OI!!! Det var ikke bra... feste for avsagbart hengerfeste.arildh wrote:Finn en kraftig feil på den bilen.Andrew wrote:ingen tvil om at det passer bra på frosken IJ...I-J-b wrote:må no bli skjermbreddere de, de er jo tøfft!!!!
![]()
Skjermbreddere/valsing av skjermer
Moderator: Styremedlemmer
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
Regner med at det er umbrako, chrom "pynteskruer".
anser
anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
noen som har en anelse om hvor de skjermbreddera til den NB'n i 1. post er å få tak på?
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Her:DrHolm wrote:noen som har en anelse om hvor de skjermbreddera til den NB'n i 1. post er å få tak på?
http://racinglifestyle.com/
Blir vel her eg bestiller fra og...
Litt fleire bilder av NB som vart så godt likt her....
andrew
If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman
- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
Takker for den adressa
Velger garantert en annen montering, enn å lage den rustfella der.
anser

Velger garantert en annen montering, enn å lage den rustfella der.
anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
Ingen tvil om at det ser grymt ut, men jeg foretrekker AWR sitt kit. Ser liksom litt renere ut, i tillegg til at jeg har en syk teori om at det ikke fanger opp like mye fukt (ingen sprekker mellom ny skjerm/metall)


1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Nå er vell AWR breddinga ikke helt det samme da, er jo en mye mye mer omfattende oprasjon å montere den en å kappe litt å poppe på noen nye skjermer!TurboLag wrote:Ingen tvil om at det ser grymt ut, men jeg foretrekker AWR sitt kit. Ser liksom litt renere ut, i tillegg til at jeg har en syk teori om at det ikke fanger opp like mye fukt (ingen sprekker mellom ny skjerm/metall)
og gjør du det skikkeli så skal ikke rust være noe problem heller!
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
Snakker om en helt annen pris også.
Men du har rett, mye råere breddesats.
MEn det kan være greit innimellom med noe som ikke koster allverden også.
Tidsmessig også........
anser
Men du har rett, mye råere breddesats.
MEn det kan være greit innimellom med noe som ikke koster allverden også.
Tidsmessig også........
anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
- PetterHG
- 1000 RPM
- Posts: 160
- Joined: 14 Aug 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 513
- Location: Oslo
- Status: Offline
løse skjermbredere...?
Jeg ville nok gått for montering av skjerbredere. Vet at de som valser ut skjermene mener (erfarer?) at dette ikke skal sprekke lakken, og at tektyl og grunning skal tåle denne påkjenningen. Men på sikt stiller jeg meg tvilende til at metallet, og lakken, ikke vil lide under denne påkjenningen. Kommer det skader og rust her vil det ikke bli pent.
Det som vil gi best resultat vil nok være å skjære hjulbuen større og sette på skjermbredere. Velg da noen som er "løse", noen som sitter inn mot karosseriet med en gummi list. Noen sparkler og jevner ut mellom karosseriet og skjermbrederen med sparkel og lakker over. Jeg har aldri, ikke som jeg kan huske, sett noen biler hvor denne løsningen har holdt over tid! Det kan se veldig pent ut de første årene. Etterhvert sprekker dette, og da er det langt i fra pent! 8-(
Legg vekt på å få tak i et design som ser flott ut med en gummilist mellom karosseriet og skjermbrederen. Da vil du også ha en løsning som holder i mange år!
Lykke til med prosjektet!
Det som vil gi best resultat vil nok være å skjære hjulbuen større og sette på skjermbredere. Velg da noen som er "løse", noen som sitter inn mot karosseriet med en gummi list. Noen sparkler og jevner ut mellom karosseriet og skjermbrederen med sparkel og lakker over. Jeg har aldri, ikke som jeg kan huske, sett noen biler hvor denne løsningen har holdt over tid! Det kan se veldig pent ut de første årene. Etterhvert sprekker dette, og da er det langt i fra pent! 8-(
Legg vekt på å få tak i et design som ser flott ut med en gummilist mellom karosseriet og skjermbrederen. Da vil du også ha en løsning som holder i mange år!
Lykke til med prosjektet!
Re: løse skjermbredere...?
AMEN.NO!!!!PetterHG wrote:Jeg ville nok gått for montering av skjerbredere. Vet at de som valser ut skjermene mener (erfarer?) at dette ikke skal sprekke lakken, og at tektyl og grunning skal tåle denne påkjenningen. Men på sikt stiller jeg meg tvilende til at metallet, og lakken, ikke vil lide under denne påkjenningen. Kommer det skader og rust her vil det ikke bli pent.
Det som vil gi best resultat vil nok være å skjære hjulbuen større og sette på skjermbredere. Velg da noen som er "løse", noen som sitter inn mot karosseriet med en gummi list. Noen sparkler og jevner ut mellom karosseriet og skjermbrederen med sparkel og lakker over. Jeg har aldri, ikke som jeg kan huske, sett noen biler hvor denne løsningen har holdt over tid! Det kan se veldig pent ut de første årene. Etterhvert sprekker dette, og da er det langt i fra pent! 8-(
Legg vekt på å få tak i et design som ser flott ut med en gummilist mellom karosseriet og skjermbrederen. Da vil du også ha en løsning som holder i mange år!
Lykke til med prosjektet!
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716