Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Igjennom mine snart 6 år med MX5 kjenner jeg til 4stk som har klart og få godkjent med turbo. I hovedsak så er det BBR dokumentasjon de har støttes seg på slik jeg ha frorstått det av diverse diskusjoner opp igjennom her på forumet. Tror siste tilfellet jeg vet av var tidlig 2004.
Uffh ja. Men de BBR dokumentasjonen kan man ikke støtte seg til lenger. Han på biltilsynet mente de var for uklare. Og sa at de som hadde fått turbo godkjent opp til 150 hk uten å oppgradere bilen hadde fått det godkjent ved en feil.
Heldig gris. Ja, han sa at det var en glipp ja Men tror du kanskje de har regnr. mitt nå? jeg har ikke oppgitt det eller noe sånt. Men jeg parkerte utenfor. Slik at jeg kan få montere turboen uten å bli tatt ved første politikontroll??!!
Tror nok at vegvesenet generelt kommer til å ha strengere og flere kontroller sammen med andre etater framover. Virker slik på personer jeg har pratet med iværtfall.
Tror nok ikke de har notert opp nr. på bilen din
Medl.nr.436
-00 Honda S2000
*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
hehe, det var bra Han sa at jeg kom til å få en mangel lapp dersom jeg ble tatt uten godkjenning. Hva innebærer det? At jeg må inn til kontroll etter en hvis tid også må jeg ha tatt av turbo'n og m\ha mtoren orginal? er litt grønn på disse tinga.
Jeg var i kontakt med en i region nord bodø, angående turbo. Han var meget hyggelig, og han viste hvor en skulle skaffe papirer for å få dette godkjent.
Jeg husker ikke navnet til han lengre, og grunnen til at jeg la det på is var at jeg har en import bil noe som gjorde at det ble alt for dyrt å få den godkjent da.
Det som han sa den gangem, var at det som jeg måtte være nøye med var å innvolvere de som skulle godkjenne bilen helt fra starten av.