Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
mx5babe wrote:eneste kravet di hadde om avgassen var at den var under 0.5co som var kravet i 1989.
Men hvilket krav til dokumentasjon av de nye avgassene har de da? Det er jo det som har vært problemet slik jeg har forstått det... Når de sier at kravet til avgassen skal være under det som var kravet i 1989, må jo du dokumentere dette på et vis. Dette er visst ikke en enkel liten test av eksosen slik en gjør på EU kontroll, men en omfattende avgasstesting som må gjøres helt spesielt. Hvis jeg ikke husker helt feil var det ikke mange plasser i Norge en kunne få utført denne testen, og den testen var ikke helt billig....? De som har sjekket dette og skrevet om det før på forumet får evt. korrigere meg...
Ja håper de er snille da, eg sender med avgasspapirer ifra BBR og brosjyre ifra de samme BBR, så det er da lov å håpe de er snille med meg, og skulle de vera det,så skal eg gjøre alt for å hjelpe andre, levere søknaden på mandag om eg rekker det, har spring jobbing forran meg, vil gjerne vera våken når eg prater med de, så de ikke tror eg er sløvere enn eg faktisk er..
HansT wrote:De som har sjekket dette og skrevet om det før på forumet får evt. korrigere meg...
Kan bare bekrefte det du sier,
jeg har fått den info direkte fra en av de som sitter i styret og behandler slike saker...
slik jeg forstod det var disse på møte en gang iblant for å ta opp og diskutere slike ting,
så da bør alle som får lov å godkjenne ombygginger ha ganske grei peil vil jeg tro
Da har eg fått levert søknaden med 2 store vedlegg. sendte med brosjyre på bbr turbo og noen avgasstester de hadde.. så da er det bare å vente. søknaden min måtte sendes avgårde til leikanger for det var de som tok slike avgjørelser..
Vil nok ta en stund før eg får svaret, pga det var vist masse kurser osv nå.
glaibilenmin wrote:men du kan alikavel resikere at dei forsegler panseret ditt og krever at du tropper opp på teknisk
Tja er da ikke noen politi så har noe slikt her da, og de bør da virkelig ha en god grunn til å fåreta seg slikt, er kun trondhjem eg har hørt de har gjort noe slikt, og da bør man ha en ille bil med mye bråk, Hadde eg kjørt normalt og de ville sendt meg til teknisk så ville eg blitt sur ja..
Eg fikk svar i uken så var, er ikke umulig om eg tilfredstiller deres krav, om eg kan få ett skriv ifra mazda at bilen er sterk nok til denne effekten, noe eg ser på så en umulighet, mazda skriver ikke ut noenting de, også måtte eg ha en avgass test selvfølgelig, den koster vel like mye så å bytte ut kjerra i en godkjent turbobil, men skal gå litt videre før eg gir meg, men klare en å få disse kravene godkjent så bør vel andre kunne følge med,,
Eg kan legge inn bilder senere av papirene eg fikk, men nå er det sol og sommer, sitter ikke inne mer enn eg må,,
glaibilenmin wrote:ka med typegodkjenningspapira fra en 90mod nyere gtr?
så konventere en sann motor å bruke den?
Tja de har 185hk, så det kan bli vanskeligere, men kanskje gtx papirer kunne funket, de hadde jo bare 169hk, da vil eg få papirer på avgass, men om de er gode nok er en annen ting, pluss man må ha papirer på ramma, at den tåler det, bremsene mine skal da iallefall klare 185hk, er jo oem mazdaspeed, eg tror nok det vil vera lettere å godkjenne en mazda mx5 nbfc med turbo, pga den ble levert med turbo i usa,
Skal du ha noe sjanse på å få Mazda til å verifiser hva bilen kan tåle så må du nok ta det direkte med Mazda europa. Syns det er tøft att noen prøver å få dette til. Lykke til.