Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Er det noen som sliter med at temperaturnåla kryper opp mot det røde på slike varme sommerdager som vi nå har på østlandet?
Jeg kjørte radiatorflush i går og fyllte så på med 70/30 vann/kjølevæske.Men situasjonen er den samme. Jeg bruker å sette på aircon (som ikke virker) men den ekstra vifta gjør som regel susen. Hvis jeg skal kjøre litt hardere så må varmeapparatet på for fullt. Ellers koker det.
Noen som kjenner seg igjen, eller har jeg et seriøst kjøleproblem?
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
mojo-91 wrote:Er det noen som sliter med at temperaturnåla kryper opp mot det røde på slike varme sommerdager som vi nå har på østlandet?
Jeg kjørte radiatorflush i går og fyllte så på med 70/30 vann/kjølevæske.Men situasjonen er den samme. Jeg bruker å sette på aircon (som ikke virker) men den ekstra vifta gjør som regel susen. Hvis jeg skal kjøre litt hardere så må varmeapparatet på for fullt. Ellers koker det.
Noen som kjenner seg igjen, eller har jeg et seriøst kjøleproblem?
høres ut som at du har et alvorlig kjøleproblem. En bil skal ikke overopphete selv om det er "hele" 25 grader ute...
Jeg skiftet termostaten for et par år siden så regner vel med at den fortsatt er operativ. Når trykket øker i radiatoren så fylles reservoartanken som normalt, hvilket tyder på at ventilen i radiatorcappen også fungerer.
Ellers så kan du sjekke at viftene går. Det er termostatbryteren som sitter oppå termostathuset i front som styrer vifta. Du kan også prøve å legge den ledningen som går inn på den termostatbryteren til jord, da vil vifta normat gå hele tiden.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
vifta går som ei kule den, men det er ikke nok. Må som sagt slå på airconditionvifta som nr.2 for at det ikke skal koke.
Regner med at man må ut med radiatoren for å skylle med vann motsatt vei....hmm......får håpe på kaldere vær (neida! )
Det funker å slå på airconditionen, men det drar jo et par hester og turtallet øker på tomgang.
Noen som har koblet opp airconvifta til den vanlige vifta slik at begge slår inn samtidig? Regner med at releet er dimensjonert kun for en vifte? Kjipt om releet skulle konke på tur over fjellet.
Hvor har du frontskiltet? Det kan jo blokke en del av luftinntaket. Jeg hadde ihvertfall problemer tidligere, men dro skiltet ut av kjeften og det hjalp.
Ellers så gir jo vippelyktene noe luft når de er oppe.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell" FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
mojo-91 wrote:vifta går som ei kule den, men det er ikke nok. Må som sagt slå på airconditionvifta som nr.2 for at det ikke skal koke.
Regner med at man må ut med radiatoren for å skylle med vann motsatt vei....hmm......får håpe på kaldere vær (neida! )
Det funker å slå på airconditionen, men det drar jo et par hester og turtallet øker på tomgang.
Noen som har koblet opp airconvifta til den vanlige vifta slik at begge slår inn samtidig? Regner med at releet er dimensjonert kun for en vifte? Kjipt om releet skulle konke på tur over fjellet.
Ja, jeg har gjort det.. Med uoriginale vifter.. Anbefaler IKKE... (se prosjekttråd..)
En annen mulighet er å kjøpe ny radiator da..
Jeg kjøpte ny radiator når jeg hadde problemer med for høy varme.. Løste seg med ny radiator.. Kosta meg 2000,- hos radiatorservice.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Litt på siden men: Hadde en Opel med halvdårlig varmeapparat for mange år siden. Spyla gjennom registeret den "gale" veien med masse vann fra hageslangen. Kom mye gørr ut i starten. Enorm forbedring på varmen.
Prøv å ta ut radiatoren. Pøs på med vann fra begge kanter.