (NMF).
3. Det skal gjennomføres førermøte for alle deltagere. Under førermøtet skal det minimum gjennomgås og påses følgende:
• Flagg, betydning og bruk av dem. Det anbefales å bruke HVIT, GULT, SORT, BLÅTT og RØDT som ett minimum, og eventuelt RØDT/GULT hvis det skulle bli lokalt glatt på banen. Se vedlegg for flaggenes betydning innen bilsport.
• Biler som kjører av banen, skal straks slippe gassen, for å minimere skadene utenfor banen. Er avkjøringen i en sandfelle, skal kjøretøyet inn til spyling/kontroll.
Det anbefales å informere førere om at runden etter avflagging er en nedkjølingsrunde, slik at bremser, motor og div. vesker får kjølt seg ned før man kjører inn i depoet. Dette siste for å unngå unødig søl i depoet.
4. Alle som skal kjøre på treffet skal vise førerkort, og det anbefales at disse skilles ut ved å gi dem for eksempel ett stempelmerke, slik at de kan gjenkjennes i utslipp. Dette for å unngå at personer som ikke har betalt/ikke har førerkort slippes ut på banen.
5. Under gjennomføringen av arrangementet skal arrangøren holde øye med, avhjelpe og/eller forhindre følgende:
• â€
Dagtid hverdager 8-16: 22.000,- (25.000)
Kveld hverdager 17-21: 14.000,- (16.000)
Lørdag 8-18: 28.000,- (40.000)
Søndag 13-18: 20.000,- (25.000)
Dette forutsetter at det ikke innkreves inngangsbillett for besøkende. Da er det dyrere, dvs priser i parentes.
Og så er det jo visse regler som gjelder hva angår kjøring på banen:
1. Alle deltakere skal registreres med navn, førerkortnummer, adresse, biltype og registrerings-nummer. Brukes prøveskilter, bør eier av skiltene oppføres i info feltet i skjemaet. Se nedenforstående forslag til skjema som fritt kan brukes/endres.
2. Det skal gjennomføres teknisk kontroll, hvor følgende punkter må sjekkes:
• Støykontroll (Skal samsvare med vognkortet, men ikke over 100 dB). Åpen wastegate godtas ikke da disse ikke støyer før motoren belastes. Det kan brukes stålull for å dempe støyen på kjøretøyet, hvis det først overskrides, men denne må festes forsvarlig, slik at den ikke faller ut under kjøring på banen.
• Bremser/bremseveske
• Ingen lekkasje fra kjøretøyet
• Sikkerhetsbelter og stoler (innfestning/skader)
• Alle kjøretøy som er registrert skal samsvare med vognkort/kjøretøyforskriften.
• Uregistrerte kjøretøy skal inneha lisens utsted av Norges Bilsportforbund (NBF) eller Norsk Motorforbund (NMF).
3. Det skal gjennomføres førermøte for alle deltagere. Under førermøtet skal det minimum gjennomgås og påses følgende:
• Flagg, betydning og bruk av dem. Det anbefales å bruke HVIT, GULT, SORT, BLÅTT og RØDT som ett minimum, og eventuelt RØDT/GULT hvis det skulle bli lokalt glatt på banen. Se vedlegg for flaggenes betydning innen bilsport.
• Biler som kjører av banen, skal straks slippe gassen, for å minimere skadene utenfor banen. Er avkjøringen i en sandfelle, skal kjøretøyet inn til spyling/kontroll.
Det anbefales å informere førere om at runden etter avflagging er en nedkjølingsrunde, slik at bremser, motor og div. vesker får kjølt seg ned før man kjører inn i depoet. Dette siste for å unngå unødig søl i depoet.
4. Alle som skal kjøre på treffet skal vise førerkort, og det anbefales at disse skilles ut ved å gi dem for eksempel ett stempelmerke, slik at de kan gjenkjennes i utslipp. Dette for å unngå at personer som ikke har betalt/ikke har førerkort slippes ut på banen.
5. Under gjennomføringen av arrangementet skal arrangøren holde øye med, avhjelpe og/eller forhindre følgende:
• â€
Last edited by cartman on 17 Sep 2007, 17:11, edited 1 time in total.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Medlemsnr: 544
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Ser ut som en Søndag er en kurrant dag 
Skal ikke mer enn 25 stk for å få en brukbar pris..
Hadde vært greit om klubben hadde arrangert treffet..

