Ny pakning i innsugsmanifold?
Moderator: Styremedlemmer
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Ny pakning i innsugsmanifold?
en film av innsuget med motor igang... : (startgass-test)
Høyre-klikk her... og last ned
har prøvd å legge på litt paknings-stoff, men er samme enda...
regner med svaret er enkelt, men vil være sikker
de som vet de ikke kan bidra kan la vær å laste ned...
(ca 13MB DivX)
Høyre-klikk her... og last ned
har prøvd å legge på litt paknings-stoff, men er samme enda...
regner med svaret er enkelt, men vil være sikker
de som vet de ikke kan bidra kan la vær å laste ned...
(ca 13MB DivX)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Hmm... Høres ut som en liten lekasje ja.. Har du sjekket både pakningen mellom innsug og blokk, og mellom innsug og splejdhus?
Er ikke dump ventilen din som lekker da??
Er ikke dump ventilen din som lekker da??
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Kjører du fortsatt med luftmassemåleren? Er en del dumper som lekker på tomgang og som skaper tull når en har luftmengdemåler og ikke map sensor..
Kan jo se ut til at bilen reagerer når du sprayet ca der ved spjeldhuset, og da er jo dumpen like i nærheten..
Du kan jo prøve å tette hullet der den står?
Kan jo se ut til at bilen reagerer når du sprayet ca der ved spjeldhuset, og da er jo dumpen like i nærheten..
Du kan jo prøve å tette hullet der den står?
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Har du sjekka O-ringer rundt dyser? Kan jo være at disse ikke tetter godt nok.EspenSort92 wrote:jaja... da var pakningen byttet i en ny og problemet ble bare mindre,
ikke borte
turtallet jager litt mindre og kommer ikke like høyt, jakten fortsetter
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
Reagerer den fortsatt på startgass ? Det må vel nesten være en port/uttak som står åpent. Den pakningen er jo bankers. Kunne evt vært at du har fått noe i klem når du skiftet dysene men det har du vel dobbeltsjekket når du byttet pakningen.
Jeg regner med at du har prøvd å skru tomgangskruen helt ut. Motoren bør stoppe til slutt.
Problemet bør ligge bak spjeldet. Prøv å blinde slangen til bov. og dobbelt sjekk at forgreningene til MAP og trykkmåler er tette.
Jeg regner med at du har prøvd å skru tomgangskruen helt ut. Motoren bør stoppe til slutt.
Problemet bør ligge bak spjeldet. Prøv å blinde slangen til bov. og dobbelt sjekk at forgreningene til MAP og trykkmåler er tette.
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
sjekket enda en gang, dyser og hele pakken igår..
skrudde sammen igjen, og da blir det bare såvidt motoren kommer igang
så kubber den igjen
skrudde opp igjen og sjekket for n'te gang, alt ser bra ut, skrudde sammen
og samme skjer... så nå vil den ikke starte,
får sjekke litt idag, kanskje ny dag og uthvilt hode hjelper...
må vel være noe kablingsgreier nå da...
helt sikkert bare filleting, men sånn kan det gå når man står alene med ting man aldri vært borti før
skal jo være enkle ting, skru av og på igjen...
skrudde sammen igjen, og da blir det bare såvidt motoren kommer igang
så kubber den igjen
skrudde opp igjen og sjekket for n'te gang, alt ser bra ut, skrudde sammen
og samme skjer... så nå vil den ikke starte,
får sjekke litt idag, kanskje ny dag og uthvilt hode hjelper...
må vel være noe kablingsgreier nå da...
helt sikkert bare filleting, men sånn kan det gå når man står alene med ting man aldri vært borti før
skal jo være enkle ting, skru av og på igjen...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
ligger nå en ny film ute...
om det skulle hjelpe noen å hjelpe meg
http://www.roadster-heaven.net/INNSUG/startattempt.avi ...3,4 MB
før denne skrudde jeg alt av igjen, sjekket dyser osv...
akkurat samme igjen etterpå
om det skulle hjelpe noen å hjelpe meg
http://www.roadster-heaven.net/INNSUG/startattempt.avi ...3,4 MB
før denne skrudde jeg alt av igjen, sjekket dyser osv...
akkurat samme igjen etterpå
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata