Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Skal bytte dekk på min 1998 MX-5 og lurer på om noen har erfaringer med spesielle merker som går best på bilen.
Jeg har pr.idag Continental 195/55/15 og akter å beholde samme dimensjoner men kanskje er det andre merker som fungerer bedre på bilen enn Continental?
Erfaringer mottas med takk
Toyo proxes sies å passe mx5 bra. Jeg kjører på Hankook Ventus og er meget fornøyd. Som Steinar sier så er standard dimensjon på din bil 195/50/15, ikke 195/55/15, men det visste du kanskje?
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Toyo proxes var ikke eg fornøyd med så det sies, ok på tørt, men på vått og når dekkene var litt slitt, så var de farlige,, er bedre de eg har nå, ett slik billig koreansk,
Sjekket vognkortet og rett dimensjon er som dere påpeker 195/55/15.
Da er det vel best med tanke på kontroller,å satse på den dimensjonen?
Hva er egentlig forskjellen på de to dimensjonene? Høyden på dekket?
MX-5 Halden wrote:Vurderer å kjøpe et Fulda dekk, dimensjon 205/50/15. Noen med erfaringer med et slikt dekk? Blir vel litt sprekere å se på med en dimensjon opp?.
Blir sprekere å se på. men ikke målt i kjøre egenskaper
Får gjerne litt mere sporing med bredere dekk.
205 går fint uten særlig sporing, men det er veldig avhengig av dekktype. Har hatt to runder med Toyo Proxes T1R i 205. Et av de letteste dekkene på markedet. Sporer lite pga. rund, myk skulder. Funker bedre enn de fleste på vått. Ulempe: Smelter etter 5 minutter på banekjøring og har betydelig dårligere grep en Falken Azenis RT615 og Dunlop Direzza Z1.
Du får T1R billig på dekkonline.com
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563