Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Noen som har dokumentasjon på råkarosseriet til en NA 1992 mod? Ringte Mazda for å høre, men de viste ikke hva deres egen bil tålte.
Skal godkjenne turbokitet mitt, så dette blir første hinder på veien.
Jeg har erfart at det ikke er noe problem med heste antallet.. Men mangel av godkjent test..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Kommer ikke på hvem det var. Ja stemmer det, problemet var godkjent test. Men de som har fått bilene sine godkjent må jo ha disse dokumentene eller...??!!
Har tenkt å gjennomføre labtest av avgassen. Må bare ha alt annet i orden først.
rasmus wrote:Kommer ikke på hvem det var. Ja stemmer det, problemet var godkjent test. Men de som har fått bilene sine godkjent må jo ha disse dokumentene eller...??!!
Har tenkt å gjennomføre labtest av avgassen. Må bare ha alt annet i orden først.
Bruk dokumentasjonen på BBR utgaven fra UK..
Da kan du godkjenne opp til 150hk med originalbremser og drivverk..
Biltilsynet i Trondheim er kjent med disse papirene.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Men jeg har ikke turbokit fra BBR. Jeg kjøpte mitt fre eBay. Meget ukjent merke. Eller mente du at jeg kan bruke de dokumentene slik at de viser hvor mye bila tåler? hehe, litt treig da vettu. Men hvor kan jeg annskaffe de dokumentene?
rasmus wrote:Men jeg har ikke turbokit fra BBR. Jeg kjøpte mitt fre eBay. Meget ukjent merke. Eller mente du at jeg kan bruke de dokumentene slik at de viser hvor mye bila tåler? hehe, litt treig da vettu. Men hvor kan jeg annskaffe de dokumentene?
Ligger på sidene her de, på venste side,
edit,
sida er ikkje klar ennå nei, var her før. moduratorer kan vel sende de til deg,,
Var innom biltilsynet i dag anngående BBR dokumentene. De som mente han var meget mangelfulle, men ved en glipp så hadde noen greid å få godkjent en hær i trondheim med de papirene. Vet ikke hvilken andre dokumenter dere har! Er det de samme som på biltilsynet har??!! Ha sa at han trengte mere spessefikk dokumentasjon på at bilen tålte 150 hk. UFF, alt ble liksom litt håpløst nå.
Kan du ikke dra innom Mazda å få tak i nødvendige dokumenter da?
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
hehe, jo det var det jeg prøvde på. Men de sa at de ikke hadde dokumentasjon på karosseri og brenser. Virka ikke som om de var så veldig gira på at jeg skulle oppgradere bila.
rasmus wrote:Var innom biltilsynet i dag anngående BBR dokumentene. De som mente han var meget mangelfulle, men ved en glipp så hadde noen greid å få godkjent en hær i trondheim med de papirene. Vet ikke hvilken andre dokumenter dere har! Er det de samme som på biltilsynet har??!! Ha sa at han trengte mere spessefikk dokumentasjon på at bilen tålte 150 hk. UFF, alt ble liksom litt håpløst nå.
Må be han utdype litt mere.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Fred93LE wrote:
Om noen tester hos Tüv må til får vi vel alle spleise på en godkjenning derfra
er de som har prøvd dette også... er ikke lett
med det markedet som MX-5 representerer skulle en tro at om det var mulig å selge et kit som TÜV godkjent så ville de gjøre det, men det er ikke flust av sånne kit...
Det han sa til meg var at jeg måtte ha papirer på at karosseri og bremser tåler påkjenningen. Og ta en avgasstest som viser at jeg er innenfor EØF direktivene. Avgasstest kommer jeg til å ta i Sverige hvis jeg bare får tak i dokumentene på karosseriet og bremsene. Syntes det virket som om det var ganske mange som fikk godkjent turbo jeg. Tok vist maximalt feil dær
Er kanskje 1 eller 2 som har vært innom klubben, som har fått dette godkjent... såvidt jeg vet i alle fall,
hvis mange hadde fått godkjent ville nok oppskriften på det være tilgjengelig her.
Mazda burde kunne komme med info, men forhandlerne er lite interressert i å hjelpe et miljø som stort sett kjører bruktimporterte biler, og som samtidig kjøper sine deler i utlandet... (grunnet vanvittige priser)
Skal ikke si det er grunnen, men det kan være en teori på hvorfor velvillgheten alltid har vært så dårlig...
Det som er sikkert er at de som har godkjent har fått det til med flaks.