Bremsetråd
Moderator: Styremedlemmer
Bremsetråd
Jeg oppdaget som sagt at det var rust på glideflaten på stempelet på kalipperen fremme. Noen som har erfaringer med å kjøpe nytt stempel og overhalings kitt med nye tettninger? Eller er det nye kalippere som gjelder?
Vurderer også å bytte skiver og klosser i samme slengen, til noe litt bedre..
Noen som har noen erfaringer? Greenstuff, Redstuff, ulike skiver osv?
Tror ikke willwood er aktuelt akkurat nå.....
Vurderer også å bytte skiver og klosser i samme slengen, til noe litt bedre..
Noen som har noen erfaringer? Greenstuff, Redstuff, ulike skiver osv?
Tror ikke willwood er aktuelt akkurat nå.....
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
for resten av kalipperen ser grei ut... litt rengjøring trengs bare der...
Noen som kan anbefale noen skiver, klosser? Prøver å sammenligne MX5parts og miatamania på pris og kvalitet her..
Noen som kan anbefale noen skiver, klosser? Prøver å sammenligne MX5parts og miatamania på pris og kvalitet her..
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
er det slik å forstå at redstuff tåler mer varme, men krever mer oppvarming for å bite skikkelig, slik at greenstuff er best egnet til daglig bruk og litt bane??
-
- Status: Offline
nå skal jeg erte på meg halve forumet igjen..
greenstuff er skrot, ikke egna til noe.. støver enormt, tåler ikke banebruk, knapt nok landeveisbruk..
Redstuff tåler endelhardere bruk, ikke trenger de veldig mye oppvarming heller(har ikke testa dem på vintern). men kan helt klart brukes til all vanlig bruk. Ferodo 2500(også kloss for gatebruk, hadde enda noe mere grep enn redstuff, minst like bra fra kalde, og tålte enda litt mer før de nærmer seg fading.. no mer "race" enn det har jeg ikke hatt behov for å teste enda..
greenstuff er skrot, ikke egna til noe.. støver enormt, tåler ikke banebruk, knapt nok landeveisbruk..
Redstuff tåler endelhardere bruk, ikke trenger de veldig mye oppvarming heller(har ikke testa dem på vintern). men kan helt klart brukes til all vanlig bruk. Ferodo 2500(også kloss for gatebruk, hadde enda noe mere grep enn redstuff, minst like bra fra kalde, og tålte enda litt mer før de nærmer seg fading.. no mer "race" enn det har jeg ikke hatt behov for å teste enda..
oki... redstuff ja... hvem som selger ferodo da?nå skal jeg erte på meg halve forumet igjen..
Har du vært borti ebc sine turbo skiver som de selger på mx5parts?
Har nettopp bestilt skiver + klosser hos http://www.cquence.net/ til min passat. Rimelig + gunstig dollarkurs.
Har ikke erfaring selv, men en kompis som har kjøpt til sin passat synes de er OK. Gidder ikke å søke selv etter erfaringer mht. disse grunnet latskap
.

Har ikke erfaring selv, men en kompis som har kjøpt til sin passat synes de er OK. Gidder ikke å søke selv etter erfaringer mht. disse grunnet latskap

92 1,6 NA sort m/tan interiør
Disse hevder jo det er samme bremseskiver på 90-03 modell.... Kunne jo i det minste skrevet diameter på skivene...Har nettopp bestilt skiver + klosser hos http://www.cquence.net/ til min passat. Rimelig + gunstig dollarkurs.

Man skriver selv opplysning om modell etc. i et eget tekstfelt iløpet av bestillingen slik at de kan plukke ut riktige skiver.Ole wrote:Disse hevder jo det er samme bremseskiver på 90-03 modell.... Kunne jo i det minste skrevet diameter på skivene...Har nettopp bestilt skiver + klosser hos http://www.cquence.net/ til min passat. Rimelig + gunstig dollarkurs.
92 1,6 NA sort m/tan interiør
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
- Status: Offline
Om du skulle finne på å kjøpe turbogroove skiver så ikke tenk på å kombiner dem med greenstuff...
Tygde opp ett sett med greenstuff klosser på Notime med sanne skiver..
redstuff funker bra med turbogroove
Tygde opp ett sett med greenstuff klosser på Notime med sanne skiver..
redstuff funker bra med turbogroove
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.