En 95 modell 911 er nydelig, og 993 karroseriet er også det siste av de "ekte" 911 utgavene... (ihvertfall blant den hardbarka 911-fansen), og som det er nevnt noen ganger oppover her. 911 er DESIDERT penest som coupe utgaven. 911 cabriolet ser nesten TEIT ut..... Porsche Carrera GT derimot...... puhhh.... da snakker vi om "cab"..!biXen wrote:Jeg hadde nok personlig valgt 911en da, den er kjappere og penere (bare ikke som cab), sorryMen er mye finere med en MX-5 som bare er litt senka, har pene felger og eksosanlegg og andre smådetaljer. Det der neonfarga søppelet kan de bare beholde
HEFTIG MX5
Moderator: Styremedlemmer
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Jeg liker heller ikke "porno"-stylede biler... men du kan lage en ganske bra Mx-5 hvis du er villig til å bruke en halv mill.... Spørs om 911'en hadde vært så mye kjappere om du hadde fokusert på kjøreegenskaper/motorbiXen wrote:Jeg hadde nok personlig valgt 911en da, den er kjappere og penere (bare ikke som cab), sorryMen er mye finere med en MX-5 som bare er litt senka, har pene felger og eksosanlegg og andre smådetaljer. Det der neonfarga søppelet kan de bare beholde

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Jeg tror neppe du finner en bil som er bedre enn en 911 hvis du faktisk kan kjøre den. Mange banerekorder og hillclimbs har rekorder med Porscher og Ruf'er. Og jeg har enda ikke sett så mange MX-5 er som gjør 0-100 unna på under 5 sekund 
Men men, det blir for meg å sammenligne med kongen. Men er ikke dumt å ha prinsen heller liksom

Men men, det blir for meg å sammenligne med kongen. Men er ikke dumt å ha prinsen heller liksom

-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Hvis vi skal prate om Ruf, er det litt annen pris her da..biXen wrote:Jeg tror neppe du finner en bil som er bedre enn en 911 hvis du faktisk kan kjøre den. Mange banerekorder og hillclimbs har rekorder med Porscher og Ruf'er. Og jeg har enda ikke sett så mange MX-5 er som gjør 0-100 unna på under 5 sekund
Men men, det blir for meg å sammenligne med kongen. Men er ikke dumt å ha prinsen heller liksom
(Det er jo en modifisert 911...)
Men kjøp en '95 Mx5 i meget bra stand for 150000 så har du fremdeles 350000 til å modifisere den opp mot 911 Turbo av samme årsmodell..
Er enig med at 911 er "kongen" spesielt Ruf / Turbo, hvem har ikke hørt om "yellow bird", men poenget er at det koster...
En kamerat av meg har en '95 - 911 Turbo


synes det er synd 911 ser så dum ut i cab... ikke det at lommeboken min rekker til det da
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Bytt girkasse til en som gjør 100 på andregiret (eller førstebiXen wrote:Jeg tror neppe du finner en bil som er bedre enn en 911 hvis du faktisk kan kjøre den. Mange banerekorder og hillclimbs har rekorder med Porscher og Ruf'er. Og jeg har enda ikke sett så mange MX-5 er som gjør 0-100 unna på under 5 sekund
Men men, det blir for meg å sammenligne med kongen. Men er ikke dumt å ha prinsen heller liksom

2006 BMW Z4 Roadster 2.2l
x 1991 MX-5 "Limited Edition"
x 1991 MX-5 "Limited Edition"
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Vi er jo ikke sååå langt fra 100 på andre da.. jeg kommer jaffal i ca 90 på speedometeret.. (har aldri kommet borti sperren)Magnus wrote:
Bytt girkasse til en som gjør 100 på andregiret (eller første) så har du under 5 sek med FMII, det er jeg helt sikker på.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Du har forsåvidt rett i at det ikke er mer å hente, men uansett trodde jeg ikke det fantes en MX5/Miata eier i dette land som ikke en eller annen gang har nådd sperra? 8O .EspenSort92 wrote: He he.. er forsiktig vettu.. maks 7500 rpm på meg.. er det vits i å treffe på den da? er ikke mer å hente likevel....
Bilen, og ikke minst motoren er LAGET for inspirert, aktiv og sportslig kjøring, og yter originalt nesten ingenting på lave turtall under 4000.
Bilen tar heller IKKE noe skade av at turtalls sperra kobles inn en gang iblant. Mazda har selvsagt lagt sperra inn i god margin før motoren tar skade, og som det også er nevt, i USA flytter flere sperra oppover.
Etter kompressor installasjonen opplever jeg (selv om jeg selvsagt prøver å unngå det) at sperra smeller inn av og til på 1.gir. Turtallet på maskinen flytter seg nå rimelig fort fra 5000 og opp..og en må virkelig være våken for å unngå det..

1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Skjønner at det er lett for med kompressor... men med original motor føler jeg at jeg har full kontroll over turtallet, når jeg girer på 7500 rpm mener jeg det er sportslig nok =)HansT wrote:
Bilen, og ikke minst motoren er LAGET for inspirert, aktiv og sportslig kjøring, og yter originalt nesten ingenting på lave turtall under 4000.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata