Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Min erfaring, dog fra en Golf II 1.6, er at disse ikke akkurat er spesielt spennende. Får en noe dypere tone, samt bittelitt mere lyd, men om du vil vekke nabolaget midt på natta er nok ikke dette settet det beste.
Men som sagt, dette var et sett fra en Golf, og det var for en 4-5 år siden, mulig ting har endret seg.
Men som den beskjedne karen jeg er, så var det kanskje like greit.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
har simons på min na. meget fornøyd i grunn, akkurat passe lyd, litt snerten sportslyd og ikkje for mye,, men hos jacob autosuply får du medlemsrabatt,
mussa wrote:Jeg hadde Simons rustfritt på min NB, dual tip, og var veldig fornøyd med lyden! Kjørte da med åpent luftfilter i tillegg!
Men så overdøvde du oss andre også da husker det særlig gått i tunnelen hjem fra pizza turen i brevik
Kremt kremt, skal vel sies at det ikke var et helt eksosanlegg, men en forferdelig 4" potte, riktignok fra Simons, men ikke det jeg satte på noen uker senere, som var et helt eksosanlegg fra Simons.. Hehe.. Du tenker på japsepotta mi du som jeg hadde på en stund.. Den lagde alt for mye lyd, uholdbart og mindre pent..
Holder på å tilpasse japsepotta mi på nytt nå, til Subaru`n.. Hehe..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
simonanlegget er jeg kjempefornøyd med... blir lite lyd med orginalluftfiltret, men med et åpent luftfilter får man fin lyd som bråker akkurat passe..
kvaliteten er det ingenting å si på, har aldri vært borti at potter løsner og siden det er rustfritt holder rørene seg lenge..
Har Simons jeg også - og er fornøyd. Men jeg gjorde vel det man ikke skal gjøre - bytta ut "heila driden" (*) i en jafs, så jeg er usikker på hvor mye av "gromlyden" den bakerste potta utgjør.
(*) Simons bakre potte, JR CAI, JR headers, JR racing cat.
Kunne godt tenkt meg litt mer lyd faktisk - og jeg er gammel kar på 36! Endestussen på Simons potta er en hale med innebygd støydemping. Den er noget stor, så jeg kunne tenkt meg å bytte den ut med en litt mer diskré plain vanilla endestuss (festet med skrueklemmer). Både mtp. det estetiske og lydbildet.
_mx5_Rune_ wrote:simonanlegget er jeg kjempefornøyd med... blir lite lyd med orginalluftfiltret, men med et åpent luftfilter får man fin lyd som bråker akkurat passe..
kvaliteten er det ingenting å si på, har aldri vært borti at potter løsner og siden det er rustfritt holder rørene seg lenge..
Hmm ...
Jeg må jo innrømme at litt mer lyd hadde jeg kunnet leve med.
Hvis jeg bytter luftfilter, vil valget ha mye å si for lyden ??
Noen gode tips og/eller synspunkter ?
(Liker at det ser litt ryddig ut under panseret også)
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Endestussen lager vel extra lyd, siden det er laget hull i den, virker iallefall som det er mindre lyd når man tetter de,er jo ikkje noe dempemasse inni, disse hullene er bare for å lage lyd sa de når eg spurte bilextra hva disse hullene var til, og for å få litt extra lyd så kan man gjøre som meg, kjøre med link ecu, med åpent filter rett på innsug, pluss 4-2-1 headers og uten cat, er nesten for mye lyd for meg. og om man virkelig vil ha rå lyd, sett på supercharger, da blir det lyd.
jada da skjedde det vettu.. endestussen min falt av haha... litt mer lyd faktisk, men men... kjappere nytt eksosanlegg.. egnetlig så den jo litt stilig ut da uten enderøret litt mer clean...
StianOppistov wrote:Endestussen lager vel extra lyd, siden det er laget hull i den, virker iallefall som det er mindre lyd når man tetter de,er jo ikkje noe dempemasse inni,