BANEDAG/KURS RUDSKOGEN 16Mai
Moderator: Styremedlemmer
BANEDAG/KURS RUDSKOGEN 16Mai
Leser på gamle klubb-siden:
Ny MX-5 eier ønsker å innby flere Mazda fanatikere til Rudskogen 16 mai fra kl.1200-18.00.Ny begynner gruppe /teori etc. Håper å få egen Mazda gruppe. Kr.500,- påmelding TLF.90527860 mail:protron@online.no
noen herfra som skal?
Ny MX-5 eier ønsker å innby flere Mazda fanatikere til Rudskogen 16 mai fra kl.1200-18.00.Ny begynner gruppe /teori etc. Håper å få egen Mazda gruppe. Kr.500,- påmelding TLF.90527860 mail:protron@online.no
noen herfra som skal?
-
- Status: Offline
-
- Status: Offline
Det var j****g synd for deg for det var helt KONGE!
Veldig bra arrangert av proffe folk fra historiskracingmiljøet.
Jeg var med på teorien før kjøringa hvor de gikk i gjennom hele banen bit for bit med masse gode tips. De første rundene fikk vi kjøre bak en fyr med peil ( I en NB MX-5 ) som viste sporvalg i praksis.
Jeg er ikke sikker på hvor mange runder det ble men jeg kjørte 12 i strekk på den ene sesjonen. Kanskje 30/35 runder alt i alt.
1.8 Bremsene holdt veldig bra. Ikke antydning til fading.
Dette er da med Greenstuff, stålomspunnede bremseslanger og EBC bremseveske.
Den beste tiden som ble klokket på meg var 1:16,3. Med en skikkelig sjåfør går det sikkert å få ned tiden med et sek. eller mer. Ikke mange 96 mod. standardbiler til 127 000 spenn og 133hk som klarer det... Eller ?
En annen ting som var kult var at folket her var sikkielig seriøse. Jeg kjørte på banen med Lotus Super 7 , Lotus Elan, Escort Rally MKII Rallybil, Porche GT3 (2 stk. ) samt mye annet heftig som passerte meg på langstrekka. Kjekt å ligge bak noen med peiling på sporvalg i stedet for sure volvoer som skal sladde i hver sving.
Det dårligste med treffet var at det kun var 2 MX-5 og kun jeg som kjørte.
Denne bilen bare må oppleves på bane.
Jeg stiller også den 18. mai og håper flere herfra stiller.
Veldig bra arrangert av proffe folk fra historiskracingmiljøet.
Jeg var med på teorien før kjøringa hvor de gikk i gjennom hele banen bit for bit med masse gode tips. De første rundene fikk vi kjøre bak en fyr med peil ( I en NB MX-5 ) som viste sporvalg i praksis.
Jeg er ikke sikker på hvor mange runder det ble men jeg kjørte 12 i strekk på den ene sesjonen. Kanskje 30/35 runder alt i alt.
1.8 Bremsene holdt veldig bra. Ikke antydning til fading.
Dette er da med Greenstuff, stålomspunnede bremseslanger og EBC bremseveske.
Den beste tiden som ble klokket på meg var 1:16,3. Med en skikkelig sjåfør går det sikkert å få ned tiden med et sek. eller mer. Ikke mange 96 mod. standardbiler til 127 000 spenn og 133hk som klarer det... Eller ?
En annen ting som var kult var at folket her var sikkielig seriøse. Jeg kjørte på banen med Lotus Super 7 , Lotus Elan, Escort Rally MKII Rallybil, Porche GT3 (2 stk. ) samt mye annet heftig som passerte meg på langstrekka. Kjekt å ligge bak noen med peiling på sporvalg i stedet for sure volvoer som skal sladde i hver sving.
Det dårligste med treffet var at det kun var 2 MX-5 og kun jeg som kjørte.
Denne bilen bare må oppleves på bane.
Jeg stiller også den 18. mai og håper flere herfra stiller.
-
- Status: Offline