Hks turbo

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
JG
500 RPM
500 RPM
Status: Offline

Hks turbo

Post by JG »

Hei,skal montere et Hks turbo kit i vinter. Noen som har erfaring med dette kittet? Lurer på om mini f- con boksen fungerer greit? Er returen ned på peilepinnen ok? Og finnes bruksanvisningen på engelsk? Min er på japansk,og er litt rusten der.

Mvh JG
Mazda mx5 Rød 1991mod. NA 1.6 senket,17"momo corse.begi-s turbo. Solgt
Porsche 996 c4
Landrover freelander.
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Jeg hadde dette på min forrige MX5. F-Con mini saken fungerer omtrent som den svarte boksen i Greeedy kitet for 1.6. Feiter opp blandingen på toppen, men gjør dette uansett om man har turbotrykk eller ikke. Bruker derfor en del mer bensin enn nødvendig på delgass og cruise. T-stykket for å hente ut olje fra oljetrykksbryteren fikk jeg aldri tett og kjøpte oljetilførselslange fra FM ment for eksossiden av blokka. (Gjelder kun 1.8).
Oljereturen fungerer så lenge man ikke setter peilepinnen i mens man kjører (veldig viktig!!). Det er med en gummihette for å bruke i stedet. Min lakk litt nederst så jeg endte med å kjøpe oljeretur griene fra FM ved å borre hull for nippelen i blokka.
MX5 parts leverer settet med en "engelsk" bruksanvisning. Nok til å koble F-conminie riktig i det minste.
JG
500 RPM
500 RPM

Post by JG »

Takk Arildh for svarene. Fint å høre din erfaring. Da tar jeg oljetilførsel fra eksossiden, og prøver meg på retur til peilepinne. Vet du om f-con boksen gjør noe med tenningen? Eller bør jeg justere tenning til 6 grader?
Porsche 996 c4
Landrover freelander.
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Jeg er litt usikker på om den gjorde noe med tenning. Mener at det uansett ikke var noe problem å kjøre på 10 grader. Det var foholdsvis lett å kjenne når det var tenningsbank. Knitret friskt og litt nykking rundt 4K rpm.
Med Simons eksos kunne jeg max kjøre på 0.4 bar uten tenningsbank men har ingen formening om hva faktisk A/F var. Når jeg plukket det var bilen var det kun Turbo, manifold og downpipe som var orginal. Resten var byttet ut eller oppgradert.
JG
500 RPM
500 RPM

Post by JG »

Okey, innimellom de kinesiske tegnene i manualen, står det 10 grader på tenning. Regner med at det er der den skal stå. Setter opp alt som det skal være, så får jeg bytte ut deler etterhvert.Er ikke ute etter så mye hester, men mer opptatt av at bilen går rent og at den er holdbar.
Takk for tipsene dine :)

Mvh JG
Porsche 996 c4
Landrover freelander.
Post Reply