Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Dekkspesialisten i Porsgrunn har verksted med spesialutstyr for retting av felger. Kan være verdt bryet om felgene er relativt nye og dyre. Svein Morgan Halvorsen er mannen der som har jobbet med felgretting i mange år. Bare et lite tips...
Sjekk om det ikke går å få de ordnet. Det er faktisk mulig å få ordnet felger som oss vanlige tror er så ødelagt at de bare kan kaseres.
Ring rundt til de forskjellige å hør. Spør om de har mail, og ta bilder av felgen og send det til dem hvis du/de er i tvil. Da får du jo åsså vite sånn ca pris hos de forskjellige.
Det ordner seg nok skal du se.
har pratet litt rundt i dag.. de fleste dekksjapper skal ha 1000kr per felg.. men har pratet med en lokal kar.. Thumbs up for svart arbeid! 800kr for begge(!)
Mx5 -91 HT 15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
Det er "tro det eller ei" bl.a. veldig avhengig av hvilke felger en har. Jeg hadde tidligere noen tunge Mille Miglia Spider felger, og...*ler*... en skulle tro at jo tyngre felgene er, jo mer aluminium er brukt, og dess sterkere er felgen..... Døøhhhh... wrong answer...
Et søk på Miataforum fortalde meg raskt at MM felgene er kjent "all over" for å være "soft"... og dermed mye enklere blir urunde i innerbanen på felgen. Det er faktisk flere forholdsvis kjente felgmerker som er kjent for å være lett å bøye. Søk på Miataforum på felgmerke og soft og se om en får noen treff.
Selvsagt avhenger det også av hvor stor felgen er, eller rettere sagt, hvor mange ruller med el-tape (les: lavprofildekk) en har surret rundt de. 17" felger med 40 profil dekk er selvsagt mye enklere å bøye i et hull i veien, enn 15" med 50 profil...
OZ felger skal visst være veldig harde i aluet.. men synes ikke dem tålte stort(mener at det ikke var så stort hull jeg).. kjører på 195/50-15 så er ikke akkurat en runde med teip.. men nå er værfall felga til retting..
Mulighet for at det blir innkjøp av gateslicks til uken
Mx5 -91 HT 15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..