Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg parkerer alltid langt vekk fra andre biler, siden jeg ikke stoler på andre bilister. I dag parkerte jeg på Østfoldhallen utenfor Fredrikstad for å handle litt. Da jeg kom tilbake til bilen sto den like ensom, langt vekk fra andre biler, men med en bulk på snuta. Noen med en slepekrok har rygget på bilen, og bare kjørt.
a)- Er det noen her som har sett noe (et skudd i blinde!)
b)- Hva skal jeg gjøre? (- Banning hjelper ikke, forsikringen vil koste halve armen + skjorta.) Hvordan tar man av snuta for å rette den? Kjenner noen en som er flink og billig i området rundt Fredrikstad?
Heldigvis ser det ut som om lakken ikke er sprukket.
Slik ser det ut:
ps- Bilen er ikke oransje-
Last edited by midget77 on 14 Feb 2008, 23:18, edited 2 times in total.
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Kjempekjipt, er nok altfor billig skade til å bruke forsikringen ja,
ikke vanskelig å ta av fangeren som jeg husker da,
kan være du kan få den ut igjen uten å sprekke lakk eller?
Bare dumt når de stikker av uten å legge igjen en melding.
Snakk med Dagfinn på Ørebekk Karosseri , Ålekilene-Gressvik. Ikke blant de rimligste , men dyktige gutter.
midget77 wrote:Jeg parkerer alltid langt vekk fra andre biler, siden jeg ikke stoler på andre bilister. I dag parkerte jeg på Østfoldhallen utenfor Fredrikstad for å handle litt. Da jeg kom tilbake til bilen sto den like ensom, langt vekk fra andre biler, men med en bulk på snuta. Noen med en slepekrok har rygget på bilen, og bare kjørt.
a)- Er det noen her som har sett noe (et skudd i blinde!)
b)- Hva skal jeg gjøre? (- Banning hjelper ikke, forsikringen vil koste halve armen + skjorta.) Hvordan tar man av snuta for å rette den? Kjenner noen en som er flink og billig i området rundt Fredrikstad?
Heldigvis ser det ut som om lakken ikke er sprukket.
Slik ser det ut:
ps- Bilen er ikke oransje-
skru av skilte. og prøv å varm opp de skadde område på støtfangeren forsiktigt med en varmluft pistol eller lignende, bulken burde komme ut helt greit uten du demonterer fangeren men muligt du må prøve å få handen bak om å trykke litt, bruk hansker.
Jeg har tittet lit tpå bilen. Det ser ut for meg som om selve støtfangeren har fått en bulk, ikke bare den ytterste lakkerte plasten på snuta.
Er denne plast-blokka veldig stiv, eller deformeres den lett? Jeg tenker på om den har blitt trykket bakover- fester skadet etc, eller om den har tatt skaden og resten sansynligvis er uskadd.
På Ebay finner jeg disse til ca 25-50 $ eller 15-20 £
Dere som har demontert, lakket, stylet, restaurert etc mx'er har kanskje noe å bidra med?
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Kan bekrefte at denne er rimelig stiv ja. Men om denne har fått seg en bulk, kan du jo bare kjøpe noe billig hard sparkel på biltema eller noe, og sparkle over. Denne ligger jo bak den ytterste fangeren, og vil forhåpentligvis holde den ytterste bulken presst vekk.
MX-Morten wrote:Hvis ikke, er jo dette en bra unnskyldning for å sette "personlig preg" på fronten av bilen din.
Kanskje iform av en styling fanger
Siden jeg er en - av de få- originalfreakene her er det ikke aktuelt. Hvis jeg hadde villet endre på bilen hadde jeg nyttet sjansen nå ja-- helt skadet snute- må lakke om siden den er skadet-- vanskelig å få tak i originalt-- billigere enn mazda sin-- .
- men jeg liker bilen slik den er jeg-
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Jeg tok av skiltet, vasket området med lunkent vann, og varmet deretter opp snuta med varmere vann, ikke for varmt, men varmere enn huden. Etter en stund så jeg at bulken forsvant. Ingen sprekker i lakken, ingen synlige skader.
Heldige jeg
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Jeg tok av skiltet, vasket området med lunkent vann, og varmet deretter opp snuta med varmere vann, ikke for varmt, men varmere enn huden. Etter en stund så jeg at bulken forsvant. Ingen sprekker i lakken, ingen synlige skader.
Heldige jeg
Renslighet er en dyd
Jeg har hørt om OPPretting og OPPvask, men OPPvaskRetting, eller var det OPPrettingVASK
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package