så da har jeg kommet frem til at det må bli nb 1.8..
noe mer jeg burde ta hensyn til??
SKAL HA MEG MX5, MEN HVORDAN TYPE:S?
Moderator: Styremedlemmer
Alt kan trimmes. Men man sparer mye mas om man har et bra utgangspunkt --> 1.8gaustabl wrote: jeg har bare en 1.6, norsk sådan med originalt 90 hk, nå med 190 hk, så hvorfor man "trenger" en 1,8 , skjønner ikke jeg jeg.
1.6 har bla:
- Svak diff (ikke 99+ 1.6)
- (For) små bremser
- Mindre svinghjul/clutch (ikke 99+ 1.6)
- problemer med veiv, (short nose 89-91 ?mod)
- Få avstivninger orginalt
- Restriktiv LMM
Ting som ikke trenger å være noe issue men i mine øyne ikke er optimalt:
- Færre trimdeler å velge i mellom
- Ikke sekvensiell tenning
- Svakere toppakning
- Høy bakakselutveksling
- Mindre volum...
Har du bremset bilen din til 190 hk btw ? whp eller på veiv ?
Last edited by arildh on 27 Jan 2008, 17:52, edited 1 time in total.
-
- Status: Offline
man MÅ ikke.. det er bare et veldig mye bedre utgangspunkt.. 1.6 modellene har visse åpenbare svakheter..gaustabl wrote:For trimming trenger du en 1.8. Dvs: 94-97 NA eller 99-2005 NB 1.8 ????
jeg har bare en 1.6, norsk sådan med originalt 90 hk, nå med 190 hk, så hvorfor man "trenger" en 1,8 , skjønner ikke jeg jeg.
-
- Status: Offline
er ikke no problem å jage litt effekt utav 1.6 modellene med litt ekstra pustehjelp nei. men om man vet man skal trimme og ha det gøy, kjøp en 1.8 med torsen ideelt sett. jeg har vært innom en haug av forskjellige specs på min, og vet at jeg ikke kan anbefale noen å begynne med en 1,6 om de skal trimme, unødig når det finnes bedre utgangspunkt.
hmmm ok 1.8 it is;)
men åssn er det med stivhet ogsånt?
og styling..?
takk for hjelpen her på forumet
og styling..?
takk for hjelpen her på forumet
-
- 2000 RPM
- Posts: 340
- Joined: 05 Feb 2006, 01:00
- Location: en holme ut om ålesund
- Status: Offline
Re: hmmm ok 1.8 it is;)
her er noen linker til firma som selger mye fintBOOYAGA wrote:men åssn er det med stivhet ogsånt?
og styling..?
takk for hjelpen her på forumet


http://www.miatamania.com/
http://www.ilmotorsport.de/
http://www.flyinmiata.com/
http://www.fastforwardsuperchargers.com/
http://www.good-win-racing.com/
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Er litt i pirke-humør i dag...:arildh wrote: 1.6 har bla:
- Svak diff (ikke 99+ 1.6)
- (For) små bremser
- Mindre svinghjul/clutch (ikke 99+ 1.6)
- problemer med veiv, (short nose 89-91 ?mod)
- Få avstivninger orginalt
- Restriktiv LMM
Det du skriver stemmer for USA modeller, så vidt jeg vet.
Men: 1.6 data fra USA (89-93) er ikke helt gyldige for de norske 90-hesters 1.6 modellene fra 1995-97. Tror det var forskjell på USA og Norsk 1.8L modell også (??).
Min 1.6 NA med ABS fra 1996 (90-hester, som gaustabl) har samme chassis, bremser og hjuloppheng som 1.8L fra 1996. Dette er data jeg har fått fra Mazda Norge (Har tenkt å oppgradere til 1.8, kjekt med de papirene da..)