Tectyl og understellsbehandling på vestlandet.
Moderator: Styremedlemmer
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Tectyl og understellsbehandling på vestlandet.
Hei er det noen så har noen firmaer de kan gå gode for, for eg sitter å lurer på om eg skal begynne å bruke min na igjen som helårsbil, men da vil eg vera sikker på at den tåler påkjenningene, kunne tenkt meg å fått den sandblåst å lakkert å tectylert på nytt.. Bilen er meget bra nå også, men for å vera på den sikre siden..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Re: Tectyl og understellsbehandling på vestlandet.
thorsen atv i bergen. De er flinke. Nettop brukt de.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
ÅSANE BILHANDEL OG UNDERSTELLSBEHANDLING AS
har jeg selv brukt på forrige bil, ble gjort rett før salg, men inntrykket er bra
Pro-Partner Antirust Norge AS
har jeg hørt bra ting om
begge disse er veldig nært meg, så da kunne vi jo treffes
thorsen atv har jeg også hørt endel bra om
har jeg selv brukt på forrige bil, ble gjort rett før salg, men inntrykket er bra
Pro-Partner Antirust Norge AS
har jeg hørt bra ting om

begge disse er veldig nært meg, så da kunne vi jo treffes

thorsen atv har jeg også hørt endel bra om

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Re: Tectyl og understellsbehandling på vestlandet.
det går eg no ut i fra- eg satt på trip telleren og de hadde kjørt 900meter med min bil på tre deger..StianOppistov wrote:Hei er det noen så har noen firmaer de kan gå gode for, for eg sitter å lurer på om eg skal begynne å bruke min na igjen som helårsbil, men da vil eg vera sikker på at den tåler påkjenningene, kunne tenkt meg å fått den sandblåst å lakkert å tectylert på nytt.. Bilen er meget bra nå også, men for å vera på den sikre siden..
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Tectyl og understellsbehandling på vestlandet.
var ikke det litt mye ? skulle tro det blir mange ganger inn og ut fra lokalet...mx_power wrote: det går eg no ut i fra- eg satt på trip telleren og de hadde kjørt 900meter med min bil på tre deger..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
De har jo ingenting med å prøvekjøre bilen med mindre det som skal gjøres har noe med det å gjøre direkte...biXen wrote:Gjør ingenting om noen prøvekjører bilen for meg personlig, skulle tro en god mekaniker gjorde det om det var generell service, men det er stor forskjell på det og å smi flat fjøl med kald motor. Nå er ikke min bil sprek så er ikke store problemet med kjøresultne folk.
men ved en service som du sier kan han jo teste bilen på p-plassen ved verkstedet, om den er stor nok.
Skal noen prøvekjøre bilen min på veien skal jeg vite det på forhånd og evt. være med!
En rørlegger tar seg jo ikke en dusj hos kunden om han har byttet et blandebatteri...

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Enn hvis han spør pent?EspenSort92 wrote:...En rørlegger tar seg jo ikke en dusj hos kunden om han har byttet et blandebatteri...

1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
For meg så kan de gjerne kjøre seg en tur og kose seg,ikke det som er problemet, men når eg hadde hjulkontroll sist, så fikk eg beskjed om at bilen min gikk bra den, og hang meget bra på veien, dette er vel noe de ikke skal finne ut av.. Er en grunn til at ingen utennom fruen hjemme får låne min bil, man blir tross alt glad i bilen man bruker alle extra kroner på. 

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Tja er man glad i en dame som kjører som en prest så er det vel ok, men skelden ho vil da,EspenSort92 wrote:du e ikke vetig Stian, lar du henne kjøre bilen??
Skal være nødsituasjon før noen får kjøre min, spes uten at eg er med

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Posts: 1494
- Joined: 23 Jul 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 542
- Location: Senja/Tromsø
- Contact:
- Status: Offline
Greit nok at man prøvekjører bilen, på alle servicer ligger det blandt annet prøvekjøring innbakt i pakken. Jeg jobber som mekaniker og vet at div ting, slakk, ulyder osv kan noen ganger være vanskelig å finne ved bare feilsøking og derfor er prøvekjøringen en viktig del av jobben vår. på denne måten kan vi også sikre oss om at bilen bilr overlevert til kunden i best mulig stand.
men å grisekjøre bilene er jo selvsagt noe helt annet, og selvsagt noe vi som mekanikere ikke bør gjøre. En prøvekjøring bør bestå av normal kjøring opp mot 80km/t og kjøring på ugjevn vei i lav hastighet. På denne måten opdager man eventuelle feil samtidig som man er forsiktig med bilen. Min mening er at man bør behandle bilene til andre minst like bra som man behandler sine egne biler.
Ved understellsbehandling der deler under bilen har vært demontert er det naturlig å ta en prøvetur i etterkant for å sjekke om alt henger der det skal uten å lage ulyder ved kjøring.
men å grisekjøre bilene er jo selvsagt noe helt annet, og selvsagt noe vi som mekanikere ikke bør gjøre. En prøvekjøring bør bestå av normal kjøring opp mot 80km/t og kjøring på ugjevn vei i lav hastighet. På denne måten opdager man eventuelle feil samtidig som man er forsiktig med bilen. Min mening er at man bør behandle bilene til andre minst like bra som man behandler sine egne biler.
Ved understellsbehandling der deler under bilen har vært demontert er det naturlig å ta en prøvetur i etterkant for å sjekke om alt henger der det skal uten å lage ulyder ved kjøring.
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542