Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
har akkurat vært og hentet meg simons effektanlegg, men da kompisen min som skulle hjelpe meg, plutselig måtte reise vekk i 2mnd på båt, sitter jeg igjen uten å vite helt hvor jeg skal begynne
noen som vet om verksted el. lignende i bergensområdet som tar på seg oppgaven å montere eksos for en billig penge?
babyen min trenger også en hel-lakkering pga steinsprut + matt lakk, da polering ikke ga ønsket resultat. noen som har tips på steder med god ekspertise + grei pris når det gjelder lakkering?
eksos anlegget ditt er vel fra katalysator og bakover hvis jeg ikke tar feil...
Dette går ann å installere for en hver vil jeg si. Har du ikke tilgang til noe som helst jekke utstyr kan du bruke orginal sakse jekken og sette noen felger under bak dekka. Er snakk om et par muttere som må ut, og henge opp eksosen i gummi hengerene som er der.
Spray på crc eller lignede på boltene, se at du får løsnet de, pleier å løsne med litt makt.. Hvis ikke går det an å varme de opp med varmluft eller lignende og prøv igjen.. Smør salo eller et eller annet fett på gummien i opphenget.. Lurk av det gamle anlegget, så er det bare å smokke på det nye.. I verste fall ryker en bolt eller to, bare å bytte de ut med nye som følger med?!?
Litt knotete jobb, men med litt tid, god jekk og litt pusling så går det!
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
Bytta til Simons selv nylig. Kurrant sak, og jeg fikk med alle gummioppheng, så bare skjær av de gamle. Eneste skruegreiene er to mot katalysatoren. Våre var temmelig rusta, men ikke noe problem å få av eller på igjen. Brom, tut & kjør.
Medlem nr 148
1990 MX5 (kånå sin), Inferno Red Pearl
X 1993 Miata, Classic Red
ikke en veldig kurrant jobb da, vil jeg påstå.
siden jeg har en "tidlig" nb, måtte jeg fram med vinkelsliperen.
2 timer, 30 min og utallige "klø seg i hodet og drikke kaffe" pauser senere,
job well done!
ikke en veldig kurrant jobb da, vil jeg påstå.
siden jeg har en "tidlig" nb, måtte jeg fram med vinkelsliperen.
2 timer, 30 min og utallige "klø seg i hodet og drikke kaffe" pauser senere,
job well done!
Håper du hang det opp før du skrudde det til, ellers så kan det bli spenninger og vridninger, og disse kan få det til å havarere før, men er jo rustfritt så det tåler da endel,