Huff, jeg har fått skikkelig avsmak av sånne svingete vei turer etter sommeren i år. Jeg kjørte vanlig vei fra Bodø til Trondheim, over fjellet fra Trondheim til Stavanger, men kjørte jo også fra Odense til Tynset uka før, var så svimmel når jeg kom frem til et hotell klokken 3 på natta at hele rommet gikk rundt. Så mitt råd er bruk GOOOOOD tid til pauser hvis du skal kjøre svingeveier
Man får et litt spesielt forhold til bilen på sånne turer når man går utav bilen og kjøper seg en kopp kaffe og lar bilen få en pust i bakken før man starter motoren igjen og suser avgårde og bilen er med på alt uten å nøle
Verste veiene på hele turen var definitivt Hordaland. De eneste brukbare veiene der satt det en snåling i ei bu på 1m^2 og krevde 20 kr for å kjøre innpå, så vel. Men brukte merkelig lite bensin selv om jeg måtte gire ned og styre overalt, fra Trondheim til Stavanger.
Greieste veiene var kanskje riksvei 3, hvis det er det veien oppover utenom E6 fra Oslo heter. Man kunne kjøre fort, lite fotobokser, og sånn passelig med elger