Gateslicks?
Moderator: Styremedlemmer
Gateslicks?
Noen som vet om butikker/nettbutukker som har gateslicks som passer på originale 14" felger?
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
http://www.quattroco.com/dekk/toyo/r888.php
Men alle som selger R888 kan jo ta inn de samme størrelsene.
Billigst nå for tiden på R888 skal være dekk1senteret på rud i sandvika i følge en tråd på NSK sitt forum.
http://nsk2.sesamdata.no/phpBB2/viewtop ... c&start=30
Men alle som selger R888 kan jo ta inn de samme størrelsene.
Billigst nå for tiden på R888 skal være dekk1senteret på rud i sandvika i følge en tråd på NSK sitt forum.
http://nsk2.sesamdata.no/phpBB2/viewtop ... c&start=30
Kuhmo
Vet at Kuhmo har noen i den perfekte dimmen 195/55-14
Skal selv kjøpe hjem fire fra Sverige regner jeg med.
Her er det diverse info om R-dekk:
http://rejsa.nu/info/info_rdack.asp#Kumho
Tror Sharifen kan skaffe Kuhmo, i alle fall bestille.
Fanten.
Skal selv kjøpe hjem fire fra Sverige regner jeg med.
Her er det diverse info om R-dekk:
http://rejsa.nu/info/info_rdack.asp#Kumho
Tror Sharifen kan skaffe Kuhmo, i alle fall bestille.
Fanten.
Ser at Tirerack også har disse Kumho dekkene:
http://www.tirerack.com/tires/Compare1. ... l&x=72&y=6
De sender til Norge. Koster ca. $195 å sende 4 dekk. Jeg har akkurat bestillt et sett med Dunlop Direzza Sport Z1 derfra i 215/40-17
http://www.tirerack.com/tires/Compare1. ... l&x=72&y=6
De sender til Norge. Koster ca. $195 å sende 4 dekk. Jeg har akkurat bestillt et sett med Dunlop Direzza Sport Z1 derfra i 215/40-17
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
Det er butikken selv som sender med fly. Fikk de på døra idag. Tok 14 dager fra bestillingen var ok. JetCarrier og båtfrakt blir nok litt billigere men tar 2-4 uker. Hvis du skal bestille til Norge må du sende mail til de. På internett skjemaet deres kan du ikke legge inn Norge. Hvis du ikke har American Express må du overføre penger. Men det gjorde jeg selv fra nettbank. Seriøst firma, så det er ikke noe problem.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
Bra noen startet en tråd om gateslicks.
Har titta litt rundt på tirerack, og her er litt ymse av hva jeg fant:
Dekk str. 205/50-15
sammenlikning av div. gateslicks, men dem har ikke Toyo desverre..
TEST av BFGoodrich g-Force R1 og Hoosier Racing Tyre R6
"The g-Force R1 radials were ordered from BFGoodrich's distribution center and compared to Hoosier Racing R6 Sports Car D.O.T. Radial tires that BFGoodrich ordered from The Tire Rack. Tread shaving wasn't required because both tires are molded with approximately 4/32" of original tread depth. None of the tires were heat cycled before the test and, in order to emulate typical track sessions, multiple lap stints were driven to bring tires up to temperature and then challenge the tires' consistency as they ran successive laps.
While the Hoosier R6 tires provided the expected responsiveness and grip, the BFGoodrich g-Force R1 radials provided quicker response and higher levels of grip, as well as more consistency lap after lap. Additionally, the g-Force R1 radials were more responsive to begin with, as they immediately began to carve through the transitions of the left-right-left s-turn and into the steady-state corners. This combination of characteristics allowed the drivers to run the g-Force R1 radials with greater confidence, reduced the variations in lap times and resulted in lap times that averaged just over one second faster than the Hoosier R6 tires on the approximate 45-second, nine-turn course. While the number of laps run didn't wear out any of the tires, the BFGoodrich g-Force R1 radials appeared to have less treadwear as well.
Obviously our introductory experience didn't allow us to explore every combination of vehicle preparation, suspension adjustment or inflation pressure, however it did show that the BFGoodrich g-Force R1 radials combine the predictability and consistency under these circumstances that's ideal for beginning drivers, as well as the responsiveness and speed desired by experienced racers. We consider the BFGoodrich g-Force R1 radials to be worthy of consideration for every driver participating in track day, time attack and racing events."
"Hard Core" gateslicks:
Kumho Ecsta V710 Viser seg å være det mykeste dekket, og får best tilbakemeldinger fra kunder med dim. rundt 17-18" kommer og best ut blandt AutoX fantaster.
Hoosier A6 Er hakk i hel på Kumho dekket, når det gjelder grep. Viser da også til tilbakemeldingene fra AutoX fantaster, med noe tyngre skytts enn våre biler.
BFGoodrich g-Force R1 Tar litt lengre tid å få varme enn Kumho dekket over. Men til gjengjeld holder de noe lengre.
Hoosier R6 Er et dekk kundene på TireRack skryter opp i skyene, når det gjelder bane kjøring. Er nok i hardeste laget ved AutoX.