Skal ikke mer enn 25 stk for å få en brukbar pris..
Hadde vært greit om klubben hadde arrangert treffet..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
ikke sikkert alle hadde synes det var en grei prisVidar wrote:Ser ut som en Søndag er en kurrant dag
Skal ikke mer enn 25 stk for å få en brukbar pris..
Hadde vært greit om klubben hadde arrangert treffet..

Ingenting hadde vært bedre om klubben hadde arrangert

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3042
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Og så kunne man kanskje gjort noe sosialt utav lørdagen. Småturer rundt omkring ++. Overnatting til søndagen i form av invasjon av den lokale campingplassen. (Finnes det noe slikt?) Grilling og ljuging.
Da har langveisfarende valget mellom å starte på fredags ettermiddag, eller tidlig lørdagsmorran - og fortsatt rekke ting og tang på dagen.
(Lufter litt tanker)
Da har langveisfarende valget mellom å starte på fredags ettermiddag, eller tidlig lørdagsmorran - og fortsatt rekke ting og tang på dagen.
(Lufter litt tanker)

- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Nei, det er sikkert nok at du har softtoppen på..biXen wrote:Umm... må man ha hardtop eller veltebøyle for å kjøre her? Tror ikke jeg beholder min hvis jeg bytter ut bilen.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Høres ikke dumt ut.. Hvis det er stor nok interesse for kjøring på Rudskogen, så er det gjennomførbart.Hauk wrote:Og så kunne man kanskje gjort noe sosialt utav lørdagen. Småturer rundt omkring ++. Overnatting til søndagen i form av invasjon av den lokale campingplassen. (Finnes det noe slikt?) Grilling og ljuging.
Da har langveisfarende valget mellom å starte på fredags ettermiddag, eller tidlig lørdagsmorran - og fortsatt rekke ting og tang på dagen.
(Lufter litt tanker)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Man kjører etter vegtrafikkloven, så man må kjøre slik det er på veien. Er ikke engang krav til hjelm, selv om det er å anbefale på det sterkeste.Vidar wrote:Nei, det er sikkert nok at du har softtoppen på..biXen wrote:Umm... må man ha hardtop eller veltebøyle for å kjøre her? Tror ikke jeg beholder min hvis jeg bytter ut bilen.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Medlemsnr: 544
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3042
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Kanskje det går an å søke om litt økonomisk bistand fra klubben mtp. baneleie? Moderat sponsing selvsagt... 20-30-40%?
Skal noe slikt gå igjennom så er det viktig at det favner om mest mulig av våre medlemmer. Eller ihvertfall legge til rette for det. Å orge noe som alle landets medlemmer kan delta på samtidig er vel en utopi.
Resultatet av det er jo at man enten får hele greia litt billigere, eller at man kan være litt mer kresen på hvilke (andre) biler som får delta. Ett rent MX-5 treff hadde jo uten tvil vært det kuleste. Det nest kuleste ett rent Mazda-treff. Også videre nedover kulhets-skalaen...
Skal noe slikt gå igjennom så er det viktig at det favner om mest mulig av våre medlemmer. Eller ihvertfall legge til rette for det. Å orge noe som alle landets medlemmer kan delta på samtidig er vel en utopi.
Resultatet av det er jo at man enten får hele greia litt billigere, eller at man kan være litt mer kresen på hvilke (andre) biler som får delta. Ett rent MX-5 treff hadde jo uten tvil vært det kuleste. Det nest kuleste ett rent Mazda-treff. Også videre nedover kulhets-skalaen...
