biXen wrote:Enig, men som sagt er heftelsen på 30% mer enn budene på bilen ligger på. Men det trenger ikke nødvendigvis være en stor sak om du er klar over det, litt surt om du ikke er
Trenger hjelp.. skal kjøpe MX5 for første gang..
Moderator: Styremedlemmer
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Heftelsene som brønnøysund registrert oppgir, er den summen som ble lånt da bilen ble kjøpt. Hvor mye som er igjen av lånet, får du vel ikke oppgitt. Men kreditoren stiller garanti for at heftelsen forsvinner hvis beløpet dekker lånet. Evt penger som er tilgode, betaler kreditor til selger.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Har kommet så langt at jeg har vært i kontakt med han som har denne bilen:
http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=444256
Prisen som er oppgitt er litt høy, bilen er jo stort sett den samme som denne:
http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... 36&rub=202
Forskjellen er at den jeg har lyst på har hardtop, og han er villig til å la den gå for 94-95 000, hva synes dere om det, noen innvendinger? (må såklart kjøpe nye felger til sommerdekkene.. de som står på ser ikke helt bra ut.. litt for rånete etter min smak)
http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=444256
Prisen som er oppgitt er litt høy, bilen er jo stort sett den samme som denne:
http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... 36&rub=202
Forskjellen er at den jeg har lyst på har hardtop, og han er villig til å la den gå for 94-95 000, hva synes dere om det, noen innvendinger? (må såklart kjøpe nye felger til sommerdekkene.. de som står på ser ikke helt bra ut.. litt for rånete etter min smak)
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Den første er påkostet noen kroner mer enn den andre. Altezza, dbl effekt anlegg, hvite blink og mark.lys og K&N. Men det beste er at bilen har/får ny cab med glassrute.
Enig med at det er behov for nye felger.
Den andre har jo også effekt anl. Men ukjent tilstand på cabben. Bilen har OK felger. altezza+K&n vil nok koste ca 3000.
Den store fordelen med den første er jo at du får en helt ny topp. Selve deleprisen er ikke all verden, men det er en del jobbing med å skifte cabben..
Enig med at det er behov for nye felger.
Den andre har jo også effekt anl. Men ukjent tilstand på cabben. Bilen har OK felger. altezza+K&n vil nok koste ca 3000.
Den store fordelen med den første er jo at du får en helt ny topp. Selve deleprisen er ikke all verden, men det er en del jobbing med å skifte cabben..
Slurfi wrote:Har kommet så langt at jeg har vært i kontakt med han som har denne bilen:
http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=444256
Prisen som er oppgitt er litt høy, bilen er jo stort sett den samme som denne:
http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... 36&rub=202
Forskjellen er at den jeg har lyst på har hardtop, og han er villig til å la den gå for 94-95 000, hva synes dere om det, noen innvendinger? (må såklart kjøpe nye felger til sommerdekkene.. de som står på ser ikke helt bra ut.. litt for rånete etter min smak)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
skal gi lyd når cab'en er montert. Ser IKKE fram til å montere den, da dette kommer til å ta tid. Har alliert meg med en som har riiimelig peil på Mx5, og skifting av cab. Gleder meg til å se resultatet 
Bare synd jeg er midt inne i eksamensperioden. Ferdig om en uke heldigvis. Da er den forhåpentligvis klar. Nye Moss Low Profile lykter er montert... Og det ble Nice om jeg får si det selv. Skal oppdatere bildene på Autodb så fort jeg får de på mail.

