168 hk
Moderator: Styremedlemmer
168 hk
Lyst på litt mer hk? Begi- s turbo gir din na 168 hk. Pris med moms og frakt er ca. 12700,- Monterte det på ca 6 timer. Best av alt, kan oppgraderes senere til 200+. Anbefaler dette til de som vil ha en enkel oppgradering av motor.
Mvh JG
Mvh JG
Mazda mx5 Rød 1991mod. NA 1.6 senket,17"momo corse.begi-s turbo. Solgt
Porsche 996 c4
Landrover freelander.
Porsche 996 c4
Landrover freelander.
- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
Fins det noe tilsvarende sett til 95 mod., 1.8 ?
Rekker det vel ikke i år, på prosjektbilen.
Men vil ha litt mer enn originalt, etterhvert.
På utkikk etter komplett bolt-on sett.
Med det samme, har du Lambo-dører på bilen din ?
anser
Rekker det vel ikke i år, på prosjektbilen.
Men vil ha litt mer enn originalt, etterhvert.
På utkikk etter komplett bolt-on sett.
Med det samme, har du Lambo-dører på bilen din ?
anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
Hei, ja du får samme kittet til alle na, nb. 1.6 og til 1.8.
Les mer på www.bellengineering.net
Ps ikke min bil på bilde. jeg har en na. Kjører du porsche ennå? Jeg skal se på en 911 til fredag
Les mer på www.bellengineering.net
Ps ikke min bil på bilde. jeg har en na. Kjører du porsche ennå? Jeg skal se på en 911 til fredag

Mazda mx5 Rød 1991mod. NA 1.6 senket,17"momo corse.begi-s turbo. Solgt
Porsche 996 c4
Landrover freelander.
Porsche 996 c4
Landrover freelander.
- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
Takker for svar, får kikke innpå bell.JG wrote:Hei, ja du får samme kittet til alle na, nb. 1.6 og til 1.8.
Les mer på www.bellengineering.net
Ps ikke min bil på bilde. jeg har en na. Kjører du porsche ennå? Jeg skal se på en 911 til fredag
Ser at det ikke er en na på avataren din.
Har en 87, 944 nå. Bedre balanse, 50-50 vektfordeling.
Modell 911 du skal kikke på ?
Trenger du noen råd så bare spør, eller kikk innpå forumsidene til Porsche-klubben, ligger noen kjøpsråd der, på hva du skal se etter.
Trenger du workshopmanualer til Porsche, så har jeg til de fleste modellene, ikke lenger enn en pm unna.
anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
Jobber med bil til daglig også.JG wrote:Har kjørt 911 i 5 år. Skal se på en 993 4s. Får ikke helt 911 og mx5 ut av blodetMen er vel ikke det værste å være avhengig
av.

Par timer i garasjen med Miata`n i kveld også.
Pluss en del bilsurfing på kveldene...
Mener det står en 993 hos Becks.
930/911,79 mod. turbo. Drømmebilen siden guttedagene.
Blir nok en nyere 911 etterhvert, begynner å bli gammel og glad i nybilkomforten.
anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
Hehe ,ja 930 turbo har jeg kjørt en del, sykt når turboen kikker inn. Når det gjelder mx5 turboen så er det ikke noe kjempekikk med 170 hk, men helt topp å cruise i fjerde gir opp bakker. Bilen blir sterk, en helt annen bil å kjøre. Aldrig mer mx5 uten turbo!
Mvh JG
Mvh JG
Mazda mx5 Rød 1991mod. NA 1.6 senket,17"momo corse.begi-s turbo. Solgt
Porsche 996 c4
Landrover freelander.
Porsche 996 c4
Landrover freelander.
Jeg er også bitt av porschefeber etter en periode med 911 mellom mx-5-ene. Jeg trodde jeg var kurert fordi Porsche er DYRT å ha. I hvert fall ble min det. Mye småplukk. Men nå sitter jeg og kikker på Porsche igjen...
Jeg er mer på porscheforumet enn her. Hva sier det? Jeg digger jo mx-5-en, men den gir meg ikke det samme kicket.
Ideelt sett burde jeg hatt en tipp-topp veteranporsche, kanskje en 76-modell 3.0-liter (den som bare ble levert i Europa), siden jeg kjører så lite. Med veteranforsikring og årsavgift ville det vært greit å ha den stua vekk om vinteren. Ikke faller den i pris heller. Men det er så forbanna at alle gode porscheverksteder er 50 mil unna!
Men jeg kunne godt tenke meg en 996 også. De begynner å bli oppnåelige. Drømmen er 997 eller 993 4S. Ja, sånn sitter jeg!

