low-pro fra moss - gåen lyspære
Moderator: Styremedlemmer
low-pro fra moss - gåen lyspære
Hei folkens!
Jeg mottok mitt low-pro dual head lamp kit fra miatamania (moss) og monterte det for en uke siden. Og når i går oppdaga jeg at lyset på venstresida ikke fungerer. Har sjekket at kablene sitter rett og testet med voltmeteret at det er spenning, så jeg regner med at pæra rett og slett er gåen. Er dette vanlig at de ryker så fort? Også til den stive prisen, så koster det jo litt å få de byttet ut. Jeg er nærmest fortvilt nå..
Jeg mottok mitt low-pro dual head lamp kit fra miatamania (moss) og monterte det for en uke siden. Og når i går oppdaga jeg at lyset på venstresida ikke fungerer. Har sjekket at kablene sitter rett og testet med voltmeteret at det er spenning, så jeg regner med at pæra rett og slett er gåen. Er dette vanlig at de ryker så fort? Også til den stive prisen, så koster det jo litt å få de byttet ut. Jeg er nærmest fortvilt nå..
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
- Status: Offline
Kan vær produksjonsfeil på pærene... sant skjer
mine har vart i 2 år uten problemer
mine har vart i 2 år uten problemer
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Hauk
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 569
Jeg har alltid lyktene oppe - og får heller leve med litt økt luftmotstand og bensinforbruk.shutinc wrote:Var det jeg også mente at de skulle vare "litt" lengre enn bare noen dager.
Pleier du/dere å felle ned lyktene når de ikke brukes eller er knappen i midtkonsollen stadig inntrykt?

Siden de er konstruert slik de er så får de jo litt større fart ned enn originalt - og slår litt hardere. Så etter X antall runder opp/ned opplevde jeg at jeg måtte justere dekselene. Styr.
Takker for svar!
Har skrevet en mail til miatamania. Forhåpentligvis får jeg ettersendt et ekstralys, men jeg regner ikke med at jeg får svar med det første da de sikkert har stor pågang.
Hvor har dere kjøpt ekstapærene deres fra og hvor er det billigst?
Edit: Kjørte med fjernlysa i dag som et substitut, og endte med flere sinte flashinger fra andre medbilister, så jeg tror nok at jeg bør få fikset lyset ganske kjapt.
Har skrevet en mail til miatamania. Forhåpentligvis får jeg ettersendt et ekstralys, men jeg regner ikke med at jeg får svar med det første da de sikkert har stor pågang.
Edit: Kjørte med fjernlysa i dag som et substitut, og endte med flere sinte flashinger fra andre medbilister, så jeg tror nok at jeg bør få fikset lyset ganske kjapt.
- Miatapowers
- 7200 RPM
shutinc wrote:Takker for svar!
Sett over en pære så slipper du det, ellers så selger de slike pærer over alt nå, feks vw foretning, H9 heter pæra.. ellers så gjør du som meg. vipper ikkje opp før eg trenger langlys.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 587
Shutinc bor i tromsøStianOppistov wrote:Sett over en pære så slipper du det, ellers så selger de slike pærer over alt nå, feks vw foretning, H9 heter pæra.. ellers så gjør du som meg. vipper ikkje opp før eg trenger langlys.

De har h9 til og med på biltema.. er ok pærer det. er vel som med oljen, er noen andre som lager det for dem!
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
www.miata.no
- Rudolf
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 627
For en stund siden var jeg på omvisning på Osram-fabrikken i Drammen.TraCkinG wrote: De har h9 til og med på biltema.. er ok pærer det. er vel som med oljen, er noen andre som lager det for dem!
Vet dere hva det sto på pærene på et av samlebåndene der ?
IKEA

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 587
Ikke sant.. hadde du sett bedre, så står det nok Biltema på en annen av linjene ogsåRudolf wrote:For en stund siden var jeg på omvisning på Osram-fabrikken i Drammen.TraCkinG wrote: De har h9 til og med på biltema.. er ok pærer det. er vel som med oljen, er noen andre som lager det for dem!
Vet dere hva det sto på pærene på et av samlebåndene der ?
IKEA
![]()
Erik

Samme med Tero batterier som coop selger det.. Hvem produserer dem?
Joda, det er duracell!! Samme batteriet? jadda, 99% lik innmat!
Medlem nr: 587
www.miata.no
www.miata.no
Selges de virkelig overalt? Også jeg som trodde jeg måtte ut med en formue med å bestille fra en eller annen leverandør. Vel, takk for svar folkens 
Tracking: I Tromsø har vi mørketid enda ei god stund til, så kjørelys er påbudt til enhver tid ja
Om sommeren derimot har vi "lystid", og man kan praktisk talt kjøre med grøftelysa til man stuper.

Tracking: I Tromsø har vi mørketid enda ei god stund til, så kjørelys er påbudt til enhver tid ja

-
- 2000 RPM