Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.
Moderator: Styremedlemmer
arkilex
500 RPM
Posts: 70 Joined: 02 Aug 2006, 02:00
Location: Asker
Status:
Offline
Post
by arkilex » 04 Jan 2008, 13:57
Har et par utoverbulker på bagasjeromslokket og en innoverbulk på toppen av bakskjermen, ca. over batteriet, bare 3-5 mm i diameter, høyde/dybde toppen 1 mm, fra forrige eier, irriterende synlige når bilen er nypolert. Planlegger å fjerne disse til våren, ønsker å beholde originallakk på bilen (originalitetsfreak) . Noen som kjenner til firmaer på Østlandet som gjør slikt - vet at det er folk som reiser rundt til bruktbilforhandlere og fikser på stedet, kan noen tipse meg?
EspenAndre
Moderator
Posts: 5120 Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status:
Offline
Post
by EspenAndre » 04 Jan 2008, 14:11
Var noe snakk om tørris på mindre bulker her for litt siden, kanskje det hadde vært smart?
Noen som har prøvd dette nå?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Larserik
6500 RPM
Posts: 645 Joined: 26 Oct 2007, 22:02
Status:
Offline
Post
by Larserik » 04 Jan 2008, 14:23
Er veeeeeeldig intr i svar her jeg også. Har samme problemet på min bil. Noen små utover bulker rett over batteriet. Batteri har nok ikke vært festet ordentlig da den gamle eier hadde bilen. Har ikke prøvd tørris, men ønsker tips
inglar
7200 RPM
Posts: 3098 Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status:
Offline
Post
by inglar » 04 Jan 2008, 14:27
VIDEO
VIDEO
biXen
7200 RPM
Posts: 3347 Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status:
Offline
Post
by biXen » 04 Jan 2008, 14:51
Vært morsomt å prøvd den tørrisen ja. Tror kanskje jeg ville claya hele bilen og polert etterpå, bulken samler vel litt form av drit og støv.
Resten av tørrisen kan man jo bruke til å lage bomber med
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Webdesign blog
arkilex
500 RPM
Posts: 70 Joined: 02 Aug 2006, 02:00
Location: Asker
Status:
Offline
Post
by arkilex » 04 Jan 2008, 15:50
Hvor får man tak i tørris ?
inglar
7200 RPM
Posts: 3098 Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status:
Offline
Post
by inglar » 04 Jan 2008, 16:04
EIVA på alnabru
caLitri
6500 RPM
Posts: 504 Joined: 05 Oct 2007, 22:56
Location: Lillestrøm
Status:
Offline
Post
by caLitri » 04 Jan 2008, 21:52
er da like greit å bruke Verktøy kasse på boks?
snakker da om luft på boks.
snu den på hodet og ut kommer herlige -118c
har sett flere som først varmer opp med hårføner. deretter bruker luft på boks. så popper bulken ut med en gang.
EspenAndre
Moderator
Posts: 5120 Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status:
Offline
Post
by EspenAndre » 05 Jan 2008, 08:01
Jeg forstår ikke at det ikke er fare for at lakken kan sprekke.. noen som har en formening om det?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
StianF
Status:
Offline
Post
by StianF » 05 Jan 2008, 14:49
såklart er det fare for det, når tempen svinger såpass, ihvertfall på eldre biler.
jeg ville levert inn slikt, da har man garanti.. kjipt om det flasser.
og proffene bruker visstnok ikke lang tid på det.
EspenAndre
Moderator
Posts: 5120 Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status:
Offline
Post
by EspenAndre » 05 Jan 2008, 15:19
StianF wrote: såklart er det fare for det, når tempen svinger såpass, ihvertfall på eldre biler.
jeg ville levert inn slikt, da har man garanti.. kjipt om det flasser.
og proffene bruker visstnok ikke lang tid på det.
men hvem bruker denne metoden da?
har ikke hørt om noen her i området jaffal.. men nå har ikke jeg hørt om alt heller da
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
StianF
Status:
Offline
Post
by StianF » 05 Jan 2008, 16:16