Ni som har MSM med Big Enchilada har ni Dyno testat era bilar?
Jag funderar på att köpa en Hydra och 550cc spridare så jag undrar om ni får ut ca 220-225hk på drivhjulen?
Och hur mycket bättre/jämnare går bilen med Hydran?
MSM HYDRA 550cc spridare
Moderator: Styremedlemmer
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
- Status: Offline
Har ikke benket bilen enda men den funkgerer veldi bra med 550 dyser og hydra.
Flyin har benket flere msm med big E. til 240 hjulhester
Flyin har benket flere msm med big E. til 240 hjulhester
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Jeg tror 220 rwhp er et mere realistisk tall for en MSM med Enchilada. En på mazda-speed forumet har gjort det meste + nytt og større kompressorhjul og den bremset 240 med oktanbooster. FM snakket om 270 for den samme oppgraderingen noe jeg tror er utopi.
Jeg gjør all mapping selv men vil vurdere å mappe på rulle når jeg går over til E85. Det er en del å hente på å stille tenning med 98+ bensin som vi har i Norge. En annen ting er det ikke går å kontrollere wastegaten med hverken MBC eller den latterlige boostcontrollen i Hydra.
På min Greddy Profec E-01 med RPM offset går det å få presset ut en del mer trykk på toppen uten å peake fra 4-5K. Jeg kan nå holde 1 bar nesten til redline og man mister ikke litt av over 6K slik som med MBC.
Jeg gjør all mapping selv men vil vurdere å mappe på rulle når jeg går over til E85. Det er en del å hente på å stille tenning med 98+ bensin som vi har i Norge. En annen ting er det ikke går å kontrollere wastegaten med hverken MBC eller den latterlige boostcontrollen i Hydra.
På min Greddy Profec E-01 med RPM offset går det å få presset ut en del mer trykk på toppen uten å peake fra 4-5K. Jeg kan nå holde 1 bar nesten til redline og man mister ikke litt av over 6K slik som med MBC.
Är det mprhead5 du tänker på? Han har FMs gamla Bloush turbouppgradering.Den är sämre än Deadbolts som alla lämnar den till nu för uppgradering.
Det finns en som har Xede+440cc spridare och Deadbolt uppgraderad turbo och han han har dynotestat den till 254 hk på drivhjulen!
Kör ni på 98 oktan? Har ni Shell V-Power 99 oktan?
Det finns en som har Xede+440cc spridare och Deadbolt uppgraderad turbo och han han har dynotestat den till 254 hk på drivhjulen!
Kör ni på 98 oktan? Har ni Shell V-Power 99 oktan?
mprheadr5 jeg tenkte på ja.
Jeg vil tro at det går å få ut over 250 med org turbo uten å bytte kompressorhjul
- 3" eksos uten katalysator
- Fjerne VTC
- Fjerne restriksjon i IC røret før IC
- 1 bar, med bra boost control over 6K.
- 98+ oktan eller E85
- Og selvsagt Hydra eller annet sprut med minimum 550
Jeg bruker 98 oktan. Tunet en tank på 99 V-power og der fikk jeg tenningsbank hvor 98 oktan var helt fin. Er av den grunn veldig kritisk til det faktiske oktantallet vil V-power 99. Det kan jo være at jeg fikk en dårlig batch.
Jeg ser at folk bruker mange tusen på å preppe orginalturboen. Bortkastet penger spør du meg. Man vil få mer effekt av et større kompressorhjul men eksos turbinen er like trang og øker EGT. Porting av WG har lite for seg. Det er slaget eller hvor høyt åpningen av WG-lokket som er problemet på MSM turboen. Jeg portet min til max uten å merke noe.
Shimsing av actuatoren er tingen. Evt skikkelig boost control.
Det eneste riktige om man ikke er fornøyd med effekten av org turbo er å bytte den ut.
FM2 upgrade eller GT3071. Både FM og Begi har kit for dette og i lengden lønner det seg. Spes når man ødelegger org turboen etter å ha stresset den langt utenfor hva den ble designet for å tåle. Don't polish a turde...
Jeg vil tro at det går å få ut over 250 med org turbo uten å bytte kompressorhjul
- 3" eksos uten katalysator
- Fjerne VTC
- Fjerne restriksjon i IC røret før IC
- 1 bar, med bra boost control over 6K.
- 98+ oktan eller E85
- Og selvsagt Hydra eller annet sprut med minimum 550
Jeg bruker 98 oktan. Tunet en tank på 99 V-power og der fikk jeg tenningsbank hvor 98 oktan var helt fin. Er av den grunn veldig kritisk til det faktiske oktantallet vil V-power 99. Det kan jo være at jeg fikk en dårlig batch.
Jeg ser at folk bruker mange tusen på å preppe orginalturboen. Bortkastet penger spør du meg. Man vil få mer effekt av et større kompressorhjul men eksos turbinen er like trang og øker EGT. Porting av WG har lite for seg. Det er slaget eller hvor høyt åpningen av WG-lokket som er problemet på MSM turboen. Jeg portet min til max uten å merke noe.
Shimsing av actuatoren er tingen. Evt skikkelig boost control.
Det eneste riktige om man ikke er fornøyd med effekten av org turbo er å bytte den ut.
FM2 upgrade eller GT3071. Både FM og Begi har kit for dette og i lengden lønner det seg. Spes når man ødelegger org turboen etter å ha stresset den langt utenfor hva den ble designet for å tåle. Don't polish a turde...
Hydra er jo et komplett programerbart sprut så man får full kontroll over alle parametre, datalogge, drive større dyser og justere tenning og fuel ut i fra det drivstoffet man kjører på.
Det å kunne flytte turtallsperren til over 6500 er egentlig nesten verdt pengene.
Om du skal kjøpe så sørg for å kjøpe Nenesis 2.6 versjonen. Helt nyt firmware og tuningsoftware.
Det å kunne flytte turtallsperren til over 6500 er egentlig nesten verdt pengene.
Om du skal kjøpe så sørg for å kjøpe Nenesis 2.6 versjonen. Helt nyt firmware og tuningsoftware.
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
- Status: Offline
nei har ikke gjort dette enda men det står meget høyt oppe på ønskelista sammens med fm sin nye 3 toms eksos:)
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P