Motorbytte
Moderator: Styremedlemmer
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
- Status: Offline
Motorbytte
Noen her som vet om det er mye arbeid å få dytta en 1,3 vankel ned i mx5en??
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Som eg har funnet ut, så er det lik girkasse på mx5 og rx7 uten turbo, men eg vet at en eg kjenner satte turbo motor i sin rx7 uten turbo, så da burde vel mulighetene vera der, blir jo litt arbeid med elektrisk og eventuelt ledningsnett og slikt, men det er jo bare kose arbeid vis du har god tid, var innpå ei side engang, og der var det en som hadde suttet inn en 3 gen wankel motor i sin mx5. Den gikk utrolig godt.. Du kan jo også sette inn v8 motor det er jo de som har gjort dette også... Men tror eg strekker meg til 323 gtr motor som eg har liggende.. Lykke til... 

1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Nei det er jo ikkje noe bolt on, men ingenting er jo umulig, bare man har tid, min svigerfar har montert 8,3 liters amcar motor i sin volvo 245, så en wankel i mx burde ikkje vera noe problemer egentlig..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Fikk tilbud om en mx5 hvor jeg kunne velge motor. 1,3 vankelmotor var ett av alternativene. Så det skal definnitivt være mulig. Ifølge ryktene skal det ikke være så mye pes heller. Litt skal det altids være men..
200++ hester i en mx5 ryktes om å være hysterisk morsomt
200++ hester i en mx5 ryktes om å være hysterisk morsomt
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
323 gtr motor?? har hørt at de er 4x4,mens mx5'ene har bakhjulstrekk. må du ikke gjøre om mx5'en til 4x4?? bare lurer jeg:)
men hvis man setter inn wankel motor blir da mx5'en ALDRI godkjent.
ringte biltilsynet og spurte om dette, og da sa de at bilen ikke var typegodkjent med wankel.
kan være dritt hvis du har ikke-godkjent bil med wankelmotor og kræsjer, eller i verste fall kjører ned en unge.
det blir dyrt og en stund bak gitteret:)
men hvis man setter inn wankel motor blir da mx5'en ALDRI godkjent.
ringte biltilsynet og spurte om dette, og da sa de at bilen ikke var typegodkjent med wankel.
kan være dritt hvis du har ikke-godkjent bil med wankelmotor og kræsjer, eller i verste fall kjører ned en unge.
det blir dyrt og en stund bak gitteret:)
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
gtr motor er nesten lik som mx5,, bare toppen er forandra som eg har sett, og må lage ny turbo manifoil, tenkte eg sulle få tak i en 1,8 topp til mx5, vet ikkje om den passer fra 1,6 som eg har, noen som vet?
Trenger ikkje bygge om til 4*4 da det er girkassa på gtr som gjør den til 4*4.. Dette skal eg få til, men tror ikkje det blir før vinteren..
tviler egentlig på at eg vil få dette godkjent av biltilsynet de må ha parpirer fra importør, og mazda norge er ikkje interesert i prosjekter har prøvd mange ganger... De ville ikkje engang godkjenne overgang fra forgasser til innsprut, og det var snakk om 7hk...