kodvaag wrote:HansT wrote:Skulle vært interessant å høre hvor mange her på forumet som virkelig bruker dette..
Jeg, hver gang, alltid.
Jeg har store problemer med å skjønne hvordan folk som bruker bilen daglig har tid til, eller gidder dette. Stå opp om morgenen, gå ut til bilen, ned med kalesjen, (5 sekunders jobb), deretter stå å kneppe i 5 minutter, kjøre til jobb, kneppe av (opp med kalesjen)... Hjem fra jobb, gjenta hele prosessen... osv. (5 minutter i stedet for 5 sekunder).... Stoppe på vei hjem fra jobb for å trene, kneppe av.. kneppe på.. osv..
Det geniale med MX-5/Miata kalesjen (spesielt nå etter jeg har zipperless glassbakrute) er jo nettopp det at det er så fort å slenge taket ned, eller å dra det opp igjen på et rødt lys hvis det kommer noen dråper.. I sommerhalvåret når hardtop'en ikke er på bilen kjører jeg med taket nede omtrent hele tiden.. selv om det er bygevær.. er jo så fort å slenge på taket når bygen kommer.. Har ved flere anledninger dratt taket opp i bevegelse i kø på vei hjem fra jobb når bygen kommer, og slengt det ned igjen etter en liten km når bygen var over..
Muligens noen har bilen i lukket garasje med taket nede og trekket på gjennom natten, og forlater bilen hele dag på jobb uten kalesjen oppe... vel.. lykke til.. jeg gjorde også det... "tøff som jeg var"... i begynnelsen... en gang fant jeg bilen min helt gul innvendig av pollen fra en busk i nærheten.. En annen gang hadde en jæÂ¤%/ måke lagt igjen visitkortet sitt i setet..
Det er 4 stk i firmaet mitt som kjører MX-5/Miata, og INGEN driver å knepper av og på dette... INGEN har det med seg i bilen engang... Selvsagt... er det en fin søndag og en skal ut å lufte bilen...så kanskje... men i det daglige???