orginalt oljefilter er ingen dum ide......
Moderator: Styremedlemmer
Oljefilter er i det hele tatt ingen dum ide, for å si det slik. Bytter likegodt filter ved hvert eneste oljeskift og kjører Mobil I. Oljenivået er ved bytte fortsatt til øverste merket og oljen ser ut "som ny", MEN duverden hvor deilig det er å dra til over 7000 og maks ladetrykk, og vite at motoren likevel har det trygt og godt! Ved bytte av toppdeksel på motoren for etpar dager siden fikk jeg også bekreftet den gode følelsen nok en gang: innvendig deksel, ventilfjærer etc. var RENT og dekket av en fin, ren oljefilm!!!
Jeg prøvde et Torshow-filter på min bil nå, og nå viser oljetrykkmåleren et mye høyere trykk enn det gjorde før. Nå ligger det jevnt på 4kg/cm2 hele tiden. Er det bare om å gjøre å rive dette av igjen og putte på et skikkelig filter eller?
Edit: Føler meg helt teit som spør om dette.
Oljetrykksmåleren viser jo trykket etter filteret, så det er jo bra at det er høyt... eller?
Edit: Føler meg helt teit som spør om dette.

2006 BMW Z4 Roadster 2.2l
x 1991 MX-5 "Limited Edition"
x 1991 MX-5 "Limited Edition"
Lar tankene og oljen flyte; Hvis oljetrykket er høyere ved bruk av ukurant filter betyr vel det at filteret er mere åpent... Hvis filteret er mer åpent blir oljen dårligere filtrert. Smøretrykket er jo veldig godt men det blir vel smurt av dårlig filtrert olje. Det er vel ikke noe bra skulle en tro.
Ekseier av 1990 rød mx5, momoratt, el. vinduer, sommerdekk, hanskerom, askebeger, el. baklys, vippelykter, bagasjerom.
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Status: Offline
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
-
- Moderator
-
- Moderator
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Originalt oljefilter til en mazda 626 2.0i-16 koster det ca 85 hos mazda forhandler, er de samme filteret, bruker ihverfall mx5 filter på min 626 nå..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..