Kjøpe bremser... (evt. ROMNES)
Moderator: Styremedlemmer
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- Status: Offline
Kjøpe bremser... (evt. ROMNES)
har noen hørt om/prøvd romnes bremseklosser på Mx-5 ?
Det koster 206,- for begge sider foran og 246,- for begge sider bak..
(Ble meget skeptisk, dette var på Autolager i Bergen)
Til sammenligning koster GreenStuff foran : 1190,- bak:992,-
(Hos Autodeler i Bergen)
Det koster 206,- for begge sider foran og 246,- for begge sider bak..
(Ble meget skeptisk, dette var på Autolager i Bergen)
Til sammenligning koster GreenStuff foran : 1190,- bak:992,-
(Hos Autodeler i Bergen)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
LIGG UNNA!!!!!
Romnes klosser har tatt fyr og dei fader som fan...
støver masse
Ej har det på no... dei skal hives no...
jevlia dritt...
alltid svarte felger
Romnes klosser har tatt fyr og dei fader som fan...
støver masse
Ej har det på no... dei skal hives no...
jevlia dritt...
alltid svarte felger
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
-
- Moderator
-
- KnutH
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 163
Hva med å prøve Mintex-klosser? Kjører selv med disse foran. Støver minimalt, og du får de til et par-tre hundrelapper. Mine kjøpte jeg hos Lønsethagen (Mekonomen) i Trondheim. Ser at MX-5Parts selger disse som en "upgrade" i forhold til originale klosser.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
- Ole BRG 91
- Site Admin
-
- Moderator
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Vis du kjører normalt og ikkje noe sportslig, så er vel originale klosser sikkert bra nok, prisen pleier ikkje alt for høy heller, pleier å bruke kun originale på mine mazda, brukte biltema en gang og mistet bremsene ved en nedbrems fra høy hastighet, holdt på å gå virkelig gale mem det gikk bra heldigvis... 

1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
orginale mazda klosser til mx5 1.6 er samma som endel bruker i roadsport(de som kjører med orginale bremser). vet at endel i sverige har brukt de orginale. Folk mener at dette fungerer meget bra. Orginal klossene til mx5 er ikke veldig billige.. 900 kr for begge sider foran mener jeg å huske..Mazdafreaks wrote:Vis du kjører normalt og ikkje noe sportslig, så er vel originale klosser sikkert bra nok, prisen pleier ikkje alt for høy heller, pleier å bruke kun originale på mine mazda, brukte biltema en gang og mistet bremsene ved en nedbrems fra høy hastighet, holdt på å gå virkelig gale mem det gikk bra heldigvis...
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
- KnutH
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 163
Da kan jeg friske opp hukommelsen din med å nevne at Strandveien Auto (Mazda-forhandler) i Trondheim skulle ha 1200,- for klossene framme (97 NA). Det var for 2 år siden... 8OPacmania wrote:Orginal klossene til mx5 er ikke veldig billige.. 900 kr for begge sider foran mener jeg å huske..
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
- Ole BRG 91
- Site Admin
espen: Skaffet i Bergen, autodeler ved bystasjonen hadde dem på lager ca 2500,- for skiver og klosser på alle hjul... (Enesete som kan være litt greit er og sjekke att klossene fremme har huller på sidene til klipsene... og huske på og ta vare på alle klips ol fra de gammle da disse ikke følger med fra mintex)
Både meg og brodern kjører på de nå og er kjempe fornøyd
Ole
Både meg og brodern kjører på de nå og er kjempe fornøyd

Ole
Ole BRG 91
Medlem nr. 197
Landrover Defender 97 300 tdi
X Frosken 1991 BRG.... :/
Medlem nr. 197
Landrover Defender 97 300 tdi
X Frosken 1991 BRG.... :/
byttet mine i februar eller no sånt.. litt over 900 spenn mener jeg å huske det var..KnutH wrote:Da kan jeg friske opp hukommelsen din med å nevne at Strandveien Auto (Mazda-forhandler) i Trondheim skulle ha 1200,- for klossene framme (97 NA). Det var for 2 år siden... 8OPacmania wrote:Orginal klossene til mx5 er ikke veldig billige.. 900 kr for begge sider foran mener jeg å huske..
Mx5 -91 HT
Du må ha selve braketten fra 1.8 l. som kaliperene er montert fast i, slik at kaliperen komme lenger ut fra senter og det blir plass til de litt større 1.8 l. skivene. 1.6 l. kaliperen beholder du. For oppgradering må du dermed ha:A_hjelme wrote:Når det er snakk om å skifte til 1.8 bremser foran. er det samme kaliperet som står på men annen holder bare? å skive selvfølgelig...
1.8 l. brakettene
1.8 l. skivene
1.8 l klossene.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2