Denne tråden sporet litt av, hehe. Men anbefaler varmt å handle fra Begi. Kjempeservice. Men regn med 2-4 uker levering av et turbokit, da kittet er laget til deg( ikke ferdige kit) Står navnet ditt på downpipe osv. Kvalitet hele veien.
Mvh JG
168 hk
Moderator: Styremedlemmer
- Steinar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 560
- Status: Offline
Hallo, hallo: Vi er inne på MX5 forumet, diskusjonen har sporet en del av.
(Det begynte vel med turbo i MX5.)
Undertegnede kjører MX5 pga. mangel av "fast" tak.
911: Fantastisk bil som har blitt 500% bedre gjennom sitt livsløp. Men denne diskusjonen hører vel muligens til under et annet bilmerke sin hjemmeside.
Morsomt at så mange her på forumet betrakter 911 som en erstatter for MX5.
PS: Naboen har en 911T targa 1968 mod. (Ur-utgaven med kort akselavstand og ordentlig feil vektfordeling). Skikkelig sportsbil med utfordrende kjøreegenskaper.
Steinar
(Det begynte vel med turbo i MX5.)
Undertegnede kjører MX5 pga. mangel av "fast" tak.
911: Fantastisk bil som har blitt 500% bedre gjennom sitt livsløp. Men denne diskusjonen hører vel muligens til under et annet bilmerke sin hjemmeside.
Morsomt at så mange her på forumet betrakter 911 som en erstatter for MX5.
PS: Naboen har en 911T targa 1968 mod. (Ur-utgaven med kort akselavstand og ordentlig feil vektfordeling). Skikkelig sportsbil med utfordrende kjøreegenskaper.
Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
X-Sambagull -99 1.8
-
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 201
Jeg har vært heldig å fått kjøre div. Porsche via kompiser og bekjente. Har til og med vært med på en snurr på Nordschleife med en 911sc. Så jeg veit godt hva jeg går til.
Det som frister mest er selvsagt 993 4s. Ellers er en 911sc, eller Carrera aktuell. Boxster er et greit roadster-alternativ. Og 944 passer jo perfekt på bane med sin balanse. Mye å velge i fra den fabrikken, spør dere meg.
Det eneste som stopper meg er i grunn penga, eller min egen "fornuft". Jeg er til tider litt lite spontan...
Jeg er delvis kvitt min alvorlige diagnose som påviste at jeg var lei MX-5`en, så det verste Porsche-suget har gitt seg. Men, i løpet av 3-4 år bør det stå en 911 i garasjen. Mye fint på veteranmarkedet da.

Det som frister mest er selvsagt 993 4s. Ellers er en 911sc, eller Carrera aktuell. Boxster er et greit roadster-alternativ. Og 944 passer jo perfekt på bane med sin balanse. Mye å velge i fra den fabrikken, spør dere meg.
Det eneste som stopper meg er i grunn penga, eller min egen "fornuft". Jeg er til tider litt lite spontan...

Jeg er delvis kvitt min alvorlige diagnose som påviste at jeg var lei MX-5`en, så det verste Porsche-suget har gitt seg. Men, i løpet av 3-4 år bør det stå en 911 i garasjen. Mye fint på veteranmarkedet da.

- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x -09 Folkevogn Scirocco
Jeg skulle akkurat til å forsøke å hanke meg inn selv da jeg leste Steinars innlegg.
Det er en grunn til at vi har mx-5, og jeg synes det blir bra uttrykt i "Miata of the Month" (Miata.net):
http://www.miata.net/motm/2008/mcnett.html
Tor
Det er en grunn til at vi har mx-5, og jeg synes det blir bra uttrykt i "Miata of the Month" (Miata.net):
http://www.miata.net/motm/2008/mcnett.html
Tor
Medl.nr. 393
x 91 mx5
2006 MX-5 NC 2.0 Sport, Eibach senkesett, Bilstein-dempere, LSD, 17" 205/45 R17, støttestag, xenon

x 91 mx5
2006 MX-5 NC 2.0 Sport, Eibach senkesett, Bilstein-dempere, LSD, 17" 205/45 R17, støttestag, xenon

- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
Må bare støtte de som nevnte det, 993 er en nydelig 911 modell. Men jeg liker veldig godt 997 også. Er en av de som elsker 911 for utseendet, noen liker jo statusen. Men må være Turbo i min mening.
Ang. MX-5, låner broderen sin TT og kjenner nokså tydelig at det er lenge siden jeg kjørte noe sprekt, for det var stor forskjell i forhold til gamle MX-5en ja. Så turbo er nesten et must om jeg skal ha en ny mx-5 en gang, selv om man ikke skal kjøre svin.
I begynnelsen når BEGI kitet kom så sleit de noe j****g med leveransen, ser ut til at de har ordna det da? Leste på forumet den gang og ble skræmt
Ang. MX-5, låner broderen sin TT og kjenner nokså tydelig at det er lenge siden jeg kjørte noe sprekt, for det var stor forskjell i forhold til gamle MX-5en ja. Så turbo er nesten et must om jeg skal ha en ny mx-5 en gang, selv om man ikke skal kjøre svin.
I begynnelsen når BEGI kitet kom så sleit de noe j****g med leveransen, ser ut til at de har ordna det da? Leste på forumet den gang og ble skræmt

Dere som drømmer om Porsche må ta dere en tur til parkeringen utenfor Grüne Hölle, Nordschleife. På en folksom dag ser man allverdens av de råeste Porschene i alle aldre.
Jeg er ikke noen spes Porsche fan men det er heftig å kunne se GT2, GT3 RS/CUP, 996 og 997 Turbo i fleng, GT!, 9FF, Gemballa, RUF og whatever you name it på en 10 min spasertur der. For ikke å snakke om tilsvarende heftige ting for andre merker. Til og med en MSM...
On topic: BEGI sine ting ser veldig bra ut men de kan lønne seg å sjekke tilbakemeldinger på miata.net først. De har enda ikke innrømmet at SGDP'n for MSM er fullstending ubrukelig pga. design feil.
Jeg er ikke noen spes Porsche fan men det er heftig å kunne se GT2, GT3 RS/CUP, 996 og 997 Turbo i fleng, GT!, 9FF, Gemballa, RUF og whatever you name it på en 10 min spasertur der. For ikke å snakke om tilsvarende heftige ting for andre merker. Til og med en MSM...
On topic: BEGI sine ting ser veldig bra ut men de kan lønne seg å sjekke tilbakemeldinger på miata.net først. De har enda ikke innrømmet at SGDP'n for MSM er fullstending ubrukelig pga. design feil.
-
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 201
Ingen tvil om at Grüne Hölle, og området rundt Nürburgring, er stedet å være for spotting av heftige kjøretøy. Alle som er litt interessert i bil bør ta minst en pilegrimsferd dit i løpet av livet.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x -09 Folkevogn Scirocco
x 13 Porsche Boxster
x -09 Folkevogn Scirocco
Når det gjelder trimming av mx5: Man kan skifte eksos hele veien + luftfilter + tenning. Kvalitetsdeler hele veien ca.10000,-Merket jeg noen forskjell? Kun litt på topp effekt. Ikke det jeg var ute etter. Turbo: Greddy eller begi-s. Litt over 10000,- Mer effekt? Hele veien. Sistnevnte, overlegen i kvalitet.
Dette er min erfaring.
Mvh JG
Ps. Gøy at så mange liker Porsche også. Men skal ikke snakke mer om det her.
Dette er min erfaring.
Mvh JG
Ps. Gøy at så mange liker Porsche også. Men skal ikke snakke mer om det her.

Mazda mx5 Rød 1991mod. NA 1.6 senket,17"momo corse.begi-s turbo. Solgt
Porsche 996 c4
Landrover freelander.
Porsche 996 c4
Landrover freelander.