sliter med hardtop. 92mod 1.6
Moderator: Styremedlemmer
sliter med hardtop. 92mod 1.6
hardtopen min vil ikke nedpå ser på bilder at hartopen ligge nedpå "bilkroppen" mens min ligger oppå listen den virker som den er krypet... og derav lekker det som en gal fra vinduer.. ligger inn bilder men er det noen teknikk for og ligge på hardtopen som eg ikke vet?? håper noen svar og som sagt bilde kommer
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- Status: Offline
Jeg skjønner ikke helt hva du mener? Nedpå "bilkroppen" ? "Oppå listen" ?
Hvilke list mener du? og hvis du har en original Mazda hardtop og den IKKE ligger nedpå "bilkroppen" bak med frankensteinboltene, har du bommet kraftig under monteringen... Som Espen nevner, den skal nedpå og skyves frem. Og hardtopen skal ligge helt nedpå bilen rett foran frankenstein boltene.
Hvis du mener at det ikke blir tett mellom sidevinduenen øverst og den runde tykke sorte listen, må du mest sannsynlig justere hvor høyt vinduet skal gå, slik Vidar antyder. Det er en justerbar stopper på vinduene inni døren for det formålet.
Hvilke list mener du? og hvis du har en original Mazda hardtop og den IKKE ligger nedpå "bilkroppen" bak med frankensteinboltene, har du bommet kraftig under monteringen... Som Espen nevner, den skal nedpå og skyves frem. Og hardtopen skal ligge helt nedpå bilen rett foran frankenstein boltene.
Hvis du mener at det ikke blir tett mellom sidevinduenen øverst og den runde tykke sorte listen, må du mest sannsynlig justere hvor høyt vinduet skal gå, slik Vidar antyder. Det er en justerbar stopper på vinduene inni døren for det formålet.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- Rudolf
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 627
- Status: Offline
Re: sliter med hardtop. 92mod 1.6
Du har jo fått mange tips nåDjnasty wrote:hardtopen min vil ikke nedpå ser på bilder at hartopen ligge nedpå "bilkroppen" mens min ligger oppå listen den virker som den er krypet... og derav lekker det som en gal fra vinduer.. ligger inn bilder men er det noen teknikk for og ligge på hardtopen som eg ikke vet?? håper noen svar og som sagt bilde kommer

Slik skal det se ut når hardtoppen er montert riktig:
Den er "tredd" inn på Frankensteinboltene, og sitter tett inn mot den buede plastlisten.
Hardtoppen er potte tett når den sitter riktig.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package