Bare synd jeg er midt inne i eksamensperioden. Ferdig om en uke heldigvis. Da er den forhåpentligvis klar. Nye Moss Low Profile lykter er montert... Og det ble Nice om jeg får si det selv. Skal oppdatere bildene på Autodb så fort jeg får de på mail.
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
- JohnBGoode
- 1000 RPM
- Posts: 134
- Joined: 20 Oct 2003, 02:00
- Location: Sandefjord
- Status: Offline
Skifta softtop for litt siden.. Det var greiere enn jeg hadde forestilt meg. I instruksjonene fra CabrioWorld stod det at proffer bruker ca 6-8 timer og amatører uten peiling ca 10-12... Gjorde jobben på snaut 6 timer med hjelp av en nabo...
Og cab'en sitter som et skudd.. Jeg valgte å ikke nagle cab'en fast i rainrailen, noe som gjorde tilpassningen forøvrig enkel og grei. Passformen på toppen var utmerket. Anbefaler CabrioWorld på det sterkeste 


91 Cl. Red, Lille Rosin Style............ 
94 Laguna Blue Metallic 1,8

94 Laguna Blue Metallic 1,8

Hva med denne bilen da?
Her var det mange gode råd. Er det mulig å få ekspertenes vurdering av denne bilen:
http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... s=10&rub=2
http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... s=10&rub=2
Re: Hva med denne bilen da?
For meg ser det ut som dette er en bil firmaet har eller skal importere fra USA. De opererer også med miles på bilen (den er dermed kjørt ca.86000 km), noe som nok bekrefter det. Det er forøvrig INGENTING i veien med å kjøpe en Miata fra USA, har selv gjort det og er kjempefornøyd. Bilen ser også ut til å være bra utstyrt.sam2 wrote:Her var det mange gode råd. Er det mulig å få ekspertenes vurdering av denne bilen:
http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... s=10&rub=2
MEN, til orientering, det ble aldri solgt noen MX5/Miata'er med 1,6l med 115 HK i 1997. Fra 1994 til 1997 ble bilen solgt med 1.8l på 133 HK som Miata, og så finnes det enkelte europeiske MX5'er med 1.6l og 90HK.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
Re: Hva med denne bilen da?
HansT wrote: Bilen ser også ut til å være bra utstyrt.
Den har skinn og fin farge, men mangler el. vinduer og viktigst: cruise controll.
Alle USA versjoner har ac og airbag som standard.
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Re: Hva med denne bilen da?
Ikke alle har AC, men de fleste..
kodvaag wrote:Den har skinn og fin farge, men mangler el. vinduer og viktigst: cruise controll.HansT wrote: Bilen ser også ut til å være bra utstyrt.
Alle USA versjoner har ac og airbag som standard.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Re: Hva med denne bilen da?
I annonsen jeg leste stod det vitterlig cruise controll...kodvaag wrote: ...men mangler el. vinduer og viktigst: cruise controll

1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Re: Hva med denne bilen da?
Jepp, står cruise controll i annonsen!HansT wrote:I annonsen jeg leste stod det vitterlig cruise controll...kodvaag wrote: ...men mangler el. vinduer og viktigst: cruise controll
Det stemmer, som HansT skriver, at det er enten 1,6 90hk eller 1,8 133hk å få i -97. Hadde nok tatt en tlf og sjekka litt rundt de bilene de skaffer. NB kom -98 med 1,6 110hk eller 1,8 140hk.
Og skal du ha 90hk, kan du like gjerne kjøpe min

Her er en fin en i skien til salgs: http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=465034
Men kom 1991 NA med antispinn?
Men kom 1991 NA med antispinn?
Er det HELT slutt på edrueligheten, og ikke minst nøyaktigheten når folk skriver annonsene sine? Vekt 900, effekt 85 og toppfart 240 ????? Ler meg ihjel... 240 ! ? 8O Hadde det vært effekt 185HK, så kanskje... og bare kanskje hadde bilen vært i nærheten av 240 km/t i toppfart.. men da må en ha en helt annen utveksling enn det som er originalt på bilen.Precious wrote:Her er en fin en i skien til salgs: http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=465034
Men kom 1991 NA med antispinn?
Når folk er så UNØYAKTIGE og SLURVETE blir jeg faktisk smånervøs for om resten av opplysningene stemmer, og om bilholdet har vært like "slurvete". Mangler bare at den også har forhjulsdrift, slik jeg har sett mange andre MX5'er blir solgt med.....

Last edited by HansT on 10 Jun 2004, 09:54, edited 1 time in total.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2