Tein

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

nei, du sier vel egentlig at det ikke kan bli bedre :P stor forskjell
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

HF-mx5T wrote:nei, du sier vel egentlig at det ikke kan bli bedre :P stor forskjell
"Gjør forandringer, men med forsiktighet, konkluderer boka med".

Jeg gjør også masse forandringer, men jeg liker å vite hva jeg driver med.
Nylig har jeg både senket bilen og skiftet til "uorginale" dempere.
Jeg skal derfor ta 4-hjulskontroll med råd fra bl.a. deg, HF-mx5T.
Men hvis jeg skal begynne å forandre på hjulgeometrien, så velger jeg å ikke finne opp hjulet på nytt, men å innhente informasjon.

Derfor leser jeg litt der jeg kan finne vettug informasjon.
Mazda Miata Performance Handbook har blitt anbefalt av mange og jeg anbefaler den videre.

Jeg mener at vi burde kunne diskutere hjulgeometri her på forumet også uten å skjelle hverandre ut og snakke om hat.
Er det ikke derfor vi har diskusjonsforumet da ?

Jeg liker å sette meg inn i nye fagfelt, derfor vil jeg også dele synspunkter med andre.
Det er ikke snakk om å være misjonær for hverken det ene eller det andre.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Men om man justere vinklene i slik høyde man har om sommeren og merker godt av dette, så spiller det vel ikke så mye hva vinklene er om vinteren når man kjører med kjipe hjul. å koste på bilen 2000 per år i hjulstilling blir for drøyt for meg i allefall, :lol: men nå blir min mx5 kun en sommerbil da, så for meg så er det ikke så nøye.. men hadde vert artig å fått sett hvor mye det forandrer seg, at det forandrer seg med en person til er ikke så rart, mer vekt og mer belasting på foringene, men som det fremstilles her, så bør man justere etter hva man pakker i bilen.. :lol:
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Post Reply