Tor
Jeg er mer på porscheforumet enn her. Hva sier det? Jeg digger jo mx-5-en, men den gir meg ikke det samme kicket.
Ideelt sett burde jeg hatt en tipp-topp veteranporsche, kanskje en 76-modell 3.0-liter (den som bare ble levert i Europa), siden jeg kjører så lite. Med veteranforsikring og årsavgift ville det vært greit å ha den stua vekk om vinteren. Ikke faller den i pris heller. Men det er så forbanna at alle gode porscheverksteder er 50 mil unna!
Men jeg kunne godt tenke meg en 996 også. De begynner å bli oppnåelige. Drømmen er 997 eller 993 4S. Ja, sånn sitter jeg!

Tor
Medl.nr. 393
x 91 mx5
2006 MX-5 NC 2.0 Sport, Eibach senkesett, Bilstein-dempere, LSD, 17" 205/45 R17, støttestag, xenon

x 91 mx5
2006 MX-5 NC 2.0 Sport, Eibach senkesett, Bilstein-dempere, LSD, 17" 205/45 R17, støttestag, xenon

Det er vel ikke bilen på bildet over du skal se på? Står en del om den på den lukkede delen av porscheforumet. Fin å se til, men...JG wrote:Har kjørt 911 i 5 år. Skal se på en 993 4s. Får ikke helt 911 og mx5 ut av blodet![]()
Tor
Medl.nr. 393
x 91 mx5
2006 MX-5 NC 2.0 Sport, Eibach senkesett, Bilstein-dempere, LSD, 17" 205/45 R17, støttestag, xenon

x 91 mx5
2006 MX-5 NC 2.0 Sport, Eibach senkesett, Bilstein-dempere, LSD, 17" 205/45 R17, støttestag, xenon

- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
Hehe
Ja blitt mye å enklere de siste årene å drømme seg bort etter internetts inntog, ja.
Så lenge samboer`n får ha en ok familiebil, så får jeg holde på med mitt.
Gjør heldigvis mesteparten av jobben på bilene selv, så om Porsche-verksted er 50 mil borte gjør ikke så mye.
Mye oppslagsverk, og aldri noe problem å få svar på forumsider eller Autotuning heller.
Treffes vel på de sidene også.
Lykke til i jakten på 911.
anser
Ja blitt mye å enklere de siste årene å drømme seg bort etter internetts inntog, ja.
Så lenge samboer`n får ha en ok familiebil, så får jeg holde på med mitt.
Gjør heldigvis mesteparten av jobben på bilene selv, så om Porsche-verksted er 50 mil borte gjør ikke så mye.
Mye oppslagsverk, og aldri noe problem å få svar på forumsider eller Autotuning heller.
Treffes vel på de sidene også.
Lykke til i jakten på 911.
anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
Ja Takk, begge deler ......................JG wrote:Har kjørt 911 i 5 år. Skal se på en 993 4s. Får ikke helt 911 og mx5 ut av blodetMen er vel ikke det værste å være avhengig av.

anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
- Steinar
- 7200 RPM
- Posts: 1160
- Joined: 23 Oct 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 560
- Location: Trondheim
- Status: Offline
For å kaste meg på 911 diskusjonen: Har aldri eid noen 911, men en MC kamerat av meg kjøpte seg en 911 Turbo på slutten av 80 tallet. 300 hk plassert i ræva på bilen. Han måtte jo ha bil i tillegg til BMW K 100 RS'en. ("Dritsekken" var jo ennå ungkar, mens enkelte andre av oss "sleit med kjærring og unger")
Måtte jo prøve vidunderet. 3.gear, svak venstresving og så full spiker. Først skjedde det svært lite (kjapp bil?), så kom allt ramlende. Har aldri vært så nær ved å drite meg ut. Hvordan jeg klarte å parere sladden (hastigheten var "rimelig" høy) å få kontroll over den forvokste folkevogna aner jeg ikke den dag i dag, men det gikk bra. Makan til uharmonisk motor.
Steinar
Måtte jo prøve vidunderet. 3.gear, svak venstresving og så full spiker. Først skjedde det svært lite (kjapp bil?), så kom allt ramlende. Har aldri vært så nær ved å drite meg ut. Hvordan jeg klarte å parere sladden (hastigheten var "rimelig" høy) å få kontroll over den forvokste folkevogna aner jeg ikke den dag i dag, men det gikk bra. Makan til uharmonisk motor.
Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
X-Sambagull -99 1.8
Det har du helt rett i Steinar. 3.3 turbo er en villdyr. Livsfarlig i svinger.Nesten alle har vært utenfor veien. Men dette ble rettet opp på 90 tallet. Men sugemotorene fra 80-tallet er meget bra. Vanskelig å kjøre 80-talls biler på bane dog.
Mazda mx5 Rød 1991mod. NA 1.6 senket,17"momo corse.begi-s turbo. Solgt
Porsche 996 c4
Landrover freelander.
Porsche 996 c4
Landrover freelander.