Torsen diff.
Moderator: Styremedlemmer
Torsen diff.
Fant ut at mx-5 nb 1,8 med torsen har denne typen her. ( type T-2) Som er en:
This type of differential is referred to as our parallel axis helical (Equvexâ„¢) differential.
http://www.torsen.com/products/T-2.htm
Rx-7 har type T-1 som er: This is our crossed axis helical (Invexâ„¢) higher torque bias differential.
www.torsen.com
This type of differential is referred to as our parallel axis helical (Equvexâ„¢) differential.
http://www.torsen.com/products/T-2.htm
Rx-7 har type T-1 som er: This is our crossed axis helical (Invexâ„¢) higher torque bias differential.
www.torsen.com
Last edited by mrinzane on 14 Jan 2008, 04:48, edited 1 time in total.
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
- Status: Offline
Det er vel bare en type LSD, hva mener du egentlig? Fra Wikipedia sin LSD artikkel.
Geared, torque-sensitive mechanical limited slip differentials utilize worm gears to "sense" torque on one shaft. The most famous versions are:
* Torsen differential invented by Vernon Gleasman in 1958, then sold to Gleason Corporation, who started marketing it in 1982;
* Quaife differential, sold under the name Automatic Torque Biasing Differential (ATB), covered by European Patent No. 130806A2.
Geared LSDs are less prone to wear than the clutch type, but both output shafts have to be loaded to keep the proper torque distribution characteristics. Once an output shaft becomes free (e.g. one driven wheel lifts off the ground; or a summer tire comes over ice while another is on dry tarmac when the car goes uphill), no torque is transmitted to the second shaft and the torque-sensitive differential behaves like an open differential.
Geared LSDs are dependent on the torque and not on the speed difference between the output shafts. Such differentials may be acceptable on dry pavement, but are not adequate on slippery surface[3].
dill
postet linken mest for info egentlig. Har ikke satt meg så mye inn i det selv.
Men det du postet fra wikipedia stod at geared lsd fungerer dårlig på slippery surfaces .
Det stemmer hvertfall ikke med min erfaring med min tidligere 10th ae. Spant alltid med begge hjula på snø. Uansett underlag spant jeg på begge.
Men det du postet fra wikipedia stod at geared lsd fungerer dårlig på slippery surfaces .
Det stemmer hvertfall ikke med min erfaring med min tidligere 10th ae. Spant alltid med begge hjula på snø. Uansett underlag spant jeg på begge.
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
dill.
Fant noe på howstuffworks.com.
Torsen is superior to the viscous coupling because it transfers torque to the stable wheels before the actual slipping occurs.
Der var poenget mitt, overlegen ovenfor viskose clutch kobling fordi torsen diffen overføre kraft til hjulene før det rekker å slippe\spinne.
Så siden det fungerer før hjulene spinner synest jeg det er sært å kalle det limited slip. For det har ikke slip.
Torsen is superior to the viscous coupling because it transfers torque to the stable wheels before the actual slipping occurs.
Der var poenget mitt, overlegen ovenfor viskose clutch kobling fordi torsen diffen overføre kraft til hjulene før det rekker å slippe\spinne.
Så siden det fungerer før hjulene spinner synest jeg det er sært å kalle det limited slip. For det har ikke slip.
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
Re: dill
Er da heller ikke det som står. Det står at den fungerer dårligere om det er stor forskjell i belastning på hjulene. Som f.eks. i en oppoverbakke hvor det ene sommerdekket er på snø og det andre på tørrasfalt. Da vil det ikke gis særlig kraft til det på snø pga. det er stor forskjell i belastningen.mrinzane wrote:Men det du postet fra wikipedia stod at geared lsd fungerer dårlig på slippery surfaces .
Det er ihvertfall slik jeg forstår det. Med andre ord hvis begge er på snø eller begge på asfalt, med dårlig feste, så fungerer den som den antatt fordi den konstant fordeler kraft til begge hjulene hele tiden.
dill.
Sendte mail til torsen met spørsmål om diff på 99 mx-5 å 2004 mazdaspeed.
Her er svaret jeg fikk: The 1999 Mazda Miata came with a Torsen T-2 which has a 2.2 TBR (Torque Bias Ratio). Torque bias ratio is the locking effect of the differential. Whatever torque is available on the wheel that is losing grip or spinning up the Torsen multiplies that torque times the TBR and sends it over to the wheel with the better traction.
The 2004 Mazda MX-5 came with a Tochigi-Fuji cone clutch style differential.
Thanks for the question and interest in Torsen!
Her er svaret jeg fikk: The 1999 Mazda Miata came with a Torsen T-2 which has a 2.2 TBR (Torque Bias Ratio). Torque bias ratio is the locking effect of the differential. Whatever torque is available on the wheel that is losing grip or spinning up the Torsen multiplies that torque times the TBR and sends it over to the wheel with the better traction.
The 2004 Mazda MX-5 came with a Tochigi-Fuji cone clutch style differential.
Thanks for the question and interest in Torsen!
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
- tness
- 6500 RPM
1.6 og 1.8 literen har jo ikke samme diff.
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
-