Disse fire dekkene ville jeg nok latt bli på banen, til de som er ute etter mer sikkerhet og max grep der. Men det forutsetter et gjevnt underlag og noen plussgrader..
EDIT: kan lønne seg å spandere på seg "heat cycling" noe som vist forbedrer levetiden..

Har titta litt rundt på tirerack, og her er litt ymse av hva jeg fant:
Dekk str. 205/50-15
sammenlikning av div. gateslicks, men dem har ikke Toyo desverre..
TEST av BFGoodrich g-Force R1 og Hoosier Racing Tyre R6
"The g-Force R1 radials were ordered from BFGoodrich's distribution center and compared to Hoosier Racing R6 Sports Car D.O.T. Radial tires that BFGoodrich ordered from The Tire Rack. Tread shaving wasn't required because both tires are molded with approximately 4/32" of original tread depth. None of the tires were heat cycled before the test and, in order to emulate typical track sessions, multiple lap stints were driven to bring tires up to temperature and then challenge the tires' consistency as they ran successive laps.
While the Hoosier R6 tires provided the expected responsiveness and grip, the BFGoodrich g-Force R1 radials provided quicker response and higher levels of grip, as well as more consistency lap after lap. Additionally, the g-Force R1 radials were more responsive to begin with, as they immediately began to carve through the transitions of the left-right-left s-turn and into the steady-state corners. This combination of characteristics allowed the drivers to run the g-Force R1 radials with greater confidence, reduced the variations in lap times and resulted in lap times that averaged just over one second faster than the Hoosier R6 tires on the approximate 45-second, nine-turn course. While the number of laps run didn't wear out any of the tires, the BFGoodrich g-Force R1 radials appeared to have less treadwear as well.
Obviously our introductory experience didn't allow us to explore every combination of vehicle preparation, suspension adjustment or inflation pressure, however it did show that the BFGoodrich g-Force R1 radials combine the predictability and consistency under these circumstances that's ideal for beginning drivers, as well as the responsiveness and speed desired by experienced racers. We consider the BFGoodrich g-Force R1 radials to be worthy of consideration for every driver participating in track day, time attack and racing events."
"Hard Core" gateslicks:
Kumho Ecsta V710 Viser seg å være det mykeste dekket, og får best tilbakemeldinger fra kunder med dim. rundt 17-18" kommer og best ut blandt AutoX fantaster.
Hoosier A6 Er hakk i hel på Kumho dekket, når det gjelder grep. Viser da også til tilbakemeldingene fra AutoX fantaster, med noe tyngre skytts enn våre biler.
BFGoodrich g-Force R1 Tar litt lengre tid å få varme enn Kumho dekket over. Men til gjengjeld holder de noe lengre.
Hoosier R6 Er et dekk kundene på TireRack skryter opp i skyene, når det gjelder bane kjøring. Er nok i hardeste laget ved AutoX.
Disse fire dekkene ville jeg nok latt bli på banen, til de som er ute etter mer sikkerhet og max grep der. Men det forutsetter et gjevnt underlag og noen plussgrader..

EDIT: kan lønne seg å spandere på seg "heat cycling" noe som vist forbedrer levetiden..
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
Har sjekket litt priser i dag på gateslicks, billigste sålangt er dekk1senteret på Rud (priser er ferdig på felg)
Toyo R888
195/50/15 - 950kr
205/50/15 - 1295kr
Falken RT615
205/50/15 - 1095kr
har også et tilbud fra dekkvarehallen på OZ felger, noen som vet om dette er et bra pris?
Ultraleggera 15*7 til 1690kr
(han var dog usikker på om de kunne levere felgene i matt sort til MX5, noen som vet dette?)
Toyo R888
195/50/15 - 950kr
205/50/15 - 1295kr
Falken RT615
205/50/15 - 1095kr
har også et tilbud fra dekkvarehallen på OZ felger, noen som vet om dette er et bra pris?
Ultraleggera 15*7 til 1690kr
(han var dog usikker på om de kunne levere felgene i matt sort til MX5, noen som vet dette?)
Last edited by AJF on 25 Mar 2008, 12:35, edited 1 time in total.
- inglar
- 7200 RPM
- Posts: 3098
- Joined: 29 Mar 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 558
- Location: Rælingen
- Contact:
- Status: Offline
Da er spørsmålet:
Kumho Acsta 710, 215x40x16. $185. http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... Ecsta+V710
eller
Hoosier R6, 205x45x16. $212. http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... reModel=R6
Kumho Acsta 710, 215x40x16. $185. http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... Ecsta+V710
eller
Hoosier R6, 205x45x16. $212. http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... reModel=R6
Steike. Har du tenkt å kjøre på vanlig vei med disse eller er det flere som skal kjøre mye SS1 og banekjøring i år ?inglar wrote:Da er spørsmålet:
Kumho Acsta 710, 215x40x16. $185. http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... Ecsta+V710
eller
Hoosier R6, 205x45x16. $212. http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... reModel=R6
Ikke langt fra slics det der.
-
- Status: Offline