ny motor
Moderator: Styremedlemmer
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
satt litt å tenkte på det på jobb å tenkte det var like smart å få fatt i en 1800 motor å putte på en turbo.må bare finne denne først:Parildh wrote:Om du er så heldig å finne en GT-R motor så husk at det er 15 ihjælkjørte år siden disse ble laget. Etter at du har plukket av det du ikke kan bruke sitter du igjen med litt sterkere stempel og råder + natriumfyllte ventiler som har levd et hardt og brutalt liv siden 93-94..
Bortakstet arbeid spør du meg. 99+ mx5 toppen er bedre enn GT-r toppen mht. flow og plassering av ventilene.
Du bør se på muligheten til å bytte bil til en 94+ 1.8 i stedet. Det er ikke sikkert det blir noe dyrere. Du må jo få tak i både 1.8 motor og diff for å kjøre turbo i den du har.. + clutch om du skal ha over 150 på bakhjulene. Du får også bedre bremser på kjøpet..
Alternativt få tak i en 1.8 mx5 motor og konverteringskitet til FM for å kunne sette den i en 1.6. For turbokit anbefaler jeg FM eller Bell sitt starter kit. Gode komponenter man kan bygge videre på.
Herbie er en rød na med en spesiel frontfanger.
Pelle er min baby som er blå med turbo.
Ingenting er umulig,det umulige tar bare litt lengre tid:P
Pelle er min baby som er blå med turbo.
Ingenting er umulig,det umulige tar bare litt lengre tid:P
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Ligger en motor for salg på ebay, ca 4000kr pluss alle utg med å få den hjem, men tror det vil bli rimeligt uansett, dette er en komplett 1,8 mx5 motor, vurdere selv å kjøpe den, men er så gampe ræva blakk for tiden,.mx5babe wrote:satt litt å tenkte på det på jobb å tenkte det var like smart å få fatt i en 1800 motor å putte på en turbo.må bare finne denne først:Parildh wrote:Om du er så heldig å finne en GT-R motor så husk at det er 15 ihjælkjørte år siden disse ble laget. Etter at du har plukket av det du ikke kan bruke sitter du igjen med litt sterkere stempel og råder + natriumfyllte ventiler som har levd et hardt og brutalt liv siden 93-94..
Bortakstet arbeid spør du meg. 99+ mx5 toppen er bedre enn GT-r toppen mht. flow og plassering av ventilene.
Du bør se på muligheten til å bytte bil til en 94+ 1.8 i stedet. Det er ikke sikkert det blir noe dyrere. Du må jo få tak i både 1.8 motor og diff for å kjøre turbo i den du har.. + clutch om du skal ha over 150 på bakhjulene. Du får også bedre bremser på kjøpet..
Alternativt få tak i en 1.8 mx5 motor og konverteringskitet til FM for å kunne sette den i en 1.6. For turbokit anbefaler jeg FM eller Bell sitt starter kit. Gode komponenter man kan bygge videre på.

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.