BBS-felger
Moderator: Styremedlemmer
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Lurer på hvorfor denne dimensjonen ikke finns på Toyo sine hjemmesider ??
http://marktg.toyotires.com/file/30029.pdf
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
-
- 2000 RPM
- Posts: 302
- Joined: 04 Oct 2003, 02:00
- Location: Hordaland
- Status: Offline
Er ikke så stort utvalg i 14" gateslicks lenger, men Toyo R888 leveres i 185/60R14.
Står oppført i prislisten til den norske importøren (http://www.nordekk.no), så det bør være et relativt kurant dekk å få tak i (med mindre det nyleg er gått ut av produksjon).
Står oppført i prislisten til den norske importøren (http://www.nordekk.no), så det bør være et relativt kurant dekk å få tak i (med mindre det nyleg er gått ut av produksjon).
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
merkelig hvor poppe disse felgene er da, skal se om ene kompisen min har lagret noen slike enda eg, han hadde noen slike på sin nb, opprinnelig ifra en bmw, 15" tror eg, men mener det samme som hf, eg velger heller bort komfort eg,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
er ikke bare komfort man velger daStianOppistov wrote:eg velger heller bort komfort eg,

når man har hørt om NA som er N/A og felgene blir byttet så bilen gjør 0-100 på ett sekund mindre...
da er det ikke tvil hva jeg ville gjort på utkikk etter felger, kjøp de letteste som også er riktigst til bilen
noen liker bedre look'en også med disse også, ikke alle som liker små biler med så store felger som mulig

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Har ganske små felger eg, kun 16" og har supercharger, så den er vel kjappere 0-100 enn gjennomsnittet her inne, og med nye motoren så blir den vel like kjapp som en oem mazdaspeed. men eg er kun ute etter utseende eg, og liker ikkje originale felger, skal skille seg litt ut, derfor eg valgte å importere min styling ifra japan, og ikkje kjøpe på nærmeste forhandler, men disse BBS selgest ikkje de nye da, bare å bestille for å få nye felger på sin pene mx5, eg mener felger er slitedeler eg,,EspenSort92 wrote:er ikke bare komfort man velger daStianOppistov wrote:eg velger heller bort komfort eg,
når man har hørt om NA som er N/A og felgene blir byttet så bilen gjør 0-100 på ett sekund mindre...
da er det ikke tvil hva jeg ville gjort på utkikk etter felger, kjøp de letteste som også er riktigst til bilen
noen liker bedre look'en også med disse også, ikke alle som liker små biler med så store felger som mulig(sier ikke at du gjør det heller seff.)

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
-
- Status: Offline
om jeg kapper et sekund til 100 med smale 14", skjønner jeg ikke shit
er jo allerede håpløst lite grep.
jeg har lyst til å prøve et sett org hjul på bane, men de passer jo ikke bilen.. så 15" oz(lette). var beste løsninga jeg fant..
Jeg skal gjøre noe dere vil synes er helt på trynet forresten, jeg skal space ut hjula mine 7mm, bare for å kjenne hvordan den blir.. noen må jo prøve ekstremt den veien og? Ender vel på et 30 med 7" felg da..

jeg har lyst til å prøve et sett org hjul på bane, men de passer jo ikke bilen.. så 15" oz(lette). var beste løsninga jeg fant..
Jeg skal gjøre noe dere vil synes er helt på trynet forresten, jeg skal space ut hjula mine 7mm, bare for å kjenne hvordan den blir.. noen må jo prøve ekstremt den veien og? Ender vel på et 30 med 7" felg da..
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Jeg synes overrsakelsesfaktoren i positiv retning er mye gøyere enn i negativ retning 
Derfor er det bedre at folk tror bilen går dårligere enn den gjør
framfor å style den opp til å faktisk gå dårligere
edit: det er jo ikke snakk om overladete biler stort sett, for de som ønsker så lette felger som mulig

Derfor er det bedre at folk tror bilen går dårligere enn den gjør

framfor å style den opp til å faktisk gå dårligere

edit: det er jo ikke snakk om overladete biler stort sett, for de som ønsker så lette felger som mulig

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
-
- Status: Offline
rudolf, hvor tunge var forresten de 16" greiene du hadde ? sikker på at ikke mye av forskjellen du merket var vektforskjell på hjula da ?
ikke skyld alt på ET
ET var mitt favoritt romvesen.
står jo også forklart under tegningene at scrub radius gir utslag i noe mer sporing og følsomhet for ujevnheter i veien.. det gir ikke no massiv forskjell på grep i positiv retning å gå ned til smalere hjul, og 1cm forskjell på ET.
Om det du merket var bedre grep, og mer respons. tør jeg påstå at du hadde no tunge billighjul, med gummi som ikke er verdt å sette på en slik bil..
"Jeg kjører rundt med null i skrubbradius jeg. Gjør du ?"
"nei. men jeg har 25kmt mer i svingen uanstrengt, og spinner ikke avgårde med ekstraeffekten et luftfilter gir"
prioriteringer..
noen er oem freaks. andre vil kjøre sportsbil.
ikke skyld alt på ET

står jo også forklart under tegningene at scrub radius gir utslag i noe mer sporing og følsomhet for ujevnheter i veien.. det gir ikke no massiv forskjell på grep i positiv retning å gå ned til smalere hjul, og 1cm forskjell på ET.
Om det du merket var bedre grep, og mer respons. tør jeg påstå at du hadde no tunge billighjul, med gummi som ikke er verdt å sette på en slik bil..

"Jeg kjører rundt med null i skrubbradius jeg. Gjør du ?"
"nei. men jeg har 25kmt mer i svingen uanstrengt, og spinner ikke avgårde med ekstraeffekten et luftfilter gir"
prioriteringer..
noen er oem freaks. andre vil kjøre sportsbil.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Jepp, er enig med deg, holdt på å kjøre av veien med nb eg, satt på oem 15" felger ifra 18"HF-mx5T wrote:rudolf, hvor tunge var forresten de 16" greiene du hadde ? sikker på at ikke mye av forskjellen du merket var vektforskjell på hjula da ?
ikke skyld alt på ETET var mitt favoritt romvesen.
står jo også forklart under tegningene at scrub radius gir utslag i noe mer sporing og følsomhet for ujevnheter i veien.. det gir ikke no massiv forskjell på grep i positiv retning å gå ned til smalere hjul, og 1cm forskjell på ET.
Om det du merket var bedre grep, og mer respons. tør jeg påstå at du hadde no tunge billighjul, med gummi som ikke er verdt å sette på en slik bil..
"Jeg kjører rundt med null i skrubbradius jeg. Gjør du ?"
"nei. men jeg har 25kmt mer i svingen uanstrengt, og spinner ikke avgårde med ekstraeffekten et luftfilter gir"
prioriteringer..
noen er oem freaks. andre vil kjøre sportsbil.

Blir spennende med spacer, vurdere litt spacer selv, kjører nå med ET på 25, med 9" brede,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
-
- Status: Offline
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
synes det blir litt feil å si, selvsagt kan ting forbedres til sitt personlige behovHF-mx5T wrote: noen er oem freaks. andre vil kjøre sportsbil.
men med tanke på de kåringer MX-5 har vunnet, eller kommet høyt på rankingen...
så blir det feil å si at man ikke er ute etter sportsbilen når man vil holde den original
MX-5 (i original stand) har jo blitt hyllet av biljournalister (som er flinke på bane) over hele kloden..
Alle her vet at oppsettet på en bil som skal kjøre primært på bane er ulikt en som skal kjøres primært på vei, men også på bane av og til...
og forskjellen er enda større for den som kun kjøres på vei...
Last edited by EspenAndre on 13 Dec 2007, 22:39, edited 1 time in total.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Enig med HF. Jeg bytta fra 16" 205/45/16 til lette 15" med 205/50/15. Samme bredde, merkbart bedre aks, bedre på bane, mer komfortabelt på dårlig vei. Jeg blei kjempefornøyd. Hvis du er ute etter grep i svinger er type dekk langt viktigere enn 1 cm ekstra bredde.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563