Jeg kjørte tur retur Trondheim denne uka. Det var få mx5/miataer å se på veien. I Trondheim så jeg en grønn med sort (!) kalesje og tan interiør, og nord for oslo- en sort (i alle fall mørk) med sort (!) kalesje.
Jeg kjørte heller ikke miata denne turen så jeg har jo ikke når jeg skulle ha sagt. Til min unnskyldning- jeg hadde med med fire vinterdekk til sønnen min som går på skole der oppe.
Få mx5'er på veien
Moderator: Styremedlemmer
- midget77
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 517
- Status: Offline
Få mx5'er på veien
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
- Steinar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 560
- Status: Offline
Har merket det samme selv. Det er ikke så mange MX5'er å se ute på landeveien, i tillegg begynner det nå å bli litt sent på året.
Kjørte Trondheim-Mo i Rana og tilbake i helga. Drømmevær på fredag, cabben nede hele turen. Litt kjølig, men med en god jakke med høy krave og lue går dette fint. Møkkavær på søndag så returen foregikk med taket oppe.
Møtte ingen MX5'er, men hadde ikke forventet det heller.
Steinar
Kjørte Trondheim-Mo i Rana og tilbake i helga. Drømmevær på fredag, cabben nede hele turen. Litt kjølig, men med en god jakke med høy krave og lue går dette fint. Møkkavær på søndag så returen foregikk med taket oppe.
Møtte ingen MX5'er, men hadde ikke forventet det heller.
Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
X-Sambagull -99 1.8
Hvis dere ikke ser de andre plasser tipper jeg de fleste av landets MX5'er er i Stavanger... LOL
For her er de nesten like vanlig som en VW Passat..
Når jeg kjøpte min for 7 år siden var det ikke mange å se, og jeg var den første i firmaet som kjørte en.. Nå er det 4 stk NA i daglig bruk bare i firmaet jeg jobber i (ca. 200 ansatte..)
Ser 3-4 andre i området hvor jeg bor nesten daglig. Ser en parkert rød NC med hardtop (ikke Roadster cupe'en) på parkeringsplassen til Statoil sitt hovedkontor hver dag... og på en runde på parkeringsplassen der kan en sikker telle 5-6 stk NA,NB og NC. Møter ofte en NB Phoenix utgave i titanfargen.. en 10 th.anniversary med dobbel eksos ser jeg også ofte, men tror det er minst 2-3 stk av de her. Har sett 2 ulike grå NC'er...
I det hele tatt.. jeg blir OVERRASKET hvis jeg er ute å kjører en dag og ikke møter MINST en MX5...

Når jeg kjøpte min for 7 år siden var det ikke mange å se, og jeg var den første i firmaet som kjørte en.. Nå er det 4 stk NA i daglig bruk bare i firmaet jeg jobber i (ca. 200 ansatte..)
Ser 3-4 andre i området hvor jeg bor nesten daglig. Ser en parkert rød NC med hardtop (ikke Roadster cupe'en) på parkeringsplassen til Statoil sitt hovedkontor hver dag... og på en runde på parkeringsplassen der kan en sikker telle 5-6 stk NA,NB og NC. Møter ofte en NB Phoenix utgave i titanfargen.. en 10 th.anniversary med dobbel eksos ser jeg også ofte, men tror det er minst 2-3 stk av de her. Har sett 2 ulike grå NC'er...
I det hele tatt.. jeg blir OVERRASKET hvis jeg er ute å kjører en dag og ikke møter MINST en MX5...
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
10th'en med dobbeleksos er nok min. Jobber på mariero. Er det du som har en hvit na? kjørende ofte i samme område?HansT wrote:Hvis dere ikke ser de andre plasser tipper jeg de fleste av landets MX5'er er i Stavanger... LOL![]()
![]()
10"anniversary nr 7021
Kjører en sølvfarget NA. I øyeblikket med hardtopen på. Bor borte på Vaulen og har sett deg flere ganger innover Mariero/Hillevåg. Pen bil !gorefeast wrote: 10th'en med dobbeleksos er nok min. Jobber på mariero. Er det du som har en hvit na? kjørende ofte i samme område?
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2