Ny clutch, hvilken skal eg kjøpe?
Moderator: Styremedlemmer
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
noen tips til clutch og gear-olje?
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
ikke det nei.. da blir det motorolje..
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
hehe.. har ikke det da.. men takker for tipset.. 

| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
har lekasje i clutch-systemet. mest sansynlig master sylinderen.
siden det jo bør fikses, tar jeg like godt hele linja på en gang..
har jeg plukka ut riktig?
handler hos MOSS denne gangen:
PART # 902-300, 903-155 og PART # 907-092
siden det jo bør fikses, tar jeg like godt hele linja på en gang..
har jeg plukka ut riktig?
handler hos MOSS denne gangen:
PART # 902-300, 903-155 og PART # 907-092
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
det brant litt for mye i lommeboka, pluss at jeg kjeder meg. så satsa på at jeg plukka ut riktig.
handla noe mer og da..
900-951 FILTER, OIL 1 $3.95
901-401 MAT SET,PLAIN,BLAC 1 $54.95
902-300 CYLINDER, MASTER, 1 $89.95
903-155 CYLINDER,SLAVE,FRO 1 $34.95
907-092 CLUTCH LINE,STAINL 1 $16.36
971-082 FILTER, FUEL 1 $22.95
Order Subtotal: $223.11
handla noe mer og da..

900-951 FILTER, OIL 1 $3.95
901-401 MAT SET,PLAIN,BLAC 1 $54.95
902-300 CYLINDER, MASTER, 1 $89.95
903-155 CYLINDER,SLAVE,FRO 1 $34.95
907-092 CLUTCH LINE,STAINL 1 $16.36
971-082 FILTER, FUEL 1 $22.95
Order Subtotal: $223.11
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Satser du på å trimme så gå for ei pakke som er til 1,8l. Jeg har selv 1,8l svinghjul og 1,8l SPEC clutch på min 1,6l miata og er veldig fornøyd med det.Andrew wrote:Noe som handler fra TrackDogRacing?
TheDogPack...$845
-1.6 SPEC Stage 2 clutch (High clamp pressure plate, steel-baked, Kevlar clutch friction material, high torque sprung hub and disc assembly, bearing and tool Kit)
-SPEC Aluminum Pressure Plate
-Fidanza Aluminum Flywheel (6061-T6 aluminum, 7.0 lbs)
-SS Braided Line
http://www.trackdogracing.com/website/e ... g_pack.htm
Noen formening rundt denne pakken? dyrt?
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
Her er link til ACT, de som har levert clutchen min. http://www.advancedclutch.com/products/ ... =2815#2815arildh wrote:Hvordan er pedaltrykket på SPEC clutchen ? Og hvilken effekt/dreiemoment er den ratet for ?
Tror ikke orginalclutcen min holder ut sesongen.
Får et pedaltrykk som er orginalt->moderat stiv med den jeg har. (ZM2-HDR6) Den tåler i følge katalogen 292 ft/lbs
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
Trodde du hadde SPEC clutch. Derfor spørsmålet om pedltrykk.Sladd wrote:
Satser du på å trimme så gå for ei pakke som er til 1,8l. Jeg har selv 1,8l svinghjul og 1,8l SPEC clutch på min 1,6l miata og er veldig fornøyd med det.
Hadde ACT på forrige bilen og der var pedaltrykket merkbart hardere. Kjipt i kø.
Ah, sånn ja.. tenkte på at ACT clutchen jeg har blir brukt i SPEC miata racing serie jeg..arildh wrote:Trodde du hadde SPEC clutch. Derfor spørsmålet om pedltrykk.Sladd wrote:
Satser du på å trimme så gå for ei pakke som er til 1,8l. Jeg har selv 1,8l svinghjul og 1,8l SPEC clutch på min 1,6l miata og er veldig fornøyd med det.
Hadde ACT på forrige bilen og der var pedaltrykket merkbart hardere. Kjipt i kø.

Men, uansett. den jeg har nå er ikke ille. Skal prøve å få stillt opp på neste ute møte (blir det andre torsdag i mai?), så da kan du får prøve.
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================