Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
NA 91 modell..
Må bytte frontuta mi, noen som veit hvor man fåt tak i rute med solskygge oppe? Står stort sett ensfarvet i katalogene til bilglassgutta.
Og skal bytte cabben, har ny i kanvas med glassrute bak. Noen som har bytta og kan fortelle meg ca hvor lang tid en oppegående mann skal bruke på det? Noe spesielt man bør passe på?
Har en pen vinylkalesje med plastrute bak som kan åpnes med glidelås. Denne skal selges.
Ruta er høl i og et lite rift i kalesjen under ruta. Det er ingen skader på kalesjen ellers.
Gi bud.
Nås på tel 93 0000 27
Dette er hele skaden på cabben, ta ut det stykket som er skadet og du får de lappa hos en salmaker for en 500 lapp eller noe sånt.
Last edited by Crawler on 08 Apr 2008, 10:17, edited 1 time in total.
Pelle wrote:Du skifter caben fint i løpet av en helg. Ta masse bilder, step for step.
Hehe, jeg har ingen plan om å gjøre dette selv, det er forsikringsselskapet som får ta regningen, men skal se om jeg får gutta til og dokumentere det hele.
Har en kompis som arbeider på Mazda og påstår en oppegående kar tar skiftet det på 3-4 timer...
Brukte i underkant av 3 timer selv på det siste byttet, men om dette er hans første gang, så ikke forvent deg å få bilen igjen samme dag, min erfaring er at ingen versteder jobber uten pause som eg gjør, når eg diller med bilen,det er vel satt av 5-6 timer på en slik jobb, men er noen få ting som er ett helvette, feks å få på calesja inne bak i hattehylla,, ellers så er det lett.
StianOppistov wrote:..men er noen få ting som er ett helvette, feks å få på calesja inne bak i hattehylla,, ellers så er det lett.
Det kan jeg SKRIVE under på !.. Jeg har stylebar, og plassen var derfor også litt begrenset selv om setene var borte...
En kan trygt si jeg brukte forholdsvis MYE tid, svette og stygge ord for å få på plass den sorte listen og mutterene bak på hattehyllen... phew...
Hadde nok vært enklere hadde jeg hatt en med meg, selv om plassen begrenser litt til at 2 stk kan jobbe inni der bak. Har også forstått at det nok hadde gått bedre hvis det var +20 grader ute eller der jeg jobbet da rainrailen hadde vært mykere og det hadde vært litt mer "stretch" i kalesjen..
Ja prøvde med 2 stk eg. men fruen likte ikke mitt temperamang da, så ho reiste, er ikke plass til 2, men det gikk til slutt, når eg tenker meg om så har eg bare byttet disse på feil tid om det skal vera 20pluss, første gangen så måtte eg stå i lett snøstorm, bannet litt da ja, andre gangen så var det kald oktober eller noe slikt med regn, men bytter nok neste gang selv også, om eg kjøper meg en ny kjerre med defekt tak da,
StianOppistov wrote:...det kald oktober eller noe slikt med regn, men bytter nok neste gang selv også, om eg kjøper meg en ny kjerre med defekt tak da,
Ja jeg byttet også en kald høstmåned.. og vet at "neste gang" skal det gå kvikkere.. Lærte mye av det byttet..
Gleder meg til temperaturen kommer seg så jeg kan slenge hardtoppen i garasjen og felle opp min sorte canvas med glassrute. (og ned selvsagt , når sola skinner)
Monterte min i fjor og hadde et helvete med de helvetes knappegreiene man skal hamre fast kalesjen til rainrailen med.
Endte opp med poppnagler og skiver i stedet. Genialt !
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
mojo-91 wrote:Monterte min i fjor og hadde et helvete med de helvetes knappegreiene man skal hamre fast kalesjen til rainrailen med.
Endte opp med poppnagler og skiver i stedet. Genialt !
Trikset er å bestille med pre-attached rainrail for $50 ekstra.... sparer en for MYE arbeid, og ikke minst, veldig kjipt hvis det likevel viser seg at en må ha ny rainrail når en står der og skal gjøre jobben...
Hvis jeg skulle anbefale noen å kjøpe ny kalesje så ville jeg sagt at IKKE FINN PÅ å kjøp kalesje uten rainrail..
I minteringsanvisningen til Cabrio-World foreslo de at man ikke skulle feste kalesjen til rainrailen. Hvis jeg hadde montert på den måten hadde jeg spart flere timer tror jeg. Å feste kalesjen til rainrailen, med åpning av hull, popnagler og skiver, etc tok masse tid.
Er det noen som har montert på denne måten?
Et annet problem jeg hadde var å få skrudd inn den skruen som skal være nederst på den delen av kalesjen som er bak døra. Etter mye tid ga jeg opp. Dette har gjort at kallesjen har vridd seg litt rundt dette, og kommer borti bilen når man åpner og lukker kalesjen. Jeg tror at jeg skal ta av ramma til sommeren og skru fast disse to skruene.
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover