Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg skal skifte bremseskiver/klosser bak.. klossene gikk greit (skrudde ut den som løsner stemplet ja ) Men jeg får ikke løs den centerbolten mot navet.. må ha av den for å få av skiva.
noen som vet om det er noe annet som holder denne fast i tillegg. eller om det er lynx eller noe?
har LANG latmannsarm men rikker seg ikke.
'
(Er bakbremsene)
noen som vet nøyaktig størrelse forresten? er det tommemål på disse? ser ut som 30mm er litt for stor, men går fint. 29mm er vel ikke standard så det har jeg ikke. men tror ikke det er noe problem så lenge den ikke glepper.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Er vel 29mm tror eg, måtte kjøpe meg en pipe, eg fikk den ikke av, så eg snittet mutteren med vinkelsliper og kjøpte en ny mutter., før har eg satt innpå latmansarmen og kinnet starteren, men føler bilen min er så fin eg ikkje ville risikere å rive av skjermen,
godt å høre det ikke bare er meg!
Da prøver jeg litt mer. den gir etter på bremsen når jeg tar i maks.. må vel ha noen til å sitte i bilen og bremse litt i itillegg.
ordner seg nok til slutt!!!
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Fred93LE wrote:godt å høre det ikke bare er meg!
Da prøver jeg litt mer. den gir etter på bremsen når jeg tar i maks.. må vel ha noen til å sitte i bilen og bremse litt i itillegg.
ordner seg nok til slutt!!!
Jepp ordner seg alltid, kjenner ikkje ett verktsted med luft da, da løsner de som oftest.
Sleit med det samme selv jeg... Finn deg ett laaangt rør, like langt som bilen å dra over ei skralle så kommer den.... Makt er det som funker på denne!
93 MX-5 Brilliant Black
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
jeg prøvde igjen.... hadde en bitte liten forlenger for å komme utenfor skjermene.... Den KNAKK... forlengeren altså. den var ikke veldig tynn!
var litt krefter.. men den gav ikke etter... gav opp jeg Forløpig iallefall..
driver nå og tar komp test. bare inne for å se hva kompresjonen burde være på...
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Jeg stusser også litt her. Navmutteren må ikke av for å bytte skive. Det skal være et gjenget hull i skiven der man kan skru inn en liten bolt (6mm?) slik at skiven løsner. Det virket ihvertfall hos meg.
StianS - medlem nr. 562
X '95 Miata 1.8 Montego Blue, Tan skinn, Hardtop, AC, CC, Torsen diff, ikke ABS,
Hehe det tenkte eg ikkje på i farten, ja man trenger da ikkje av med denne bolten, satt da på mine mazdaspeed bremser uten å løsne denne bolten, måtte av med bolten når eg byttet lager og når eg byttet diff.