Hvordan får jeg av dekselet rundt girspaken på en NB?
Har nettopp skifta clutch på bilen, og måtte skru av girskapen fra undersiden siden jeg ikke fikk av dekslene inne i bilen.
Mvh. Kim Henriksen
NB - Deksel rundt girspake(Hvordan få av)
Moderator: Styremedlemmer
NB - Deksel rundt girspake(Hvordan få av)
1999 MX-5 GT-R No.123
Exedy stage 3 clutch, 35mm Eibach senk, 7,25"x17" felger, soppfilter, hardtop, skinn interiør, hvite blinklys og reflekser samt hvit br.lys på bakluke
Exedy stage 3 clutch, 35mm Eibach senk, 7,25"x17" felger, soppfilter, hardtop, skinn interiør, hvite blinklys og reflekser samt hvit br.lys på bakluke
47stk som har lest posten og ingen av de som vet hvordan jeg får av dekselet rundt girspaken?
Heller tvilsomt mener nå jeg da men.....Så en av dere få fingeren ut av (ja dere vet) og skriv til meg da

Heller tvilsomt mener nå jeg da men.....Så en av dere få fingeren ut av (ja dere vet) og skriv til meg da

1999 MX-5 GT-R No.123
- Hauk
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 569
- Status: Offline
Sikkert 47 stk med NA som har lest. 
Ok, tar ansvar. Søkte 5 sek under garage på miata.net. (Som forøvrig er gull verdt.)
Er det "the fifth elusive screw" man snakker om her?
http://www.miata.net/garage/console_removal.html
Dekselet som dekker gir og bakover på NA er ihvertfall en enkel sak å fjerne.
Edit: "For 2001 only"? Hmm, skeptisk.

Ok, tar ansvar. Søkte 5 sek under garage på miata.net. (Som forøvrig er gull verdt.)
Er det "the fifth elusive screw" man snakker om her?
http://www.miata.net/garage/console_removal.html
Dekselet som dekker gir og bakover på NA er ihvertfall en enkel sak å fjerne.
Edit: "For 2001 only"? Hmm, skeptisk.
- inglar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 558
- Status: Offline
Tenker du på hele midtkonsollen eller er det de gummibelgene du tenker på?
Hvis det er hele dekselet er det fire eller fem skruer som fester dette. Når de er løsnet er hele dekselet festet i forkant med to klips. Virker som alt sitter som pokker, men ved å dra dekselet rett opp vil du få løsnet hele greia.
Hvis det er noe annet du mener setter vi stor pris på bilder
Hvis det er hele dekselet er det fire eller fem skruer som fester dette. Når de er løsnet er hele dekselet festet i forkant med to klips. Virker som alt sitter som pokker, men ved å dra dekselet rett opp vil du få løsnet hele greia.
Hvis det er noe annet du mener setter vi stor pris på bilder

tenkte i grunn bare på om det går ann å demontere bare belgen om det går.
Får løsnet midtkonsollen i bakkant, men den sitter fortsatt fast i framkant. Har skrudd ut skruene på sidene firan, en under askebegeret og to i luken i midtkonsollen, men fortsatt sitter den fast i framkant.
Får løsnet midtkonsollen i bakkant, men den sitter fortsatt fast i framkant. Har skrudd ut skruene på sidene firan, en under askebegeret og to i luken i midtkonsollen, men fortsatt sitter den fast i framkant.
1999 MX-5 GT-R No.123
Jeg er av den typen som blir litt forbanna i slike situasjoner og det endte med at jeg etter 20 min med leting røsket av skiten med et smell og fant i etterkant ut at det var en skrue UNDER vindusheis bryteren. Ingen skade skjedd bortsett fra at det ble et lite hull der skruen tidligere satt under bryteren ...
Det er også klips i fremkant av konsolle som sitter ganske bra så litt makt må til.
Det er også klips i fremkant av konsolle som sitter ganske bra så litt makt må til.