Gateslicks på 14" orginal felger
Moderator: Styremedlemmer
Gateslicks på 14" orginal felger
Noen som har anbefaling på hvilke dimensjoner av gateslicks som passer til 14" org. felger til NA og ikke minst hvor de selges? M.h.t. omkrets passer jo 195/55/14 (evt. 195/10/14 4,7% mindre) og 205/50/14 (er dette for bredt for felgene?)
Av dekkmerker har jeg blitt anbefalt Toyo 888, Yokohama Advan 048 og Federal 595.
Sikkert andre som har tenkt tanken på å sette slicks på org. felgene for banekjøring siden de er så lette.
Av dekkmerker har jeg blitt anbefalt Toyo 888, Yokohama Advan 048 og Federal 595.
Sikkert andre som har tenkt tanken på å sette slicks på org. felgene for banekjøring siden de er så lette.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
Her var det lite respons. Tydelig at det er dårlig utvalg med gateslicks til 14" felg. Det betyr gjerne at jeg må få et sett til med lette 15". Noen som har tips til hvor man kan få en rimelige hjulpakke med 15" felg med bra gate slicks i 195/50/15 eller 205/50/15?
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
http://www.oljeskiftexpressen.no/gateslicks/toyo.php
Her har de i alle fall noe...du kan jo ta kontakt og høre om de kan skaffe flere dimensjoner også...Tanken på orginalfelger og gateslicks har slått meg også...
S.
Her har de i alle fall noe...du kan jo ta kontakt og høre om de kan skaffe flere dimensjoner også...Tanken på orginalfelger og gateslicks har slått meg også...
S.
1996 1,8 brg,
SJekk her: http://www.quattroco.com/dekk/toyo/r888.php
Da får du priser også.
Kan se ut som om du kun får 14" i 60 profil.
Jeg ville gått opp til 7x15" eller 6.5x15". Vekt besparelsen på 14" har 0 å si.
Da får du priser også.
Kan se ut som om du kun får 14" i 60 profil.
Jeg ville gått opp til 7x15" eller 6.5x15". Vekt besparelsen på 14" har 0 å si.
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
Jeg ville også tatt en telefon til dekkvarehallen og sjekket priser.
http://www.dekkvarehallen.no/
Fikk et meget bra tilbud av de tidligre i år på OZ Chrono med 195/50/15 Yokohama slicks.
http://www.dekkvarehallen.no/
Fikk et meget bra tilbud av de tidligre i år på OZ Chrono med 195/50/15 Yokohama slicks.
Takk for god respons! Med 185/60/14 taper jeg vel en del av gevinsten med å gå over til R- dekk. Får satse på noen Toyo 888 på 15" på nyåret når kona forhåpentligvis har glemt at jeg kjøpte nye hjul iår 

13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
Se filmen som HF-mx5T la ut her: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=6969
Tror 185/60-14 passer miata'en fint, ellers tror jeg japsene ville brukt bredere selv.
Tror 185/60-14 passer miata'en fint, ellers tror jeg japsene ville brukt bredere selv.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Medlemsnr: 544
Har du prøvd 205 opp mot 185?HF-mx5T wrote:velger å være uenig her og jeg cartman..
Har ikke prøvd det selv på miata, men vi prøvde på en NEON Cup bil, og det gikk saktere med 205 ettellerannet 15" enn med 175/555-15. Da Cup'en var ny, brukte de mye tid på å finne det dekket som passet best, og de havnet på 175 dekket.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Medlemsnr: 544
-
- Status: Offline
nå kjører ikke vi heller på helslicks, med 133 hester motorer.. så regner med forholdene blir noe annerledes.. har prøvd 185 og 205 vanlige gatedekk på golf. bredest var raskest (seff mange faktorer inne i bildet, men jevnt over raskest med det bredere gatedekket(smeltet ikke like fort blandt annet).. om du ser mot autox og banekjøring med specmiata feks i usa. så er det vel 205 i specmiata klassen(regler), og så mye gummi de får på bilen i autox som er tingen(der det er fritt kjører de 275/35/15)..
Tviler ikke et sekund, men det skulle jeg likt å hatt et bilde avHF-mx5T wrote:(der det er fritt kjører de 275/35/15)..

275 må da se SYKT ut på den lille miata'n

1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Nå kunne vi sikkert diskutert frem og tilbake, og jeg har flere serier med gatesliks å vise til. Men du har dine ideer og synspunkter, jeg har mine. Skulle nesten vært morro å hatt en skikkelig test på dette, men prioriteringene mine ligger ikke i Miataen for tiden.HF-mx5T wrote:nå kjører ikke vi heller på helslicks, med 133 hester motorer.. så regner med forholdene blir noe annerledes.. har prøvd 185 og 205 vanlige gatedekk på golf. bredest var raskest (seff mange faktorer inne i bildet, men jevnt over raskest med det bredere gatedekket(smeltet ikke like fort blandt annet).. om du ser mot autox og banekjøring med specmiata feks i usa. så er det vel 205 i specmiata klassen(regler), og så mye gummi de får på bilen i autox som er tingen(der det er fritt kjører de 275/35/15)..
Men jeg bøyer meg i støvet for at du faktisk prøvde å legge hånda på dekket som holdt ca ~90 'C, hvis det hadde riktig temp, da.
Specmiata kjører så vidt jeg husker RA-1?
Er det klassifisert som gateslics dekk?
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Medlemsnr: 544