Erfaring med Windstopper

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Oddi395
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 234
Joined: 18 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 395
Location: 5542 Karmsund
Status: Offline

Erfaring med Windstopper

Post by Oddi395 »

Hei
Ser at det lenger nede er en streng vedr. kjøp av Windstopper. Jeg ønsker å få vite noe mer om erfaring/bruk.

Bakgrunnen er at jeg har en "original" Oris som jeg ikke er helt fornøyd med. Etter at jeg fikk nytt tonneau cover syns jeg at det trekker noe mer bakfra enn tidligere. En annen ulempe er at den er noe stor og hindrer arbeidet med av/på av glassbakruten på min nye stoffkalesje fra Cabrioworld.

Jeg har sett at det er en svensk windstopper som får bra skryt på den svenske miata-siden. Den er laget av Staffan Mansson. Rimelig er den også.
Er det noen som har erfaring både med denne og Oris.
Takknemlig for svar/synspunkter.

MVH :)

Odd395
Miata91
User avatar
knute
500 RPM
500 RPM
Posts: 59
Joined: 14 Jan 2004, 01:00
Location: drammen
Status: Offline

Post by knute »

Har akkurat montert min vindstopper fra mx5parts.
Fikk den i dag, og det tok to minutter og montere den.
Jeg trodde ikke min egen nakke. 8O Ingen trekk.
Dette var virkelig vert pengene løp, og kjøp. :mrgreen:
Knut
91 brg limited edition
96 honda cbr 1000 f
User avatar
Fatboy
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 366
Joined: 10 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 764
Location: Slemmestad
Status: Offline

Post by Fatboy »

Knute, hvilken kjøpte du? Kan du legge opp en link til den?
User avatar
knute
500 RPM
500 RPM
Posts: 59
Joined: 14 Jan 2004, 01:00
Location: drammen
Status: Offline

Post by knute »

http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/137

Her har du den, den ser sølv ut på bilde, men den jeg fikk er sort.
den kom seg på cirka 1600kr hjem på døra. :lol:
Knut
91 brg limited edition
96 honda cbr 1000 f
User avatar
Sebring
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 153
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Brevik
Contact:
Status: Offline

Post by Sebring »

Denne windstopperen Knute har kjøpt er slett ikke dum, og kanskje den jeg selv egentlig skulle hatt! Hadde først Oris - som kona syntes var stor og stygg - noe hun kanskje hadde rett i, men den fungerte meget bra. Kjøpte så - fra MX5parts - den originale windstopperen til serie 2 MX5 - som også er lett å montere på serie I bilene. Den er veldig forseggjort og fin, og kan brettes ned så den bare fungerer som en liten "stoppkant" for plassen bak setene. MEN - den er veldig lav, og skjermer ikke godt nok for vinden. Den hindrer riktignok trekk ned i kupeen, men det blåser fortsatt ganske heftig "på toppen"! Konklusjon: den som Knute presenterer fra MX5parts er kanskje det beste kompromiss mellom design og brukervennlighet.
User avatar
Henning_91BRG
0 RPM
0 RPM
Posts: 44
Joined: 14 Nov 2003, 01:00
Location: Gjøvik
Status: Offline

Post by Henning_91BRG »

Jeg syntes den fra MX-5 parts så veldig lav ut ja. Den går jo bare opp til toppen av nakkestøttene....jeg for min del bruker bare en rullgardin til å ha i bakrutene på biler for å hindre sollys å komme inn i bilen som vindstopper. Denne ligger festet permanent bak setene og det er bare å trekke den opp når man vil. Fester den i toppen av setene med en binders som sitter i glidelåsen til setene. Denne blir like høy som den vindstopperen til MX-5, men selvfølgelgi en mye billigere løsning ( 100 spenn fra biltema). Det fungerer veldig bra og det merkes godt inne i kupeen når den er dratt opp. Syns ikke det ser så ille ut med denne løsningen heller egentlig. Det er bare når jeg kjører over 60 og på langtur at jeg syns jeg trenger vindstopper også, så hastigheter under dette blir det med vind i håret.....
Post Reply