Hjelp som det har regnet sist uke!
Nå viser det seg at regn over tid skaper en vannlekkasje øverst i hjørnet ved a-stople/dør på passasjersiden. Det drypper heftig og har nok kommet inn noen liter.. Plaskvått på gulvet/teppet. Kan dette skape rust i dørken?
Har gått over alle lister og pakninger i området uten å finne noe som har sprukket. Pakningslist i forkant av døråpningen er staket opp dreneringen på uten at dette gjorde noe forskjell.
Med hageslangen har jeg ikke klart å få det til å dryppe da det nok må stå på fukt i lenger tid før "krana åpner".
Noen som har vært borti liknende eller har forslag til hva dette kommer av? Alle forslag er meget velkomne!
Vannlekkasje
Moderator: Styremedlemmer
Hmm... Vinyltoppen er bare ett år gammel så jeg hadde håpet at sømmene på den skulle holde tett en stund til.Råtips: Det lekker inn ved sømmene i caben. (I det minste gjorde det på min.)
Forsegle sømmene med et egnet middel for vinylkalesje.
Takk for tipset - skal se om jeg finner noe å impregnere sømmene med for å være sikker!
Andre forslag?
-99 1.6 - Twilight Blue Mica
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Takk for tipsStianOppistov wrote:Har mer tro på at det er vinduspakningene eg, drypper selv litt inn i min, og med tak så er snart 2 år gammel, har ikke giddet å impregnere eg, men holder tett,

Skal se nærmere på pakningen mellom taket og rammen over frontruta, og så skal jeg se om jeg har noe å gå på i forhold til å stramme festet for toppen.
Æsj.. Har ikke noe å gå på i forhold til å stramme festene til taket. Låseknappene på disse er forresten også defekte. Har sett en guide på hvordan det kan repareres. Noen som har testet?
Festet på passasjersiden, hvor det lekker, bærer preg av kontakt med vann. Det har rustflekker og missfarging som ikke finnes på førersiden. Dette tyder vel på at lekkasjen er i dette området. Har gått over pakningen uten å finne konkrete sprekker, men den begynner å bli litt morken. Usikker på om det er nok til at det lekker. Vurderer å kjøpe nye fester for å kanskje kunne stramme bedre til og få låsefunksjon som virker.
Festet på passasjersiden, hvor det lekker, bærer preg av kontakt med vann. Det har rustflekker og missfarging som ikke finnes på førersiden. Dette tyder vel på at lekkasjen er i dette området. Har gått over pakningen uten å finne konkrete sprekker, men den begynner å bli litt morken. Usikker på om det er nok til at det lekker. Vurderer å kjøpe nye fester for å kanskje kunne stramme bedre til og få låsefunksjon som virker.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline