Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg har fått en vibrasjon i bilen når jeg kjører mellom 100 og 110 km/t. og bare da!!! Bilen er helt fin i alle andre hastigheter foruten om her. Noen som har noen formening om hva det kan være?
Ikke store vibrasjonen, men slik at en merker det litte granne når en kjører.
Har 205/40/17 på bilen. Helt nye dekk. Felgene er Rial Viper.
Forøvrig har vi hatt ett helt fantastisk fint vær her i finnmark nå denne uken, og på onsdag kjørte jeg 40 mil med taket nede
Høres ut som om du kan ha dårlig avbalanserte dekk, du har også meget lav profil noe som gjør det lettere å merke kast i hjul, eventuelt bremser,, Sjekk om du har montert sentrerings ringene inne i hjula riktig... Har også hatt meget fint ver her i odda i dag også kjørt bil i hele dag i min nye miata, kjøpte meg nye 16" felger med 205 45 men ingen vibrasjon i disse..Men har en liten skjelv som kommer når eg kjører i hump var der også før eg byttet hjul.. er dette noe som er vanlig på miata..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Kan nok ikke gi noen svar, kun slutte meg til i rekken av problemeiere...
Jeg har også akkurat fått nye 16 tommere med Goodyear F1 dekk. Og nå har jeg fått vibrasjoner jeg ikke har lagt merke til med vinterdekkene på 15 toms felger.
Vibrasjonene kommer rundt 50 kmt og rundt 100kmt. Vibrasjonene er i bilen ikke i rattet, så jeg dro tilbake til dekkverkstedet (johs bjerke på bryn i oslo) og fikk bakhjulene balansert om. 5gr forskjell på det ene dekket, 20 eller 25gr. på det andre, men problemet ble tilsynelatende ikke noe bedre. Det er i hverfall der nå, 2-3 uker senere. Jeg har lest om 65mph shimmy problemet og lurer på: Hvilke dekkverksted i Osloområdet har slikt avansert utstyr og den kompetansen?
Er det andre feil som kan forårsake slike symptomer?
'93 MX5, Brilliant Black, beige skinn, hardtop, 16' OZ Superleggera med Goodyear F1 GS D3 205/45, ABS, Brembo skiver og klosser, big brakes conversion, diff. brems, CD/MP3, Polk Audio høytalere.
Vet be-4-you har en avanset avbalanserings maskin. Men om den er avansert nok ??
Den kan hvertfall få plassert loddene bak eikene på felgen..
EarlBlack93 wrote:Kan nok ikke gi noen svar, kun slutte meg til i rekken av problemeiere...
Jeg har også akkurat fått nye 16 tommere med Goodyear F1 dekk. Og nå har jeg fått vibrasjoner jeg ikke har lagt merke til med vinterdekkene på 15 toms felger.
Vibrasjonene kommer rundt 50 kmt og rundt 100kmt. Vibrasjonene er i bilen ikke i rattet, så jeg dro tilbake til dekkverkstedet (johs bjerke på bryn i oslo) og fikk bakhjulene balansert om. 5gr forskjell på det ene dekket, 20 eller 25gr. på det andre, men problemet ble tilsynelatende ikke noe bedre. Det er i hverfall der nå, 2-3 uker senere. Jeg har lest om 65mph shimmy problemet og lurer på: Hvilke dekkverksted i Osloområdet har slikt avansert utstyr og den kompetansen?
Er det andre feil som kan forårsake slike symptomer?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Dalton wrote:Forøvrig har vi hatt ett helt fantastisk fint vær her i finnmark nå denne uken, og på onsdag kjørte jeg 40 mil med taket nede
Er ikke det så langt det er til nærbutikken?
Østlendingen: Så smale veier dere har her oppe i nord altså!!
Finnmarkingen: Jaha, mæn ka du syns om længden?
På min ble jeg kvitt 65 mph shimmi'en ved å slutte å være jålete.
Jeg monterte slike lodd du banker på felgkanten, i stedet for sånne limte noen. En venn av meg balanserte de, og han sa det var så mye lettere å få det bra med loddene helt ytterst. Tipper at dette er umulig på dine fine 17 tommere!
Ok, helt ærlig: Jeg er nesten kvitt 65 mph shimmi'en da, nesten.