Tein
Moderator: Styremedlemmer
er ikke det
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
- inglar
- 7200 RPM
- Posts: 3098
- Joined: 29 Mar 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 558
- Location: Rælingen
- Contact:
- Status: Offline
De er ikke det, og det er virkelig kjipt for jeg sikler bra på et sett med Tein samt den motoriserte justeringen
Vurderer nesten å få, ved kjøp av ny bil, lånt et sett som er godkjent. Montere dette settet få det inn i vognkortet for så å bytte til Tein. Vet ikke hvor ative de vil være med å sjekke senkesettet hvis det er i vognkortet.

Vurderer nesten å få, ved kjøp av ny bil, lånt et sett som er godkjent. Montere dette settet få det inn i vognkortet for så å bytte til Tein. Vet ikke hvor ative de vil være med å sjekke senkesettet hvis det er i vognkortet.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Er det noen så vet ca hvor mye forskjell det blir på vinklene ved senking av coil overs, eg tenkte da på 1-2cm justering, eg tror ikkje det blir så meget gale eg, om toe inn er rett så er eg fornøyd, camber følger vel med når man senker, caster maxer eg alikevel. om det forandrer seg så mye så bør man vel justere vinklene før man reiser på ferie og bilen er fullpakket, eg har montert k-sport sine coil overs. ,. Disse hadde ett medfølgende tuv papirer, men da på at demperne hadde blitt godkjent etter en langvarig test, men kanskje det holder om man treffer en hyggelig mann på biltilsynet.. Egentlig så skal det vera nok å få bevist at fjørene er sterke nok til denne bilen.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
-
- Status: Offline
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Jepp men er det bare camber som forandres, så er det da kanskje bare positivt, mer camber når man senker, og mindre når man skrur opp igjen, vintercamber og sommercamber..HF-mx5T wrote:vi har målt ca en halv grad mer camber med to personer i bilen, så en høydeforskjell på 1-2 cm er mer enn nok til å gjøre forskjell på vinklene..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
-
- Status: Offline
må seie meg enig her!HF-mx5T wrote:harrymekk å ikke justere vinklene.. bak endres bare camber, foran endres også spissing..
men folk tar seg jo ikke bryet med å justere vinklene med vekt i bilen engang.. så for all del.. dere får kjøre på..
Ka er poenget med å oppgradere understellet når man ikkje tar dette på alvor?

andrew
If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
-
- Status: Offline
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Siste avsnitt i boka "Mazda Miata Performance Handbook" om hjul og dekk lyder slik :

De bruker uttrykket "finely tuned road machines".
Erik
De bruker uttrykket "finely tuned road machines".

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
-
- Status: Offline
haha.. rudolf er reine misjonæren da.. jeg hater misjonærer..
rudolf.. alt som står i bøker.. er ikke den endelige sannhet.. alt til sin bruk liksom.. enhver som vurderer tein greier. er allerede misfornøyd med det kompromisset mazda har laget for at flest mulig skal like bilen til og fra butikken..
de som står omtalt i boka der er de som kapper fjærer og senker ihjel bilene uten gode dempere osv..
alt som står på trykk er forresten det eneste riktige..
årets bil 1993 var forresten en nissan micra.. en fantastisk maskin, kan jeg foreslå et bytte? mx5 nådde ikke opp blandt de tre beste engang..
rudolf.. alt som står i bøker.. er ikke den endelige sannhet.. alt til sin bruk liksom.. enhver som vurderer tein greier. er allerede misfornøyd med det kompromisset mazda har laget for at flest mulig skal like bilen til og fra butikken..
de som står omtalt i boka der er de som kapper fjærer og senker ihjel bilene uten gode dempere osv..
alt som står på trykk er forresten det eneste riktige..
årets bil 1993 var forresten en nissan micra.. en fantastisk maskin, kan jeg foreslå et bytte? mx5 nådde ikke opp blandt de tre beste engang..
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Jeg sier vel egentlig det sammeHF-mx5T wrote:jepp, utgangspunktet er såpass bra, at det må gjøres riktig om det ikke skal bli verre..

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package