Jeg hadde en del rust på bilen og fikk tatt en ganske omfattende rustbehandling i fjor sommer på bilen. Jeg betalte ca. 8000,-. Det innebefattet en del sandblåsing.
Nå viser det seg at på skjøtene i kanalene nederst på siden så er det brun farge. Utsiden av kanalene ble lakkert i en grov antirustbehanler.
Det er også skallet av rustbehandling og det kommer frem rust på enkelte steder bortenfor jekkfestene. Jeg demonterte i dag venstre forskjerm og der viste det seg at det nesten ikke var rustbehandling på innsiden i det hele tatt. Ikke på skjermen på innsiden eller bak innerskjermene i plast.
Hva skal man forvente egentlig av en slik rustbehandling? Må man ta av innerskjermene i plast før man tar rustbehanlingen? Synest dette virker som et dårlig håndtverk. Nederst på skjermen på innsiden ved døren lå det masse fuktig jord og blader og selvfølgelig en del rust. Men ingen rustbehandler.
Hva mener dere? Har jeg blitt lurt?
Dårlig rustbehandling Trondheim antirustsenter?
Moderator: Styremedlemmer
- Banzaibaggen
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 670
- Status: Offline
Helt klart lurt ja
. På en gammel bil må det alltid demonterest alt av sprutedeksler og innerskjermer før bilen må stimes for å få bort alle rester av gammelt stoff. Dette må gjøres for å se om det gamle stoffet skuler noe som ikke burde være der
. Etter stiming må bilen tørkes til den er HELT tørr under. De seriøse bruker varmluftovner over natten.
Først etter dette er det klart for sandblåsing, grunning, tynnstoff og tykkstoff. Jeg hadde reist til en konkurent og bedt om å få en uttalelse fra de før jeg hadde reist tilbake til de som utførte jobben og lagt fram saken. De kan enten få ta oppigjen jobben men må da dokumentere hele prosessen med bilder eller betale for att konkurenten gjør det for dem. Gi deg ikke før du er fornøyd.
Dette er en riktig cowboy bransje så bruk pressmidler.

Først etter dette er det klart for sandblåsing, grunning, tynnstoff og tykkstoff. Jeg hadde reist til en konkurent og bedt om å få en uttalelse fra de før jeg hadde reist tilbake til de som utførte jobben og lagt fram saken. De kan enten få ta oppigjen jobben men må da dokumentere hele prosessen med bilder eller betale for att konkurenten gjør det for dem. Gi deg ikke før du er fornøyd.
Dette er en riktig cowboy bransje så bruk pressmidler.
-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++